دلار در یک قدمی کانال۵۷هزار تومانی/ یورو هزار تومان ارزان شد

    کد خبر :1086868
قیمت دلار پزشکیان

در یک هفته گذشته قیمت دلار بازدهی بیش از منفی ۳درصدی داشت و از روز گذشته با تداوم روند کاهشی قیمت‌ها به کانال ۵۸هزار تومانی وارد شد.

کاهش قیمت دلار از روز سه شنبه ۲۳مرداد کلید خورد و کانال ۶۰هزار تومانی را از دست داد. در پایان همان روز قیمت دلار در بازار آزاد ۵۹هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد.

ادامه روند کاهشی قیمت دلار و سایر ارزها در بازار از ابتدای معاملات امروز، کلید خورد و دلار با ورود به نیمه اول کانال ۵۸هزار تومان به یک قدمی ۵۷هزار تومان رسید.

در حال حاضر قیمت دلار در بازار آزاد حدود ۵۸هزار و ۱۵۰تومان است و پیش بینی می‌شود، روند کاهشی در وضعیتی آرام ادامه یابد.

همچنین یورو هم در روزهای اخیر با کاهش قیمت مواجه شده و از ۶۵هزار تومان در آخرین روز معاملاتی به ۶۴هزارتومان کاهش قیمت یافت.

کارشناسان بر این باروند که علاوه بر کاهش احتمال جنگ، کاهش سطح تقاضا برای دلار و ورود سرمایه‌گذاران به بازار خودرو با تزریق سرمایه‌ها به حساب وکالتی منجر به کاهش قیمت دلار شده است.

همچنین کارشناسان معتقدند که اگر از سرگیری مذاکرات در مصر منجر به صلح در غزه شود، کاهش تنش‌های خاورمیانه دلار را در سطوح پایین‌تری می‌آورد.

درحالی که دلار در روزهای اخیر روند کاهشی در پیش گرفته است، وضعیت دلار نیمایی در مسیر صعودی قرار گرفته ودر حال حاضر قیمت دلار دولتی بیش از ۴۸ هزار تومان است. به نظر می‌رسد کاهش فاصله قیمت دلار در بازار آزاد با دلار دولتی زمینه لازم برای حذف دلار چند نرخی را فراهم آورد.

چندثانیه اقتصاد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید