درخشش «سپینو» بانک صادرات ایران در اجلاس رضایتمندی مشتری

در نهمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری، پلتفرم بانکداری دیجیتال «سپینو» بانک صادرات ایران موفق به کسب تندیس زرین این رویداد شد. این جایزه با انتخاب هیئت داوران و به پاس ارائه خدمات متنوع و نوآورانه آنلاین به مشتریان، به بانک صادرات ایران تعلق گرفت.
به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، این اجلاس با حضور چهرههای برجستهای از جمله معصومه آقاپور علیشاهی مشاور رئیسجمهور، مریم جلالی معاون صنایعدستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، علیرضا محجوب نماینده ادوار مجلس و دبیرکل خانه کارگر و جمعی از مدیران ارشد و سیاستگذاران اقتصادی کشور برگزار شد. در این مراسم، با اهدای تندیس زرین به پلتفرم «سپینو»، نقش کلیدی بانک صادرات ایران در ارتقای خدمات بانکداری دیجیتال و افزایش رضایتمندی مشتریان مورد تقدیر قرار گرفت.
داود مهدیان، معاون بانکداری جامع بانک صادرات ایران در این اجلاس با اشاره به اهمیت وفاداری و رضایت مشتری اظهار داشت: «بانک صادرات ایران طی ۷۳ سال فعالیت، همواره با شعار “حق با مشتری است” مسیر خدمت به مردم و اقتصاد کشور را در پیش گرفته و امروز نیز بر همین اساس، نوآوری و توسعه خدمات دیجیتال را سرلوحه راهبردهای خود قرار داده است.»
وی افزود: «رضایت مشتری زمانی حاصل میشود که خدمات بانکی با کیفیت بالا، در کوتاهترین زمان و با قیمت مناسب در فضایی احترامآمیز ارائه شود. هرچه رضایت مشتریان افزایش یابد، وفاداری و حمایت آنها از بانک نیز بیشتر خواهد شد و این موضوع به رشد درآمد و موفقیت پایدار سازمان منجر میشود.»
مهدیان با اشاره به سابقه و گستره فعالیت بانک صادرات ایران، گفت: «این بانک با بیش از ۷۳ سال سابقه، ۲۰۰۰ شعبه و باجه در سراسر کشور، ۵۶ هزار نیروی فعال و بازنشسته و بیش از ۴۵ میلیون مشتری، یکی از سه بانک بزرگ بورسی و پنج بانک برتر کشور به شمار میآید. سرمایه بانک پس از افزایشهای اخیر به ۷۸.۲ هزار میلیارد تومان رسیده و منابع حاصل از سپردههای مردمی به بیش از ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان بالغ شده است.»
وی ادامه داد: «بانک صادرات ایران دارای بزرگترین شبکه شعب خارجی در ۲۲ کشور است و سهمی معادل ۱۰ درصد از بازار پولی کشور را در اختیار دارد. در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که ۴۴۰ هزار میلیارد تومان آن در حوزههای صنعت، معدن، بازرگانی، ساختمان و خدمات بوده است.»
معاون بانکداری جامع بانک صادرات ایران با اشاره به نقش مهم این بانک در حوزه مسئولیتهای اجتماعی اظهار کرد: «در سال گذشته، ۶۴ هزار میلیارد تومان انواع تسهیلات قرضالحسنه و حمایتی در قالب وامهای ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزایی و مسکن توسط بانک صادرات ایران پرداخت شده است.»
مهدیان با بیان اینکه تحول دیجیتال در نظام بانکی یک ضرورت است، افزود: «بانک صادرات ایران با راهاندازی پلتفرم سپینو، سامانه چکنو و سامانه توثیق الکترونیکی “ست”، پیشگام ارائه خدمات نوین بانکی و غیرحضوری است. بیش از سه میلیون کاربر در یک سال گذشته جذب اپلیکیشن سپینو شدهاند و این روند رو به رشد است. همچنین، بانک صادرات ایران در حوزه چک دیجیتال با صدور بیش از ۸.۵ میلیون برگ چکنو و تحقق الزامات قانون جدید، جزو بانکهای پیشرو کشور محسوب میشود.»
وی همچنین تاکید کرد: «سامانه توثیق الکترونیکی داراییها (ست)، امکان استفاده از سهام، بیمه عمر، واحدهای صندوقهای سرمایهگذاری و سفته الکترونیکی به عنوان وثیقه را برای دریافت تسهیلات فراهم کرده و در آینده سپردههای بانکی، طلا، سکه و برات الکترونیکی نیز به این سامانه افزوده خواهند شد.»
در پایان، مهدیان تبدیل داراییهای راکد به داراییهای مولد و افزایش رضایتمندی مشتریان را از اولویتهای اصلی بانک صادرات ایران برشمرد که با رویکرد نوآوری و توسعه دیجیتال، این اهداف با قدرت دنبال میشوند.