خواب زمستانی مجلس؛ آقای لاریجانی لطفا به نمایندگان تلفن بزنید

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ۹:۴۲
    کد خبر :693150

آقای علی لاریجانی که بیش از یک‌دهه است در مجلس به عنوان رئیس حضور دارد، در زمره سیاستمداران خوش‌نام به حساب می‌آید. او در دوره جدید مجلس نامزد انتخابات نشد و فقط این چندماه آینده را به‌عنوان رئیس در پارلمان حضور خواهد داشت. آنچه این‌روزها در بهارستان می‌گذرد بسیار قابل تأمل است. اگرچه که عادت کرده‌ایم وقتی رسانه‌ای یا شخصیتی نقدی را به نهاد و سازمان و فردی وارد می‌کند، بلادرنگ آن را در قالب رقابت‌های سیاسی یا خصومت‌های شخصی تلقی کنیم اما واقع قضیه آن است که آن‌چه در این متن می‌آید حرف مردم است و بس. اگر در بین این نمایندگان محترمی که در پارلمان حضور دارند کسانی باشند که در این مدت در میان مردم حضور داشته‌اند(که حتما درباره همه نمایندگان محترم این فرض صدق می‌کند) حتما تأیید می‌کنند که این حرف‌ها که گفته خواهد شد درددل مردم است.

به مجلس دهم نقدها و ایرادهایی وارد است در کنار خدماتی بیشماری که البته وجود داشته است. اگر از ضعف مجلس در بعد نظارت در ماجراهایی مثل افزایش ناگهانی قیمت خودرو، دلار، ارز یا بی‌کفایتی برخی مدیران که می‌شد از ابزار نظارتی مجلس برای کارآمدکردن آن‌ها بگذریم از حال و روز این‌روزها نمی‌توان گذشت. مردم نگران‌اند و البته نگرانی‌شان به‌حق است.

به گزارش نامه‌نیوز،موج گسترش بیماری کرونا از یک‌سو آن‌ها را دچار نگرانی کرده و از جانب دیگر بی‌کفایتی و ناکارآمدی و فساد و احتکار در توزیع اقلام مربوط به بهداشت مردم نگرانی مردم را دوچندان کرده است. قبل از گشودن زبان به گلایه حتما باید از زحمات کادر پزشکی و پرستاری کشور که جان خود را برای کنترل این بیماری به خطر انداخته‌اند، تشکر کنیم. اما از این که بگذریم چند سوال ذهن مردم را درگیر خود کرده است که حتما علی لاریجانی به‌عنوان رئیس مجلس بهترین فردی است که می‌توان به آن‌ها پاسخ دهد.

1.آقای رئیس اول بفرمایید فرق مجلس با سایر ادارات دولتی و غیردولتی که این روزها در سخت‌ترین شرایط بهداشتی همچنان غیورانه به کار خود ادامه می‌دهند با مجلس چیست؟ چرا مجلس که سه‌روز در هفته جلسه دارد باید تعطیل شود اما دیگران باید به خدمات‌دهی به مردم بپردازند؟

2.تعطیلی مجلس درست در زمانی که بعد نظارتی باید بر سر کار باشد، چه توجیهی دارد؟ به یک معنا اگر چه که ستاد کرونا این را درخواست کرده اما این درخواست می شد با مقاومت مجلس به دلیل شزلیط خاص این روزها مواجه شود.

3.آیا اگر نمایندگان بر سر کار بودند و جلسه فوق‌العاده تشکیل می‌دادند، جدا از بعد نظارتی نمی‌توانستند مصوبات فوریتی برای بهبود وضعیت فعلی داشته باشند؟

4.حالا که کسب‌وکار مردم به دلیل مسائل بهداشتی کساد شده است، آیا نمایندگان نمی‌توانستند طرح‌هایی را برای تسکین وضعیت اقتصادی مردم بیچاره مصوب کنند؟

5.تعطیلی مجلس درست در زمان بررسی بودجه ؟

6.تصاویر توزیع کیف‌های حاوی اقلام بهداشتی مانند ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده بین‌ نمایندگان مجلس بسیار دردآور، ناراحت‌کننده و ناشایست بود. آیا خون نمایندگان آن‌قدر رنگین شده که مردم حتی یک ماسک هم نمی‌توانند بخرند اما آن‌ها باید با خیال راحت با کیفی حاوی از اقلام بهداشتی راهی منزل شوند.

آقای دکتر! لطفا همین الان اگر این مطلب را خوانده‌اید یا به گوش شما رسانده‌اند، تلفن خود را بردارید و از نمایندگان بخواهید به خانه ملت بازگردند یا از ابزارهای فضای مجازی که حتی مدارس ابتدایی هم در حال استفاده از آنها برای عقب نماندن دانش آموزان ازتحصیل هستند بهره جسته و جلسات را به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل دهید . وطایف را گروه به گروه تقسیم کنید و تکلیف موارد معطل مانده را مشخص کنید. اگر نمایندگان ملت در چنین اوضاعی مردم را رها کنند، حافظه تاریخی ملت آن‌ها را فراموش نخواهد کرد. لطفا در این مورد فکری کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید