تلویزیون برای انتخابات ۹۰۰ ساعت برنامه دارد
معاون سیما از تولید و پخش ۹۰۰ ساعت برنامه، ویژه انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون خبر داد.
حمید شاهآبادی در جلسه ستاد انتخابات سیما گفت: معاونت سیما در دوره جدید، توجه و تمرکز خود را بر سه مناسبت مهم نوروز، ماه مبارک رمضان و انتخابات گذاشته است تا با برنامهریزی و تصمیمگیریهای درست و بهموقع بتواند در عرصه برنامهسازی به شایستگی عمل کند.
وی افزود: با توفیق الهی تجربه موفق نوروز را پشت سر گذاشتیم؛ در این مناسبت کارهای ارزشمندی روی آنتن رفت که حاصل تلاش همه همکاران در معاونت سیما بود و به همه همکاران خدا قوت عرض میکنم.
شاهآبادی تصریح کرد: جنس انتخابات ریاست جمهوری از بقیه مناسبتها متمایز است و حساسیت زیادی دارد؛ درواقع، از هماکنون در حال و هوای انتخابات هستیم و کمیتهها باید برنامههای خود را با دقت بیشتری پیش ببرند.
وی با اشاره به پیشبینی حدود ۹۰۰ ساعت برنامه ویژه انتخابات خردادماه، گفت: این میزان برنامهسازی میتواند زمینه لازم برای مشارکت حداکثری و پرشور مردم را فراهم کند.
شاهآبادی افزود: البته مهمتر از میزان تولیدات انتخاباتی، کیفیت آثار است؛ به طوری که برنامههای سیما باید با رعایت کامل اصل بیطرفی، هنرمندانه و هوشمندانه موجب ارتقاء بینش و آگاهی عموم مردم شود و فضا را برای انتخاب دقیق آماده کند.
معاون سیما تأکید کرد: بحث تبیینی و تحلیلی شرایط روز کشور با استفاده از ساختار اثرگذار مستند باید در این برنامهها ساعت بیشتر گنجانده شود و تمام سعی سیما بر تحقق مشارکت حداکثری متمرکز شود.
وی با اشاره به هجمه تمامعیار رسانههای معاند در ایام منتهی به انتخابات تصریح کرد: دشمن فعالتر از هر زمان دیگر خط تخریب را در پیشگرفته و با سیاهنمایی و سانسور موفقیتها و نقاط قوت کشور به دنبال ناامید کردن مردم از نظام است.
به گزارش صداوسیما، شاهآبادی افزود: در این نبرد بیامان ما در رسانه ملی باید هنرمندانه و عالمانه ضمن تبیین دستاوردها و توانمندیهای نظام جمهوری اسلامی، این توطئه را خنثی کنیم تا برخی از ناکارآمدیها و بیتدبیریها، افتخارآفرینیها و حرکت روبهجلوی کشور را مخدوش نکند.
شاهآبادی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت «تلوبیون» که مرجع پخش زنده و آرشیو برنامههای صداوسیماست میتوانیم، بحثهای انتخاباتی را در این فضا امتداد دهیم افزود: تلوبیون میتواند در امتداد تلویزیون، به تأثیرگذاری بیشتر برنامههای انتخاباتی سیما کمک کند.
وی ادامه داد: تولید قطعات اختصاصی ویژه فضای مجازی و پادکست هم از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، حال و هوای انتخاباتی و موج مشارکت پرشور مردم را به زیبایی نمایش دهیم.
معاون سیما تأکید کرد: استفاده از ظرفیت اندیشکدهها و محققان فعال و انقلابی آنها خیلی مهم است و سیما از آثار علمی و کاربردی این اندیشکدهها که به دغدغههای کشور و مردم میپردازد، بهره بیشتری خواهد برد.
شاهآبادی در پایان این نشست همچنین بر ارزیابی کیفی برنامههای ویژه انتخاباتی تاکید کرد و خواستار ارزیابی مداوم برنامهها و عملکرد شبکهها از سوی ستاد انتخابات معاونت سیما شد.
گفتنی است در این جلسه دکتر ملکی دبیر ستاد انتخابات سیما و همچنین رؤسای کمیتههای ستاد انتخابات این معاونت گزارش عملکرد و اقدامات چند ماهه گذشته خود را ارائه کردند.