درستی مشاور وزیر صنعت در اتاق اصناف ایران شد

    کد خبر :441554

طی حکمی از سوی دکتر رحمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت آقای ابراهیم درستی به عنوان مشاور وزیر و نماینده وزیر در اتاق اصناف ایران منصوب شد.

آقای ابراهیم درستی در خصوص حضور و برنامه‌های ایشان به عنوان مشاور و نماینده دولت در اتاق اصناف ایران پیامی صادر کرد که به این شرح می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«تعاونوا علی البرّ و التّقوی»

انتخابات اتاق اصناف ایران برگزار شد و این دوره به دلیل تحولاتی که در ترکیب هیئت رئیسه این اتاق به همراه داشت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که این تصمیم در ادامه تحول گرایی اصناف در دوره جدید انتخابات‌های اصناف در سطح کشور بود.

خانواده بزرگ اصناف کشور از ظرفیت‌های بسیار متنوعی برخوردارند و انتظار می‌رود اتاق اصناف ایران به عنوان برآیند و نماینده فکری خانواده بزرگ چند میلیون نفری اصناف ایران، جلوه گاه این توانمندی‌ها باشد. مشارکت جویی و استفاده از ظرفیت‌های متنوع اصناف، می‌تواند اتاق اصناف ایران را به جایگاه مناسبی در نظام تصمیم گیری کشور ارتقا دهد، زیرا اصناف برای مشکلات اقتصادی امروز کشور، راه حل‌های واقع گرایانه‌ای دارند و می‌توانند به آرامش اقتصادی کشور کمک کنند. در چنین شرایطی، راستگویی، صداقت و مردم گرایی اصناف که از سابقه تاریخی برخوردار است، می‌تواند به حل مشکلات پیچیده جامعه کمک کند. حال با تغییراتی که در ترکیب هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران صورت گرفته است، این اتاق باید با حضور این نیرو‌های باتجربه، جوان، متخصص، متعهد و تلاشگر به نماینده همه ظرفیت‌های این بخش تبدیل شود.

اینجانب به عنوان مشاور و نماینده دولت در هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران که خود خادم کوچکی در این خانواده بزرگ میباشم اعتقاد راسخ دارم که اتاق اصناف ایران کارامد، می‌تواند از طریق تعامل مستمر با قوای سه گانه، در عین حفظ استقلال خود، به مدیران دولتی کمک کند تا رویه‌های کاری بهتری را انتخاب و اجرا کنند و از این طریق، فاصله‌ای که بین دولت با اصناف ایجاد شده، ترمیم شود. نماینده دولت باید خواستگاه اصلی خود را مردم و اصناف بداند و تلاش کند تا از طریق ارتباط مستمر با نهاد‌های مختلف دولتی و حکومتی، فضای کسب و کار مطلوب تری را ایجاد کند و در واقع، خود را سفیر بخش خصوصی در بخش دولتی بداند، زیرا منافع دولت نیز در گروی اجرای راهکار‌هایی است که از تعامل با بخش خصوصی به دست می‌آید.

از مهمترین موضوع‌هایی که توسط نماینده دولت در اتاق با همراهی و تعامل شایسته با هیئت رئیسه محترم دوره هفتم و رئیس آینده اتاق باید مورد توجه قرار گیرد، ارتقای جایگاه این اتاق در نهاد‌های تصمیم ساز است. به عنوان نمونه، ارتقای سطح مشارکت اتاق اصناف در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و داشتن صندلی‌های مدیریتی با حق رای در این شورا، همچنین حضور موثر در نهاد‌های حاکمیتی بخش اقتصاد مانند شورای پول و اعتبار و سایر شورا‌های عالی اقتصادی که تماما راهگشا میباشد. از سوی دیگر، دبیرخانه مشترک اتاق‌های بخش خصوصی در عمل از کارامدی و اثرگذاری لازم برخوردار نبوده که این مساله باید در این دوره مورد توجه جدی قرار گیرد. قطعا فعال شدن کمیسیون‌های تخصصی اتاق با حضور نمایندگان محترم پارلمان اصناف ایران نیز میتواند با ارائه راهکار‌های تخصصی جایگاه اتاق اصناف در نظام تصمیم سازی اقتصادی را ارتقا دهد.

اینجانب ضمن تشکر از حمایت جناب آقای دکتر رحمانی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و ابراز محبت تمامی همکارانم اعلام میدارم که در ریاست اتاق اصناف ایران میبایست از منتخبین اصناف که تجربه و تخصص چندین دوره‌ای عضویت در هیئت رئیسه را دارند بهره برد و برخود واجب میدانم که تا آخرین لحظه مسئولیتم خود را خادم اصناف کشور بدانم و تمامی توان و تلاشم را در راستای ارتقاء جایگاه اتاق اصناف ایران، ایجاد تعامل گسترده فی مابین اتاق و دستگاه‌های تصمیم ساز و احقاق حقوق اصناف کشور در کنار هیئت رئیسه محترم دوره هفتم و رئیس آینده اتاق خواهم گذاشت تا انشالله آینده‌ای روشن و شفاف، سرشار از توفیق برای این خانواده ارزشمند به ارمغان آوریم.

ابراهیم درستی
خادم کوچک خانواده بزرگ اصناف کشور
مشاور و نماینده وزیر در هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید