تجهیز معابر ورودی و خروجی تهران به دوربینهای پلاکخوان
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: روزانه ۵۵۰ هزار خودرو به تهران وارد میشوند و بیشترین معضل ترافیک تهران را این خودروها ایجاد میکنند که باید با توسعه حملونقل عمومی در ورودیهای شهر از تردد خودروهای شخصی جلوگیری کنیم.
محسن پورسیدآقایی در نشست مشترک با اعضای کمیسیون سلامت، محیطزیست و خدمات شهری از تجهیز معابر ورودی و خروجی شهر تهران به دوربینهای پلاکخوان خبر داد و گفت: در حال حاضر ثبت تخلف معاینه فنی با ۱۴۰۰ دوربین، ثبت تخلف ورودی محدودهی طرح ترافیک از طریق ۹۲ دوربین و ثبت تخلف محدودهی زوج یا فرد از طریق ۱۱۱ دوربین صورت میگیرد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: روزانه ۱۰ میلیون رکورد از طریق دوربینهای سطح شهر گرفته میشود که از این میزان ۱۵ هزار ثبت تخلف سرعت و چراغ قرمز بوده است.
پورسیدآقایی در این نشست به آمار تخلفات معاینه فنی و ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج یا فرد اشاره کرد و گفت: برابر آمار شرکت کنترل ترافیک تهران روزانه ۲۰ هزار تخلف معاینه فنی در سطح شهر تهران و بیش از ۷۰ هزار تخلف ورود غیرمجاز به محدودهی زوج یا فرد و محدودهی ترافیک از طریق دوربینها ثبت میشود.
این مقام مسئول در شهرداری تهران با اشاره به اینکه جرایم خاص معاینه فنی از جرایم رانندگی جداشده و ۱۰۰ درصد آن باید برای رفع آلودگی هوا به شهرداری پرداخت شود اظهار کرد: طی سال گذشته سه میلیون و ٦٠٠ هزار جریمه معاینه فنی در شهر تهران برابر با ۱۸۰ میلیارد تومان صادرشده که تاکنون تنها ۳۶ میلیارد تومان آن وصولشده است که برابر قانون بودجه به شهرداری تهران تعلق میگیرد ولی متاسفانه دولت تنها یک و نیم میلیارد تومان تخصیص داده است و الباقی را صرف کمبود بودجههای خود کرده است.
به گزار ش ایسنا، معاون شهردار تهران بر ضرورت توسعه و نوسازی و بهسازی تونلهای شهری تاکید کرد و گفت: توسعه، نوسازی و تجهیز سیستمهای هوشمند حملونقل، روشنایی، تهویه و اعلام اطفای حریق از جمله اقداماتی است که در تونلهای شهری در دست اقدام است که بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه دربرخواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ پورسیدآقایی در ادامه به وضعیت ترافیک تهران اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین معضل ترافیک تهران را خودروهای حومه شامل میشوند چرا که به استناد تردد شمار وزارت راه و شهرسازی روزانه ۵۵۰ هزار خودرو وارد شهر تهران میشوند و همین تعداد نیز در عصر و شبانگاه از تهران خارج میشوند که باید با توسعه حملونقل عمومی در ورودیهای شهر از تردد خودروهای شخصی جلوگیری کرد.