خودرو پورشه 911 GT3 مدل 2025 با قیمت بیشتر رونمایی شد

شرکت پورشه به تازگی مدل ۲۰۲۵ خودرو سریع پورشه ۹۱۱ GT3 را رونمایی کرد که افزایش قیمت چشمگیری هم پیدا کرده است.
بازتاب-این مدل به مناسبت ۲۵ سالگی GT3 911 به عنوان مدل ۲۰۲۵ رونمایی شد. محصول پورشه یک پیشرانه شش سیلندر تنفس طبیعی ۵۱۰ اسب بخاری دارد و میتواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد. البته باتوجه به اینکه قوانین آلایندگی بسیار سخت شدهاند، این پیشرانه حالا به دو فیلتر ذرات و چهار کاتالیزور تجهیز گشته و پورشه اما برای اینکه با این تجهیزات آلایندگی جدید همچنان قدرت پیشرانه تنفس طبیعی خود را حفظ، آن را به میل بادامکهای ارتقایافته GT3 RS، بدنه دریچه گاز جدید، خنککننده روغن جدید و سرسیلندرهای اصلاحشده مجهز کرد.
همچون قبل، انتقال نیرو توسط گیربکسهای شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک انجام گرفته ولی گیربکس دستی حالا ضریب درایو نهایی کوتاهی است. برای سیستم تعلیق جلو خودرو، پورشه از ترفندهایی استفاده کرده که از GT3 RS بهره گرفت. این یعنی حالا برخی از اتصالات تعلیق شکل ایروفویل پیدا کرده که هم داونفورس جلو را افزایش و هم خنککنندگی ترمزها را بهبود داد.
نقطه اتصال جناقی پایین هم پایینتر رفته که شیرجه زدن خودرو در هنگام ترمز را کاهش داد درحالیکه چراغهای جدید جلو هم از لحاظ آیرودینامیکی بهتر هستند. پورشه همچنین برای متعادل کردن افزایش داونفورس جلو، کاور پیشرانه و دیفیوزر عقب را بهبود بخشید. برای GT3 مدل ۲۰۲۵ لاستیکهای جدیدی با اندازهٔ ۲۵۵ در جلو و ۳۱۵ در عقب در نظر گرفته که به گفتهٔ پورشه، موجب بهبود عملکرد روی مسیرهای بارانی میشود.
علاوه بر آن، لاستیکهای چسبندهتر متمرکز بر پیست هم قابل سفارش بوده درحالیکه رینگهای جدید ۱.۵ کیلوگرم از وزن غیر فنر سوار خودرو کم کرد. پکیج وایساخ که چند سالی است در مدلهای RS پورشه ارائه میشود، حالا برای GT3 هم در نظر گرفته شد و سقف، آنتیرول بارها و قاب آینههای جانبی فیبر کربنی را دربرمیگیرد. با سفارش این پکیج همچنین امکان سفارش رینگهای منیزیومی هم وجود دارد.
پورشه همانند قبل مدل تورینگ را هم برای GT3 در نظر گرف ته که بال عقب حذف میشود. برای GT3 تورینگ بستهای بنام سبکوزن هم سفارش داده میشود که قطعات تعلیق فیبر کربنی پکیج وایساخ، سقف فیبر کربنی همرنگ بدنه و رینگهای منیزیومی را دربرمیگیرد. در کابین GT3 مدل ۲۰۲۵ همان تغییراتی را میتوان مشاهده کرد که در ۹۱۱ کاررا شاهد بودیم و برای اولین بار در تاریخ GT3، صندلیهای عقب هم در نسخهٔ تورینگ سفارشی سازی میشوند. به گفته پورشه، GT3 جدید در سبکترین حالت ۱۴۲۰ کیلوگرم است. قیمت تریم پایه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ از ۲۲۴ هزار دلار آغاز که افزایش چشمگیری را نسبت به قیمت قیمت ۱۷۱ هزار دلاری مدل قبل نشان میدهد.