خواستگار قلابی بازداشت شد

    کد خبر :1088258
بازداشت شهردار بندر گناوه
رئیس پلیس فتا استان زنجان از دستگیری خواستگار قلابی که با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی، قصد اخاذی از یک خانم جوان را داشت، خبر داد.

سرهنگ سید احمد موسوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری یک خانم مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی اش در فضای مجازی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌ و تحقیقات انجام شده معلوم شد، متهم به بهانه ازدواج از طریق فضای مجازی با شاکیه آشنا شده و با چرب‌زبانی پس از جلب اعتماد و دستیابی به تصاویر شخصی وی، با دستکاری اقدام  به  انتشار تعدادی از عکس های شخصی در فضای مجازی نموده و با تهدید به انتشار کلیه تصاویر خصوصی شاکیه، قصد اخاذی را داشته است.

سرهنگ موسوی گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم در یکی از استان‌های هم‌جوار مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال داده شد که در تحقیقات پلیسی به بزه ارتکابی اعتراف نمود.

وی با بیان اینکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف در صدد به دست آوردن تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

این مقام انتظامی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آنها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم و ضروری است، تاکید کرد: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت، پخش و یا تهدید به پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد.

رئیس پلیس فتا زنجان خاطر نشان کرد: وب سایت پلیس فتا به آدرسwww.fata.gov.ir  مرجع کامل از اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخ‌گویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن 096380 به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید