جنجال رسانههای خارجی درباره استیکر پیامرسان داخلی
استیکرهای جدید یکی از پیامرسانهای ایرانی، توجه رسانههای خارجی را به خود جلب کرد.
به گزارش فرارو، در روزهای اخیر ایموجیهایی در پیام رسان ایرانی “سروش” منتشر شده که توجه رسانههای خارجی را جلب کرده است. در این ایموجیها شعارهایی نظیر “مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر فراماسونری” دیده میشود.
وبگاه بیبیسی انگلیسی در این باره نوشت: “ایران در تلاشی برای ترغیب میلیونها ایرانی به ترک پیامرسان محبوب تلگرام، یک پیامرسان موبایلی تولید داخل را ترویج میکند که در آن ایموجی ‘مرگ بر آمریکا’ ذکر شده است”.
علاوه بر این، وبگاه سیانبیسی اعلام کرد: “ایران از عموم مردم میخواهد به یک پیام رسان جدید موبایلی منتقل شوند که در آن ایموجی ‘مرگ بر آمریکا’ وجود دارد”.
شاید وجود چند استیکر در یک پیامرسان، چندان مهم به نظر نرسد. با این حال، رسانههای غربی به طور گسترده به این موضوع واکنش نشان دادند.
مجله نیوزویک در همین رابطه با اشاره به استیکرهای پیامرسان سروش نوشت: “از جمله ویژگیهای این اپلیکیشن، وجود مجموعههای استیکر، شبیه به استیکرهای تلگرام، است که میتوان آنها را در مکالمهها به کار برد. این مجموعهها شامل یک سری ایموجی از یک زن چادری است که علایمی در دست دارد. این علایم، برای آمریکا مرگ آرزو میکند. احساسات مشابهی نسبت به اسرائیل و فراماسونها نیز وجود دارد”.
نیوزویک نه تنها گزارشی در این باره منتشر کرده بلکه برای درباره توضیحی درباره استیکرها با طراحان سروش تماس گرفته، اما پاسخی دریافت نکرده است.
روزنامه دیلی میل نیز گزارش مفصلی درباره ایموجیهای سروش منتشر کرد و آنها را “التهابآفرین” توصیف کرد. این روزنامه نوشت: “سروش سعی میکند از طریق ایموجیهای ‘مرگ بر آمریکا و اسرائیل’، کاربران را جذب کند”.
وبگاه میدلایستآی سروش را “یک پیامرسان جدید مملو از ایموجیهای ‘مرگ بر آمریکا’ ” توصیف کرد و مدعی شد که ایموجیهای این پیامرسان به اسرائیل، آمریکا و فراماسونری حمله میکند.
سایر رسانهها مانند ساوثچاینا مورنینگ پست، گزارشهایی مشابه گزارشهای فوق منتشر کردهاند.