دقت در جذب نیرو منحصر به مدارس خاصی نیست/استفاده از معلولان در سطوح اداری آموزش و پرورش
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق قانون، معلولان دارای سهمیه استخدامی در دستگاهها هستند گفت: معمولا از معلولان به عنوان نیروهای کارشناسی در سطوح اداری، خدماتی و آموزشی که تحرک کمتری میطلبد بهرهمند میشویم، اگر هم افرادی مشکلات جسمانی دارند بهتر است در جایی مشغول شوند که کمتر به تدریس آنها آسیب بزند.
مهدی نوید ادهم در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به شرایط معلم شدن و در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت جذب معلمان دارای معلولیت در مدارس استثنایی اظهار کرد: اظهاراتی مبنی بر اینکه “اگر معلمانی دارای شرایط فیزیکی مناسب نباشند به مدارس استثنایی هدایت میشوند” مطرح شده بود که باعث آزردگی خاطر معلمان استثنایی شده است.
وی افزود: از نظر ما معلمان استثنایی جزو معلمان سخت کوش، صبور و فداکار هستند که در سیستم تعلیم و تربیت خالصانه خدمت میکنند؛ کار با دانشآموزانی که سلامت جسمی دارند بسیار سخت است، چه برسد به آنکه دانشآموزی معلول باشد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان ما با روحیه تعهد و ایثارگری وارد میدان میشوند، عنوان کرد: شور و اشتیاق، مسئولیتپذیری و نشاط در معلمان استثنایی دیده میشود و نگاه به آنها، نگاهی مثبت و ارزش مدار است. آنها علی رغم تمام مشکلات کاری و معیشتی بسیار مسئولانه در کلاسهای درس حاضر میشوند و ما همواره قدردان آنها هستیم.
نوید ادهم با اشاره به اینکه ما قدر دان زحمات و خدمات بیشائبه این معلمان هستیم، افزود: طبق قانون، معلولان دارای سهمیه استخدامی در دستگاهها هستند. ما معمولا از معلولان به عنوان نیروهای کارشناسی در سطوح اداری، خدماتی و آموزشی که تحرک کمتری میطلبد بهره مند میشویم. اگر افرادی مشکلات جسمانی دارند بهتر است در جایی مشغول شوند که کمتر به تدریس آنها آسیب بزند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: بنابراین دقت در جذب نیرو منحصر به مدارس خاصی نیست و قانون و ضوابط برای مدارس استثنایی و عادی یکسان است.