بی ام و X2 معرفی شد
عضو جدید شاسیبلندهای بیامو، شب گذشته در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شد. مدل X2، بین X1 و X3 قرار میگیرد تا همراه با X5 ،X4 و X6، تنوع بینظیری به سبد محصولاتی بیامو بدهد.
کراساورهای اسپرت بیامو، هر روز جذابیت بیشتری پیدا میکنند و با آپشنهای مختلف، قیمتهای متنوعی از ۳۴ هزار دلار در نسخهی استاندارد X1 تا ۱۱۵ هزار دلار در X6 M به همراه دارند. جدیدترین محصول این گروه، کراساور کامپکت X2 خواهد بود که البته مشابهت زیادی با X1 دارد. شاید تصور کنید، این خودرو بزرگتر از X1 و کوچکتر X2 است، اما در واقع، X2 حدود ۷.۵ سانتیمتر طول کمتری نسبت به X1 دارد و به همین میزان هم، نسبت به زمین ارتفاع سقف کمتری دارد. البته فاصلهی بین محورهای X1 و X2 برابر خواهد بود تا فضای سرنشینان و طول کابین، تفاوت خاصی نداشته باشد.
مهمترین تفاوت X2 با مدل X1، کوتاهتر بودن فاصلهی اورهنگ (فاصلهی محور چرخها تا لبهی سپر :Overhang) است که همراه با بدنهی حجیم و سهبعدی، بزرگتر از X1 به نظر میرسد. فاصلهی کف X2 با سطح زمین، کمتر از X1 است و باید قبول کرد، به دلیل سبک طراحی بدنه، اسپرتتر و جوانپسندتر عمل میکند. ترکیب یک ظاهر عضلانی با چراغهای LED جلو و عقب، ادوات خاکستری رنگ در قسمت رکاب و سپرها، در کنار اسپویلر عقب، بیامو X2 را نهتنها متمایز از X1، بلکه فراتر از دیگر کراساورهای این کلاس، نشان میدهد.
در فضای داخلی X2، اصالت محصولات بیامو حفظ شده است؛ درحالی که میتوان رنگبندیهای متنوعی در پوشش صندلیها و قسمتی از داشبورد داشت. سقف پانورامیک، جذابیت خاصی به این محصول میدهد و لوکس بودن X2 را تقویت میکند. صندلیها برای پنج سرنشین طراحی شدهاند و با جمعکردن ردیف عقب، ۱۴۱۸ لیتر فضای بار در اختیار سرنشینان خواهد بود که البته رقم خیرهکنندهای در این کلاس بدنه نیست. نمایشگر لمسی X2 در مدل استاندارد، ۶.۵ اینچ و در نسخههای بالاتر، ۸.۸ اینچ خواهد بود که طیق معمول خودروهای بیامو، مستقل از داشبورد و روی آن، ارائه میشود. آپشنهای ایمنی X2، مثل هشدار خروج از خط (لاین)، ترمز اضطراری و همچنین نسل جدید سرگرمیهای چند رسانهای بیامو، از طریق نمایشگر اصلی قابل دسترسی خواهند بود. سیستم کانکتد پلاس (+BMW Connected) در X2 فعال خواهد بود تا امکان استفاده از اینترنت WiFi و اپلکار پلی فراهم شود. به گفتهی مدیران بیامو، X2 فعلا فاقد هرنوع فناوری خودران و آپشنی در این زمینه خواهد بود.
بیامو وعده داده است تا چند ماه دیگر، چهار نسخهی بنزینی و پنج مدل دیزلی برای X2 معرفی کند که از جعبهدندههای متفاوتی برخوردار خواهند بود. همهی پیشرانههای X2، چهار سیلندر خواهند بود و خبری از نمونهی ۳ سیلندر سری X1 یا پیشرانههای ۶ سیلندر X۵ برای X2 نخواهد بود. مهمترین مدلهای این خودرو عبارت هستند از xDrive18i, xDrive20i, xDrive20d و xDrive25d که در نمونههای xDrive به صورت دو دیفرانسیل و در نسخههای SDrive، تکدیفرانسیل خواهند بود. پیشبینی میشود مدل xDrive20i با پیشرانهی توربوشارژ ۲ لیتری، پرتقاضاتر از دیگر مدلها باشد، چرا که قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتنمتر فراهم میکند. این نسخه از X2، با جعبهدندهی خودکار ۷ سرعته و دو کلاچه، در زمان ۷.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.
قدرتمندترین مدل X2، با پیشرانهی توربودیزل ۲ لیتری (xDrive25d) ارائه میشود که قدرت ۲۳۱ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتنمتر تولید میکند. بیامو ادعا میکند که این نسخه، در زمان ۶.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و بین ۵.۱ تا ۵.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، میانگین مصرف سوخت خواهد داشت.
خودروی X2، مثل دیگر محصولات بیامو با آپشنهای سری M قابل خرید خواهد بود، اما تغییر خاصی در پیشرانه یا تواناییهای فنی خودرو، اعمال نخواهد شد. رینگهای استاندارد X2، از سایز ۱۷ اینچ انتخاب شدهاند اما میتوان نمونههای ۱۹ و ۲۰ اینچی هم برای آن سفارش داد، ضمن اینکه با انتخاب آپشنهای سری M اسپرت X، سپرهای اسپرت هم به خودرو اضافه خواهند شد.
قیمت نهائی نسخههای مختلف X2 با آپشنهای مختلف، هنوز در اختیار رسانههای قرار نگرفته است اما مدیران بیامو از آستانهی فیمت ۳۸ هزار دلار برای این خودرو، خبر دادهاند.