‏تهران خنک‌تر می‌شود

    کد خبر :1071288
‏تهران خنک‌تر می‌شود

اداره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد شدید تا خیلی شدید در نیمه جنوبی و غربی استان و تداوم کاهش نسبی دما تا دوشنبه ۱۴ خرداد خبر داد.

بر پایه واکاوی الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، آسمان استان تهران طی پنج روز آینده صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش باد در نیمه جنوبی و غربی و افزایش ابر در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

طی دو روز آینده در نیمه جنوبی و غربی استان، وزش باد شدید تا خیلی شدید، گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش دید و در ارتفاعات گاهی رگبار باران و وزش باد شدید موقت با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است. امروز تا فردا (۱۳ تا ۱۴ خرداد) کاهش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی با اشاره به وزش باد شدید و خیلی شدید آورده است: حاکمیت این شرایط جوی خطر سقوط بعضی اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، در پاره‌ای دامنه‌ها و ارتفاعات گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و گسترش موقت گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوا و شعاع دید را در پی دارد.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، خودداری از تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، مستحکم سازی پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در انجام امور عمرانی آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه می‌شود.

از بعد از ظهر سه‌شنبه (۱۵ خرداد) با نفوذ زبانه‌های سامانه بارشی به‌تدریج افرایش ابر و در بعضی ساعت‌های چهارشنبه تا جمعه (۱۶ تا ۱۸ خرداد) آسمانی نیمه ابری تا ابری، گاهی رگبار باران و تندر و آذرخش به‌ویژه در نیمه شمالی استان مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، آسمان تهران فردا (۱۴ ‌خرداد) صاف، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد، با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و طی ‌چهارشنبه (۱۵ خرداد) کمی ابری، دربعضی ساعت‌ها افزایش باد، از بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید