تداوم شاخص «اثربخشی بالای یک» توسط شرکت سداد

    کد خبر :922897
تداوم شاخص «اثربخشی بالای یک» توسط شرکت سداد

شاخص اثربخشی شرکت پرداخت الکترونیک سداد در بهمن‌ماه سال‌ جاری، برای هشتمین ماه پیاپی بالاتر از عدد یک شده است.

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات شرکت پرداخت الکترونیک سداد، هشتادمین گزارش اقتصادی شاپرک منتشر شد. برمبنای این گزارش، شاخص اثربخشی شرکت پرداخت الکترونیک سداد بالای عدد یک شده است. شاخص اثربخشی این شرکت، از تیرماه سال جاری تاکنون بالاتر از عدد یک بوده و این‌بار در بهمن‌ماه نیز برای هشتمین ماه پیاپی این رکورد به ثبت رسید.

بر مبنای گزارش شاپرک، شرکت پرداخت الکترونیک سداد از لحاظ تعداد تراکنش‌ها در بازار PSPها روی پله پنجم ایستاده است. سهم بازار این شرکت در بهمن‌ماه امسال 8/20 درصد گزارش شده است. همچنین سهم بازار پرداخت الکترونیک سداد در میان تمام شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت از لحاظ مبلغ تراکنش‌ها نیز 10/60 درصد بوده که باعث شده این شرکت در این بخش نیز رتبه پنجم را به دست بیاورد.

رشد تعداد تراکنش‌ها از یک سو و جمع‌آوری پایانه‌های فروش (POS) ناکارآمد از سوی دیگر، جزو مهمترین عواملی است که باعث ارتقای شاخص اثربخشی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت می‌شود.

دارا بودن عدد بالاتر از یک در شاخص اثربخشی به این معناست که جذب تراکنش‌های شرکت روی دستگاه‌های کارتخوان بیشتر از سهم تعداد کارتخوان‌های یک شرکت از کل POSهای کشور بوده است.

به عبارت دیگر، نحوه توزیع کارتخوان‌های فروشگاهی در شرکت پرداخت الکترونیک سداد به گونه‌ای بوده که باعث شده است این شرکت در جذب بیشتر تراکنش‌ها در مقایسه با سایر شرکت‌های PSP موفق‌تر عمل کند.

لازم به یادآوری است، بر اساس گزارش شاپرک در بهمن‌ماه 1400 بالغ بر 3224 میلیون تراکنش با ارزش 6361 هزار میلیارد ریال در شبکه الکترونیک پرداخت کارت پردازش شده که نسبت به دی‌ماه رشد 4.16 درصدی در تعداد و 1.50 درصدی در ارزش ریالی داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید