بیمه مرکزی به دنبال سودآوری نیست
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه سود حاصل از عملیات بیمهگری باید به شرکتهای بیمه برگردد، گفت: سود کوتاهمدت، تولید ثروت نمیکند.
به گزارش مهر، غلامرضا سلیمانی در دومین گردهمایی سراسری هیات رئیسه شوراهای هماهنگی استانها گفت: نهاد ناظر هیچگاه دنبال سودآوری نیست و سودآوری برای بیمه مرکزی معنایی ندارد، بلکه سود حاصل از عملیات بیمهگری باید به شرکتهای بیمه برسد.
رئیس کل بیمه مرکزی، افزود: ماموریت بیمه مرکزی را در راستای تولید ثروت برای اقتصاد کشور و صنعت بیمه است و افزایش سود در کوتاه مدت رضایت سرمایه گذاران را به همراه خواهد داشت؛ اما تولید ثروت پایدار می تواند به صنعت بیمه برای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود کمک کند.
وی، نقش سندیکای بیمه گران ایران را در ایجاد هماهنگی صنعت بیمه و تنظیم روابط بین شرکت های بیمه ای، پررنگ و مهم ارزیابی و تصریح کرد: اراده بیمه مرکزی بر این اصل استوار است که سندیکای بیمه گران را تقویت کرده و سهم بیشتری از ماموریت های کلان صنعت بیمه را به این نهاد ارزشمند واگذار کند.
سلیمانی، ابعاد گوناگون پدیده نرخ شکنی در صنعت بیمه پرداخت و از مدیران صنعت بیمه خواست با پرهیز از نرخ شکنی و ارائه نرخ های غیرفنی به این صنعت آسیب وارد نکنند.
رییس کل بیمه مرکزی از رسانهها درخواست کرد تا فقط به انعکاس دیدگاه های مدیران صنعت بیمه اکتفا نکنند و با ابزارهای گوناگون رسانه ای در همگانی سازی صنعت بیمه مشارکت کنند.
وی از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان به عنوان بازوان قدرتمند صنعت بیمه نام برد و افزود: بهره گیری از روش های نوین و تکنولوژی روز دنیا می تواند خسارات را به شکل ملموسی کاهش دهد و شرکت های بیمه باید بیش از پیش به این مقوله توجه کنند.
سلیمانی با اشاره به اهمیت رتبه بندی شرکت های بیمه، خاطرنشان کرد: بیمه گذاران حق دارند از وضعیت شرکت های بیمه اطلاع داشته باشند و با آگاهی از شرایط ریسک پذیری آنها بیمه نامه مورد نیاز خود را تهیه کنند.
وی شورای هماهنگی استان ها را حلقه اتصال شعبات و نمایندگی های بیمه ای سراسر کشور با نهاد ناظر دانست و افزود: برای رشد صنعت بیمه باید فعال تر از گذشته به حرکت خود ادامه دهد، ضمن اینکه این شورا زمینه ساز کاهش وابستگی فعالان صنعت بیمه در استان ها به دفاتر مرکزی شرکت های بیمه است و خوشبختانه گزارش عملکرد اعضای کارگروه های شورا نشان می دهد فعالان صنعت بیمه در اقصا نقاط کشور به مسائل و مشکلات این صنعت اشراف کافی دارند.
وی اظهار داشت: بار اصلی صنعت بیمه بر دوش شعبات و نمایندگی هاست و همین اهمیت شبکه فروش را نشان می دهد