تجربه استانبول گردی با پته

    کد خبر :1075593

استانبول یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ترکیه است. شهری بزرگ که در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و دروازه غرب به شرق محسوب می‌شود. استانبول همیشه پر گردشگر است و همه ساله در بین ده شهر پربازدید جهان قرار دارد. سال ۲۰۱۳ استانبول بالاترین نرخ گردشگر نسبت به جمعیت را داشت و در رتبه نخست قرار گرفت. ناپلئون در نوشته ای میگوید: اگر جهان را در یک شهر بگنجانیم آن شهر استانبول است. این شهر با نزدیکی به ایران، نخستین مقصد ایرانیان برای گردشگری محسوب می‌شود. در صورتی که قرار است برای اولین بار به استانبول بروید، دانستنی و تجربه دیگران در سفر به کارتان می‌آید. به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا تجربه استانبول گردی با افرادی که از آژانس مسافرتی جهانگردی پته به این شهر سفر کرده‌اند را با شما در میان بگذاریم و از بایدها و نبایدهای سفر به شما بگوییم، با ما همراه باشید.

خرید بلیط هواپیما استانبول

برای سفر و بازدید از جاهای دیدنی استانبول باید با برنامه درست پیش بروید. خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل یا اقامتگاه، مهم ترین بخش سفر به استانبول محسوب می‌شود. برای خرید بلیط هواپیما استانبول، به فصل سفر توجه داشته باشید. کاربران سایت پته، خرید بلیط چارتر استانبول در زمان های غیر تعطیل و خرید بلیط سیستمی استانبول، آن هم از ماه قبل از سفر را برای زمان تعطیلات و تابستان پیشنهاد کرده‌اند. همچنین برای خرید بلیط ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر، می‌توانید بلیط رفت و برگشت تهیه کنید و یا از ایرلاین‌های داخلی برای سفر به استانبول استفاده کنید.

استانبول گردی

شناخت فرودگاه استانبول

ماجراجویی برای سفر در استانبول از فرودگاه این شهر آغاز می‌شود. برای آنکه بدانید که پس از رسیدن به استانبول باید چگونه به شهر از فرودگاه دسترسی داشته باشید، باید فرودگاه مقصد را به خوبی بشناسید. استانبول دو فرودگاه اصلی دارد، فرودگاه صبیحه کوگچن و فرودگاه بین المللی استانبول، فرودگاه صبیحه کوگچن در قسمت آسیایی و دیگر فرودگاه در قسمت اروپایی قرار دارد. برای رفتن به سمت شهر از هر کدام از فرودگاه‌ها، به توصیه کاربران پته، خرید استانبول کارت قدم اول است. این کارت برای جا به جایی با مترو و اتوبوس کاربری است و باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود. در نظر داشته باشید، ایرلاین‌های داخلی عمدتا در فرودگاه بین المللی اجازه فرود دارند و بیشتر ایرلاین‌های خارجی در فرودگاه صبیحه کوگچن فرود می‌آیند. همچنین برای جا به جایی به سمت شهر و خرید در فری شاپ فرودگاه نیاز به لیر( ارز رایج ترکیه ) دارید. کاربران پته، توصیه کرده‌اند که پول های دریافتی حاصل از ارز مسافرتی خود را در فرودگاه و در صرافی‌های حاضر در محل هر دو فرودگاه به لیر تبدیل نکنید. نرخ پورسانت در فرودگاه بالاتر از شهر است و به ضرر شما است.

تفریحات رایگان استانبول

در استانبول بودجه بندی قسمت مهمی برای لذت و تفریح است. در این قسمت کاربران پته مکان‌هایی که هم ارزش دیدن دارند و هم هزینه‌ای برای پرداخت آنها نمی‌پردازید را معرفی کرده‌اند. این شهر با مساجد باشکوه، بناهای تاریخی، محله‌های خوش آب‌ورنگ، خیابان‌های همیشه سرزنده، بازارهای سنتی که همگی رایگان‌اند می‌تواند تا حد بسزایی در کاهش هزینه سفرتان به شما کمک کند. لیست جاذبه‌های گردشگری استانبول به شرح زیر است.

  • مسجد ایاصوفیه
  • مسجد سلیمانیه
  • مسجد سلطان احمد
  • مسجد زیرک
  • محله‌های استانبول
  • پل گالاتا
  • تنگه بسفر
  • خیابان استقلال
  • خیابان بغداد
  • گرند بازار

پرواز چارتری استانبول

تور یا خرید بلیط هواپیما؟

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که ترکیب بلیط هواپیما و هتل بهترین و ارزان‌ترین روش برای رفتن به استانبول است. بله شاید خرید تور راحت باشد ولی لزوما ارزان‌ترین روش سفری نیست! کاربران پته تاکید داشته‌اند که با انتخاب اقامتگاه در وبسایت Airbnb و ثبت خرید بلیط هواپیما در سایت پته در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی کرده‌اند. همچنین خرید بلیط هواپیما تهران استانبول معمولا مقرون به صرفه تر است نسبت به سایر نقاط ایران. نکته دیگر اینکه با رزرو اقامتگاه اطراف میدان تقسیم و خیابان استقلال، می‌توانید به بیشتر مکان های دیدنی ترکیه دسترسی داشته باشید.

خرید بلیط هواپیما تهران استانبول

شکم گردی در استانبول

استانبول پر از غذاهای خیابانی و متفاوت است. این شهر مکانی مناسب برای شکم گردی و امتحان غذاهای جدید است. تنوع این غذاها آنقدر زیاد است که از وعده صبحانه تا شام و میان وعده‌ها را پوشش می‌دهد. کاربران پته سیمیت، لهمجون، کومپیر، دوروم، تانتونی، کباب ترکی یا دونر کباب، ایچلی کوفته، میدیه دولما، بالیک اکمک بورک کوکورچ، تاووک پیلا، ایسلاک برگر، شاه بلوط بو‌داده و بلال، بستنی ترکی، کونفه و قهوه ترک برای امتحان غذاهای استانبول پیشنهاد کرده‌اند.

خریدی ارزان در استانبول

بسیاری از برندهای مطرح جهان مانند آدیداس، ال سی وایکیکی، زارا و… در استانبول مرکز فروش و فروشگاه های بزرگ دارند. این فروشگاه‌ها اما گاها بسیار گران‌اند. کاربران پته برای خرید لباس در استانبول، فروشگاه‌های اوت لت را پیشنهاد داده اند. این فروشگاه های زنجیره ای در آسیا و اروپای استانبول شعبه دارند. تفاوت آن‌ها با دیگر فروشگاه‌ها این است که برندها و مد‌های سال گذشته شهر را با قیمتی بيش از ۵۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسانند. این گونه با پرداختی مناسب یک لباس برند را خریداری کرده‌اید.

سوغات معروف استانبول

استانبول سرزمین عطر و طعم‌ها است. بیشترین سوغات این شهر را خوراکی‌های خوشمزه و جذاب تشکیل می‌دهند. البته فرش و ظروف سرامیکی و همچنین پلاک چشم و نظر نیز از دیگر سوغات معروف این شهر است. از نظر کاربران پته در سفر به استانبول می‌توانید، ادویه های ترکی، محصولات چرمی، محصولات نساجی، روسری ترکی، انواع باقلوا، چای و قهوه ترک را به عنوان سوغاتی مناسب برای عزیزان بیاورید.

تفریحات هیجان انگیز استانبول

در کنار گردش در مناطق مختلف استانبول، می‌توانید تفریحاتی که مخصوص این شهر است را امتحان کنید. کاربران پته به عنوان تفریحی هیجان انگیز و خاطره انگیز، بالن سواری را پیشنهاد کرده‌اند. اما تفریحات آبی و غواصی با دلفین ها در دلفینا پارک و همچنین اتاق فرار وسیع استانبول به نام خانه وحشت، از تفریحات هیجان انگیز دیگر این شهر محسوب می شود. قدم زدن در عتیقه فروشی ها و دیدن یادگارهای جنگ جهانی اول در میدان تقسیم نیز یکی دیگر از تفریحات محبوب در این شهر تاریخی است.

کلام پایانی

استانبول گردی و تفریح در این شهر، تمام نشدنی است. مسافران به قصد تفریح و دیدن مناطق زیبا و کشتی سواری در تنگه بسفر به این شهر زیبا می‌آیند. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، بهتر است پیش از آن لیستی کامل از تفریحات و مکان های دیدنی استانبول را برای خودتان مکتوب کنید و با توجه به سلیقه، علاقه و بودجه‌ی خود، به تفریح و گردش در این شهر بپردازید. تجربه شما از استانبول گردی چیست؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید