خودرو کراس اوور چیست؟

    کد خبر :1072181
خودرو کراس اوور چیست؟

اگر به دنبال خرید یک خودرو جدید باشید، اغلب با کلمه “کراس اوور” روبرو هستید. اما معنی آن چیست و چرا باید آن را درک کنید؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید.

بازتاب– هنگام خرید خودرو، اصطلاحات بسیاری را پیدا خواهید کرد و یکی از اصطلاحاتی که به احتمال زیاد آن را بارها شنیدید “کراس اوور” است. این به نوعی از خودرو اشاره دارد که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده و اما در این بین پرسشی داریم که دقیقاً کراس اوور چیست؟

 

کراس اوور” به چه معناست؟

«کراس اوور» برای توصیف خودرویی استفاده می‌شود که ویژگی‌های یک هاچ‌بک را با ویژگی‌های یک شاسی بلند ترکیب می‌کند. این اصطلاحی بوده که تنها چند سال از آن می‌گذرد و هیچ قانون سخت و سریعی برای چیستی خودروهای کراس اوور وجود ندارد. برخی از برندهای خودرو اتومبیل‌های خود را کراس اوور می‌نامند در حالی که برخی دیگر این کار را نمی‌کنند. در واقع، اصطلاحات «کراس اوور» و «SUV» تا حد زیادی قابل تعویض هستند.

با این حال، به طور کلی، یک کراس اوور فاصله بالاتری از سطح زمین و برخی از ویژگی‌های طراحی ناهموار یک SUV دارد، اما از نظر ظاهری کمی شیک‌تر است و حتی احتمال کمتری دارد که چهار چرخ متحرک داشته باشد. اگر یک SUV را در لیست خودروها جستجو کنید، هر خودرویی که ممکن است کراس اوور در نظر گرفته شود، لحاظ می‌شود.

 

کدام خودروها کراس اوور هستند؟

خودرو کراس اوور چیست؟

شما می‌توانید برای برچسب زدن انواع خودروها به عنوان کراس اوور استدلال کنید. نمونه‌های جمع و جور عبارتند از آئودی Q2، فورد پوما، هوندا HR-V، نیسان جوک، سئات آرونا و فولکس واگن T-Roc.

با کمی افزایش سایز، خودروهایی مانند بی ام و X1، کیا XCeed و مرسدس بنز GLA وجود دارند. کراس اوورهای سایز متوسط ​​شامل بی ام و X4 و نیسان قشقایی می‌شوند، در حالی که کراس اوورهای بزرگ شامل بی ام و X6، جگوار I-Pace، کیا EV6 و لکسوس RX 450h هستند.

برخی از کراس اوورها آنقدر پایین و براق هستند که از هاچ بک بلندتر نیستند، حتی اگر سیستم تعلیق آنها را کمی بالاتر از سطح زمین قرار دهد. نمونه‌های خوب بی ام و X2، کیا XCeed و مرسدس بنز GLA هستند. همانطور که می‌بینید، تغییرات زیادی در تم کراس اوور وجود دارد که می‌توانید با هر نیازی که دارید، یکی را پیدا کنید.

تفاوت بین کراس اوور و SUV چیست؟

مرز بین کراس اوور و SUV مبهم است و این اصطلاحات تا حد زیادی قابل تعویض هستند. اگر چیزی کراس اوورها را متمایز می‌کند این است که آنها معمولاً کمی پایین‌تر از SUVها هستند و حتی کمتر احتمال دارد که چهار چرخ متحرک داشته باشند. بسیاری از خودروهایی که به‌عنوان کراس اوور طبقه‌بندی می‌شوند، با چهار چرخ متحرک در دسترس نیستند، در حالی که شاسی‌بلندهای سنتی به احتمال زیاد آن را به‌عنوان استاندارد یا به‌عنوان آپشن در اختیار دارند.

شاسی‌بلندها نیز احتمالاً دارای ویژگی‌های اضافی (مانند حالت‌های رانندگی ویژه) هستند که آنها را در خارج از جاده توانمندتر می‌کند.

تفاوت بین کراس اوور و 4×4 چیست؟

خودرو کراس اوور چیست؟ر

برای بسیاری از مردم هیچ تفاوتی بین SUV و 4×4 وجود ندارد، بنابراین تفاوت بین یک کراس اوور و یک 4×4 تقریباً مشابه تفاوت بین یک کراس اوور و یک SUV است. با این حال، اصطلاح 4×4 قدیمی‌تر از SUV است و به طور کلی برای خودروهایی که دارای چهار چرخ متحرک هستند و معمولاً برخی از ویژگی‌های اضافی که آنها را برای رانندگی در خارج از جاده مناسب می‌کنند، به کار می‌رود. همچنین یک 4×4 بیشتر از یک SUV یا کراس اوور ظاهری بلند و حجیم دارد.

تفاوت بین کراس اوور و هاچ بک چیست؟

اکثر کراس اوورها دارای دهانه صندوق عقب هاچ بک هستند و در برخی موارد تفاوت بین هاچ بک و کراس اوور می‌تواند حداقل باشد. برای مثال می‌توانید جگوار I-Pace یا کیا EV6 را یک هاچ‌بک بنامید، هر دو فقط یک اینچ یا خیلی بیشتر از یک هاچ‌بک هوندا جاز هستند و هیچکدام از ویژگی‌های طراحی به سبک SUV برخوردار نیستند. با این حال، هر کدام کمی بالاتر از بیشتر هاچ‌بک‌ها از سطح زمین قرار می‌گیرند و به خوبی در دسته «هاچ‌بک» قرار نمی‌گیرند.

چرا کراس اوورها اینقدر محبوب هستند؟

کراس اوورها در حدود 10 سال گذشته بسیار محبوب شده‌اند، عمدتاً به این دلیل که بهترین کراس اوورها ترکیبی از کیفیت‌هایی را ارائه می‌دهند که بسیاری از مردم آن را جذاب می‌دانند. به عنوان مثال از سئات آرونا استفاده کنید. این خودرو فقط 8 سانتی‌متر از سئات Ibiza، یک هاچ‌بک کوچک معمولی طول بیشتری دارد، اما آرونا بدنه‌ای بلند و مربعی مانند یک SUV دارد که فضای بیشتری برای سرنشینان و صندوق بار به آن می‌دهد.

بدنه آرونا نسبت به ایبیزا بالاتر از سطح زمین قرار می‌گیرد، بنابراین شما بالاتر می‌نشینید و مجبور نیستید مانند ایبیزا خود را روی صندلی پایین بیاورید. این می‌تواند برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند مفید باشد و همچنین قرار دادن کودکان در صندلی کودک را آسان‌تر می‌کند. نشستن بالاتر می‌تواند دید بهتری را برای همه افراد به بیرون ارائه دهد و برخی از افراد دقیقاً احساس آن را دوست دارند.

آیا کراس اوورها هزینه بیشتری برای خرید دارند؟

خودرو کراس اوور چیست؟

هر کراس اوور را با یک هاچ بک معمولی دارای سایز مشابه مقایسه کنید و معمولاً خرید کراس اوور کمی بیشتر هزینه خواهد داشت. در برخی موارد، کراس اوور کمی بزرگ‌تر خواهد بود، بنابراین می‌توانید استدلال کنید که برای آپشن اضافی هزینه می‌کنید، اما به احتمال زیاد برندهای خودرو می‌توانند کمی بیشتر برای کراس اوور هزینه کنند، زیرا کراس اوورها تصویر مطلوب‌تری دارند.

با این حال، کراس اوورها گاهی ویژگی‌های بیشتری را به‌صورت استاندارد شامل می‌شوند، یا فقط در سطوح با مشخصات بالاتر در دسترس هستند. هزینه‌های خدمات و بیمه برای خودروهای کراس اوور احتمالاً بسیار شبیه به هزینه‌های یک هاچ بک است، اما از آنجایی که آنها اغلب کمی بلندتر و سنگین‌تر از هاچ بک هستند، اغلب می‌توانند کمی مصرف سوخت کمتری داشته باشند و دی اکسید کربن (CO2) بیشتری منتشر کنند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید