بی وای دی رقیب سرسخت تسلا مدل Y را معرفی کرد

    کد خبر :989293
بی وای دی

شرکت بی وای دی را به جرات می‌توان یکی از برترین تولیدکنندگان خودرو الکتریکی در جهان دانست. به تازگی در جریان نمایشگاه شانگهای برند چینی از کانسپت شاسی بلند Song L  رونمایی کرده که رقیب سرسخت مدل Y تسلا خواهد بود.

بازتاب-بی وای دی این مدل را در کلاس B خودروهای الکتریکی قرار داده و یک شاسی بلند فست بک تمام الکتریکی محسوب می‌شود. مدل از پلتفرم e-platform 3.0 بهره می‌برد و شامل بسته‌های باتری CTB می‌شود. به گفته شرکت سازنده، بهترین تریم این خودرو اواخر سال 2023 عرضه خواهد شد و قیمت آن 43 هزار دلاری است. اگرچه این خودرو رقیب مدل Y خواهد بود، اما باید بیان داشت که محصول تسلا قیمت ارزان‌تری دارد.

زبان طراحی این کانسپت Vanguard Dragon Beauty بوده و از پنجره‌های بدون فریم بهره می‌برد و اسپویلر عقب برقی است. شرکت سازنده معتقد بوده خودرو جدید جوانان را هدف قرار خواهد داد. BYD Song L به سیستم جدید کنترل بدنه DiSus-A مجهز شده که سیستم تعلیق بادی را کنترل می‌کند. این خودرو چهار چرخ متحرک بوده، اما باید منتظر جزئیات بیشتر باشیم. انتظار می رود که در نیمه دوم سال 2023 شاهد فروش آن در بازار باشیم.

BYD در سال 2022 بیش از  1,868,543 خودرو به فروش رساند. نکته قابل توجه این است که سری Song  شاسی بلند که شامل Song PLUS New Energy و Song Pro New Energy می‌شود، به تنهایی 478,811 دستگاه فروش داشتند. مشخص نیست ابعاد این کانسپت چقدر خواهد بود اما پیش بینی شده بین Song PLUS EV و Tang EV باشد.  اطلاعات بیشتری از سوی خودروساز چینی اعلام نشد و انتظار داریم در آینده نزدیک جزئیات کاملی از این شاسی بلند جذاب و آینده‌نگرانه ارائه شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید