جایزه جشنواره لندن برای ماجرای یک حلزون

    کد خبر :1099354
جایزه جشنواره لندن برای ماجرای یک حلزون

انیمیشن استرالیایی «خاطرات یک حلزون» پس از دریافت جایزه بهترین فیلم در جشنواره انسی در اوایل سال، اکنون برنده جایزه برتر جشنواره فیلم لندن شده است.

انیمیشن استاپ موشن و تحسین شده «خاطرات یک حلزون» ساخته آدام الیوت، برنده جایزه بهترین فیلم در بخش رقابت رسمی این رویداد سینمایی شد.

هیات داوران جشنواره فیلم لندن به ریاست الکساندر فیلیپ، اعلام کرد: «جمع داوران به طرز باورنکردنی تحت تأثیر فیلم «خاطرات یک حلزون» ساخته آدام الیوت قرار گرفتند که یک دستاورد منحصر به فرد در فیلمسازی است. این انیمیشن از لحاظ احساسی قدرتمند و غافلگیرکننده است و به مسائل مرتبطی مانند تنهایی و غم و اندوه می پردازد.»

این انیمیشن که با تکنیک استاپ موشن ساخته شده، کمدی درامی تاریک درباره یک حلزون با صداپیشگی سارا اسنوک است که داستان زندگی خود را بازگو می‌کند. این نخستین انیمیشن بلند ساخته «آدام الیوت» پس از انیمیشن «مری و مکس» ساخته این کارگردان در سال ۲۰۰۹ است که در جشنواره انسی برنده جایزه برتر شد.

همچنین فیلم «درباره سقوط» به کارگردانی لورا کریرا هم جایزه ساترلند بهترین فیلم اول یک کارگردان را به خود اختصاص داد.

جایزه گریرسون در مسابقه مستند به «مادر ورا» از کارگردانان سیسیل امبلتون و آلیس تاملینسون رسید که درباره راهبه ارتدوکس جوانی است که باید با گذشته خود مقابله کند. برنده جایزه فیلم کوتاه نیز فیلم «ارتعاشات از غزه» به کارگردانی رهاب نزال بود که درباره تاب آوری کودکان ناشنوای فلسطینی در غزه در مواجهه با حملات نظامی اسرائیل است.

به گزارش ایسنا، شصت و هشتمین جشنواره فیلم لندن از ۹ تا ۲۰ اکتبر (۱۸ تا ۲۹ مهرماه) برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید