بی ام و Z4 نسل جدید با تیونینگ G-Power رونمایی شد
جدیدترین پروژهی جی پاور روی نسل جدید بیامو Z4 اجرا شده است. جی پاور قدرت پیشرانهی ۶ سیلندر این رودستر را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.
هنوز نسخهی M Power از نسل جدید بیامو Z4 معرفی نشده اما قویترین مدل این خودرو با پکیج M و کد M40i قابل خریداری است. حال جی پاور در آخرین پروژهی خود تصمیم گرفته تا با تقویت مدل M40i جای خالی مدل M پاور را پر کند. این تیونر مشهور قدرت پیشرانهی ۶ سیلندر خطی توربوی Z4 را به ۴۹۳ اسببخار و گشتاور آن را به ۷۰۰ نیوتنمتر افزایش داده است که در مقایسه با مدل استاندارد ۱۵۸ اسببخار قدرت و ۲۰۰ نیوتنمتر گشتاور بیشتری دارد.
برای تقویت پیشرانه، تیونر اقدام به نصب اینترکولر بزرگتر، توربوشارژرهای بهینهسازیشده، سیستم اگزوز جدید و ECU جدید روی خودرو کرد. جی پاور در مورد عدد دقیق شتاب این خودرو حرفی به میان نیاورده ولی اعلام کرده که شتاب آن چند دهم ثانیه نسبت به شتاب ۴.۵ ثانیهای مدل استاندارد بهبود پیدا کرده است. تیونر همچنین محدودکنندهی الکترونیکی سرعت را از روی Z4 حذف کرده است و به این ترتیب امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد.
در خصوص هزینهی این تیونینگ باید به قیمت ۲۲۲۰ دلار تنظیمات اختصاصی ECU اشاره کنیم که قدرت پیشرانه را به عدد ۵۰۰ اسببخار میرساند. سایر قطعات نیز دارای قیمت به شرح زیر هستند: توربوشارژرهای تقویتشده ۳۹۲۹ دلار، مبدل کاتالیستی اسپرت و لوله اگزوز ۲۲۲۱ دلار و اینتر کولر بزرگتر ۱۹۹۳ دلار قیمت دارند. با پرداخت ۴۰۷ دلار تیونر برای خودرو شما تست دستگاه داینو را انجام میدهد تا بدانید خودرویتان بعد از انجام تغییرات دقیقا چقدر قدرت و گشتاور دارد.
جی پاور کیتهای ارزانتر با قدرت کمتر را برای Z4 نسل G29 ارائه میکند. یک کیت ۱۴۲۰ دلار میتواند قدرت این خودرو را به ۳۷۵ اسببخار برساند و یک کیت دیگر نیز به قیمت ۱۷۶۵ دلار وجود دارد که قدرت پیشرانه را به ۴۴۴ اسببخار افزایش میدهد. کیت اول تنها یک نرمافزار است ولی کیت دوم درکنار تغییرات نرمافزاری به اینتر کولر بزرگتر، سیستم اگزوز و مبدل کاتالیست اسپرت نیاز دارد که درنهایت قیمت آن را به ۶۰۹۳ دلار میرساند.