خطر جنگ تمام عیار با حضور ایران!

    کد خبر :1093165

نماینده زاهدان در مجلس گفت: منطقه در آستانه یک خطر جدی و جنگ تمام عیار قرار دارد. جنایت اسراییل قطعاً با واکنش کشورهای اسلامی مواجه خواهد شد و قدرت‌هایی مانند روسیه و ایران و برخی دیگر از کشورها ساکت نخواهند نشست. آرامش و صلح و ثبات در کل منطقه به خطر افتاده است.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، درباره انفجارهای اخیر در لبنان گفت:  «اتفاقات اخیر در لبنان و سوریه خیلی نگران‌کننده است. این اتفاقات همه را تحت تأثیر قرار داده و برای جمهوری اسلامی سخت تمام می‌شود.

خباثت صهیونیست‌ها و دولت افراطی نتانیاهو هم به اصطلاح سیاسیون، تمام معادلات را زیرپا گذاشته و برای بقای خود دست به هر جنایتی می‌زند. جنایات اخیر اسراییل رنگ و بوی خاصی می‌دهد. این تفکر می‌تواند در کاخ سفید و یا در دایره صهیونیست‌های افراطی باشد که به ان‌ها اجازه می‌دهد معادلات بین‌المللی را زیر پا بگذارند.

یک شخصیت سیاسی مهمان و یک چهره نظامی مهمان را ترور می‌کنند از جمله ترور شهید سلیمانی و شهید اسماعیل هنیه، محصول نگاه تند و افراطی صهیونیست هاست. تمام دنیا از این اقدامات شگفت‌زده شده‌اند و نظم نوین جهانی با این کارها به خطر افتاده است. جهان الان به این سؤال رسیده که آیا می‌توان جهان را در صلح و اتحاد نگه داشت؟ جنایات دو روز گذشته در لبنان، استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های مخرب را نشان داد. »

درباره نظر مسئولین کشور نسبت به این حادثه و پیگیری‌های مجلس بیان کرد: «روز گذشته با حضور چندین مهمان، بحثی در کمیسیون امنیت ملی داشتیم و برخی مباحث مطرح شد که دستگاه‌های امنیتی و سیاسی و دیپلماسی ما نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند. این اتفاق در آستانه سفر رئیس جمهور به نیویورک می‌تواند جلب توجه کند.

رئیس جمهور جدید ایران که با ادبیات جدید و استراتژی خاصی در دیپلماسی وارد دولت چهاردهم شده است، می‌تواند با این ادبیات، دیپلماسی را فعال‌تر کند. ما شب گذشته ۱ ساعت و نیم با رئیس جمهور جلسه داشتیم. موضع‌گیری رئیس جمهور نسبت به این موضوع قابل توجه است. نگاه رئیس جمهور درباره جبهه مقاومت را بارها شنیده‌اید. ایشان همین نگاه را ادامه می‌دهد و به شدت هم از کشتار بی رحمانه کودکان ناراحت است. »

 وی در رابطه با تحولات منطقه پس از انفجارهای لبنان اظهار داشت: «منطقه در آستانه یک خطر جدی و جنگ تمام عیار قرار دارد. جنایت اسراییل قطعاً با واکنش کشورهای اسلامی مواجه خواهد شد و قدرت‌هایی مانند روسیه و ایران و برخی دیگر از کشورها ساکت نخواهند نشست. آرامش و صلح و ثبات در کل منطقه به خطر افتاده است. »

مالکی درباره وقوع انفجارهای لبنان در زمان منتهی به سفر رئیس جمهور به آمریکا گفت: «سفر رئیس جمهور به نیویورک، بعد از سفر به عراق و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست. طبیعی است که این سفر بازتاب خاص خودش را خواهد داشت.

اینطور نیست که آمریکایی‌ها احساس کنند تحولات سیاسی‌شان مورد رصد کشورهای قدرتمند منطقه قرار نمی‌گیرد. ایران، روسیه، چین و هند تحولات را رصد می‌کنند. مصاحبه‌هایی که رئیس جمهور با رسانه‌های غربی خواهند داشت، جذابیت خاصی برای مردم آمریکا و جهان دارد. این سخنرانی و مصاحبه‌ها در انتخابات آمریکا تأثیرگذار خواهد بود. »

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید