تویوتا با ارزش ترین برند خودروساز جهان باقی ماند

  • خودرو
  • شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۳۲
    کد خبر :557184

تویوتا همچنان توانسته است جایگاه خود را به‌عنوان با ارزش‌ترین برند خودروساز در جهان حفظ کند. در فهرست ۱۰۰ برند معتبر جهان تویوتا بالاترین مقام را در بین خودروسازان دارد.

خودروسازان را می‌توان با استفاده از معیارهای بسیار مختلفی رده بندی کرد، معیارهایی مانند میزان فروش، میزان سود، محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی و بسیاری دیگر. با وجود این مسائل خودروسازان معتبر نیز همچنان نیاز دارند تا خود را با معیارهایی سنجیده و ارزش و اعتبار خود را به مشتریان ثابت کنند چون این مسئله می‌تواند در فروش محصولاتشان تاثیر داشته باشد.

در جدیدترین تحقیق انجام شده از سوی BrandZ صد شرکت برتر جهان در سال ۲۰۱۹ طبقه بندی شده‌اند. در بین این شرکت‌ها تویوتا بالاترین مقام را در بین خودروسازان دارد. پس از تویوتا نیز مرسدس بنز و بی‌ام‌و به ترتیب قرار دارند.

البته چون در این فهرست شرکت‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون وجود دارند رقابت خیلی عادلانه نیست و خودروسازان راه سختی را در پیش دارند. برای مثال تویوتا با اینکه در بین خودروسازان بالاترین مقام را دارد اما رتبه‌ی آن در بین ۱۰۰ شرکت برتر ۴۱ است. مرسدس بنز نیز رتبه‌ی ۵۴ و بی‌ام‌و رتبه‌ی ۵۵ را دارد. خودروسازان بعدی که در فهرست ۱۰۰ برند برتر قرار دارند شامل هوندا، فورد، نیسان، تسلا، آئودی، فولکس واگن و پورشه هستند. از این این خودروسازان تنها فولکس واگن است که توانسته جایگاه خود را نسبت به سال‌های قبل بهبود ببخشد و این در حالی است که این خودروساز در سال‌های اخیر در حال دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات به وجود آمده در پی رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی بود. پورشه نیز به‌عنوان یکی از زیر مجموعه‌های فولکس واگن، برای اولین‌بار وارد این فهرست شده است.

در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر نام‌هایی مانند آمازون، اپل و گوگل در صدر قرار دارند. این شرکت‌ها خدمات بسیار گسترده‌ای را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. خودروسازان نیز به‌دنبال این هستند تا با ارائه دادن خدمات جدیدی مانند سیستم‌ها به اشتراک‌گذاری خودرو سهم خود از خدمات را بیشتر کنند تا بتوانند رتبه‌ی بهتری کسب کنند اما رقابت بسیار شدیدی و راه سختی را در پیش دارند. شرکت‌هایی مانند UPS، مستر کارت و اسپکتروم نیز جایگاهی بالاتر از همه‌ی خودروسازان داشتند.

امروزه شرکت‌ها تلاش می‌کنند به هر نحوی شده مشتریان جدیدی را جذب خود کنند. اگر شما یک برند داشته باشید که در تلویزیون، رادیو، فیلم‌ و اینترنت زیاد دیده شود احتمال موفقیت بالایی نیز خواهید داشت. شرکت‌ها نیز اکثرا به‌دنبال گسترده‌تر کردن خدمات و جذب مشتریان از سراسر نقاط جهان هستند و همین موضوع رقابت را خیلی داغ کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید