پیش بینی عجیب نهنگ دوقلوی ارز دیجیتال:

بیت کوین به مرز 500 هزار دلاری خواهد رسید!

    کد خبر :1000269
برادران وینکِلواس

در گفتگویی که با “برادران وینکِلواس” که صاحبان یکی از معتبرترین صرافی های ارزهای دیجتیال با نام Gemini هستند و در عین حال سرمایه گذاری های قابل توجهی را نیز در مورد رمز ارز بیت کوین انجام شده است، ابعاد مختلف  وضعیت کنونی بازار رمز ارزها و چشم اندازهای احتمالی این بازار مورد بررسی قرار گرفته است. برداردان وینکِلواس معتقدند که در 10 سال آینده، بیت کوین می تواند قله 500 هزار دلاری را فتح کند.

بازتاب -سال 2012 بود که “کامرون و تیلور وینکِلواس”، بنیانگذاران میلیونرِ صرافی ارزهای دیجیتال موسوم به Gemini ، در حالی که تعطیلات تابستانی خود را در اسپانیا سپری می کردند، با پدیده بیت کوین برخورد کردند. وقتی که آن ها به آمریکا بازگشتند، شروع به انجام تحقیق و بررسی در مورد ارز دیجیتال مذکور کردند که توسط “ساتوشی ناکاموتو” در بحبوحه بحران مالی سال 2008 جهان ایجاد شده بود.

درست در همین نقطه بود که آن ها با جرقه ای بزرگ در زندگی خود رو به رو شدند و متوجه شدند که بیت‌کوین می تواند سرمایه گذاری اصلی مالی در دهه پیش رو باشد.

تیلور وینکلواس می گوید: “بیت کوین پولی است که به نحوی هدفمند برای اینترنت ساخته شده است. این پول پروتکل هایی دارد و زمانی که ما این مساله را فهمیدیم، لحظه ای سرنوشت ساز برایمان بود”.

سال 2004، این دو نفر از “مارک زاکربرگ” مدیر اجرایی فیس بوک که وی را برای ساخت شبکه اجتماعی‌شان استخدام کرده بودند، شکایت کردند. آن ها مدعی شدند که زاکربرگ ایده آن ها جهت ایجاد پلتفرم های شبکه‌های اجتماعی که امروزه همه با آن ها سرو کار دارند را به سرقت برده است.

این پرونده شکایت قضایی در سال 2008 میلادی به پایان رسید و کامرون و تیلور وینکِلواس در ازای دریافت 65 میلیون دلار و همچنین دریافت بخشی از سهام فیس بوک، از شکایت خودصرف نظر کردند. آن ها از همین پول استفاده کردند و در بیت کوین سرمایه گذاری کردند. این اقدام آن ها در شرایطی انجام شد که قیمت بیت‌کوین کمتر از 10 دلار بود. البته که صرافی مستقر در ژاپن که آن ها بیت کوین های خود را از آن خریداری کردند، اقدام به کلاهبرداری کرد و پول این دو نفر نیز بر باد رفت.

با این همه، کامرون و تیلور وینکلواس در سال 2014 صرافی Gemini را رااندازی کردند. صرافی که اکنون 90 نوع رمز ارز را ارائه می کند و به طور کلی در حوزه رمزارزها، به شدت فعال است و خدمات متنوعی را ارائه می‌کند. بر اساس برخی ارزیابی ها، ارزش تجاری مبادلات رمز ارزها در صرافی Gemini به بیش از 200 میلیارد دلار رسیده است. که تحت قوانین و مقررات نهادهای رسمی قانونی در آمریکا فعالیت دارد.

در حال حاضر، این دو نفر ثروتی بالغ بر 1.2 میلیارد دلار دارند و گفته می شود که آن ها جز افرادی هستند که بیشترین میزان بیت کوین در جهان را دارند. این دو نفر به تازگی با نشنال نیوز گفتگویی انجام داده اند که در ادامه آن را می خوانید.

شما چه زمانی درباره سرمایه گذاری در بیت کوین، مطمئن شده و به قطعیت رسیدید؟

تیلور وینکلواس: ما بیت کوین را در سال 2012 و زمانی که در تعطیلات تابستانی در اسپانیا بودیم کشف کردیم. پس از بازگشت به آمریکا تحقیقات فراوانی را در مورد آن انجام دادیم. خیلی زود هم به نتایج جالبی در مورد این رمز ارز رسیدیم. هر چه بیشتر در مورد بیت کوین می فهمیدیم، به سرمایه گذاری در مورد آن ترغیب می‌شدیم، البته که با توجه به بحران مالی جهان، موانع فکری در رابطه با سرمایه گذاری در بیت کوین نیز کم نبودند.

یکی از نکات مهم در مورد بیت کوین این بوده و هست که بیت کوین را باید پولی دانست که توسط بانکداران خلق نشده بلکه این پول محصول فناوری است. بیت کوین به معنای واقعی کلمه نخستین پولی است که برای اینترنت ساخته شده است. فهمیدن این نکات لحظات بزرگی را برای ما رقم زد. البته که ماهیت اجتماعی و به هم‌پیوسته ای که در قالب شبکه های اجتماعی و نظام مالی رمزارزها وجود دارد نیز سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها را به امری بسیار منطقی و معقول برای ما تبدیل کرد.

قیمت بیت کوین در زمانی که شما قصد خریداری آن را داشتید چقدر بود و شما از چه پلتفرمی برای خرید آن اقدام کردید؟

کامرون وینکلواس: ما نخستین باری که بیت کوین خریدیم، قیمت آن کمتر از 10  دلار بود. در آن زمان، ما خرید خود را از صرافی Mt Gox انجام دادیم که در ژاپن مستقر بود و بزرگترین کارگزار در حوزه رمزارزها بود. ما امکان خرید رمزارزها را به صورت مستقیم از صرافی مذکور داشتیم. با این حال این مساله ترسناک بود. زیرا بسیاری از پروتکل های حفاظتی که اکنون در صرافی ها جهت حراست از سرمایه افراد وجود دارد، در آن زمان وجود نداشت. مساله ای که به نوعی ما را به این موضوع هدایت کرد که اگر واقعا باور داریم که رمزارزها آینده روشنی دارند، هیچ راهی جز این نداریم که زیرساخت های لازم برای آن را ایجاد کنیم.

آیا همین فکر شما را به تاسیس صرافی Gemini  واداشت؟

تیلور وینکلواس: آن تجربه در نهایت ما را به این مساله هدایت کرد تا مشکل خودمان را حل کنیم. بیت کوین بزرگ و قالب توجه است اما شرکت هایی که با محوریت آن ایجاد شده اند، لزوما چنین نیستند. ما سعی کردیم در قالب صرافی Gemini این مشکل را حل کنیم. ما اکنون در صرافی خود نه تنها سازوکارهای ایمن و مناسبی را برای تجارت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال فراهم کرده ایم بلکه زمینه های مساعدی را برای آینده این حوزه نیز فراهم ساخته ایم.

آینده کریپتو کارنسی

شما زمانی به این نکته اشاره کردید که بیت کوین تجارت اصلی دهه آتی خواهد بود، آیا هنوز هم به این مساله معتقد هستید؟

کامرون وینکلواس: من هنوز هم معتقدم که بیت کوین بهترین سرمایه گذاری دهه است. بیت کوین یک گنج واقعی است. هر چیزی که نتواند آن را بکُشد و از بین ببرد، عملا آن را قوی تر می کند. تاکنون موارد زیادی از صدق و درستی این مساله را نیز شاهد بوده ایم.

بیت کوین و سرمایه گذاری در آن تاکنون مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته است. بیت کوین در شرایط کنونی و برخلاف کاهش قمیت هایی که تجربه کرده، نزدیک به محدوده 30 هزار دلاری شده است. بیت کوین واقعا از تاب آوری بالایی برخوردار است. به نظر ما تنها در صورتی می توان از مرگ بیت کوین سخن گفت که اینترنت نابود شود و از بین برود.

تیلور وینکلواس:  به نظرم بیت کوین حتی می تواند در برابر رشد طلا نیز عرض اندام کند. پیش بینی ما این است که بیت کوین حتی می تواند به قله 500 هزار دلاری نیز برسد.

چه اتفاقی برای قیمت بیت کوین افتاد؟

ما به نحوی واضح فکر می کنیم که بیت کوین می تواند ارزش بیشتری در مقایسه با طلا داشته باشد. بیت کوین یک پول قابل برنامه ریزی است. این پدیده می تواند بنیانی برای اتفاقات بسیار گسترده تری باشد که می توانند روی آن بنا شوند. اگر نگاهی به مولفه هایی که طلا را به یک دارایی ارزشمند تبدیل می کنند، بیندازید متوجه می شوید که بیت کوین نیز از ظرفیت های به مراتب بیشتری برخوردار است. بسیاری از روندها و مسائلی که می توانند سبب کاهش قیمت بیت کوین شوند، اکنون با قدرت بالا در جریان هستند با این حال، بیت کوین علی رغم گذراندن دوره ای توام با رکورد و کاهش قیمت، باز ارزش خود را حفظ کرده و در مراحل شکوفا کردن ارزش واقعی خود است.

جایگاه بیت کوین را در 5 سال آینده چگونه می بینید؟

کامرون وینکلواس: ما تجربه یک دهه ای را در جهت پاسخ به این سوال شما در ذهن داریم. ما معتقدیم که بیت‌کوین در 10 سال می تواند به 500 هزار دلار هم برسد حال اینکه در سه سال یا شش سال به این نقطه برسد معلوم نیست. به یاد داشته باشیم که بیت کوین همین حالا نیز ارزش کلی زیادی را ایجاد کرده و سنجش بسیاری از رمز ارزهای دیگر نیز بر اساس آن صورت می گیرد. باید توجه داشت که روند افزایشی قیمت بیت‌کوین کاملا تدریجی است اما وقتی به نقطه اطمینان می رسد، به صورت ناگهانی دستخوش انفجار می‌گردد. این قاعده بارز بیت کوین و رمزارزها است. از این رو، اینکه ارزش بیت کوین در فاصله زمانی کمی به 500 هزار دلار برسد نیز چندان عجیب و غریب نیست.

بزرگترین تهدید و فرصت در مورد آینده بیت کوین را چه می دانید؟

تیلور وینکلواس: دولت ها می توانند روند رشد بیت کوین را کُند کنند و یا حتی آن را تسریع کنند با این حال، در نهایت، آنچه پیروز خواهد بود، بیت کوین است. به نظرم بیت کوین نیز روند نوسانی اما توام با رشدی را دنبال می کند که در ابتدا اینترنت آن را تجربه کرد. البته که شانس های بیت کوین در این رابطه بیشتر هستند زیرا بیت کوین فقط به اینترنت وابسته و متصل نیست و منابع افزایش دهنده ارزش آن زیاد هستند.

چه پیشنهادی را به سرمایه گذاران حوزه رمز ارز دارید؟

تیلور وینکلواس: ما نمی توانیم پیشنهاد سرمایه گذاری خاصی را بدهیم. من بر این باورم که اعتقاد افراد واقعا از اهمیت برخوردار است. از منظر کلی، در امر سرمایه گذاری، مساله صبر و شکیبایی بسیار مهم است. تجارت‌کردن با بازیگران و فعالان معتبراین حوزه از اهمیت برخوردار است. جدای از همه این ها، اینکه یک شبه نیز پولدار شویم، چندان ایده منطقی نیست.

بسیاری از مردم به بیت کوین به چشم یک سرمایه گذاری و اندوخته نگاه دارند که می خواهند در بلند مدت از آن استفاده کنند. این نوع سرمایه گذاری می تواند موضوع خوبی باشد و مثلا در مورد طلا نیز دیده می شود. امر زمان بندی در بازار، کار بسیار مشکلی است. به طور کلی، مساله اصلی این است که چه چیزی را من باید بخرم؟ و اینکه من چه زمان باید آن را بخریم؟ اینکه چطور خریدم را زمان بندی کنم؟ کاملا بدیهی است که دو پروژه بزرگ و اصلی کنونی در بازار رمز ارزها، بیت کوین و اِتر هستند. این دو رمز ارز برای شروع حضور افراد در بازار رمز ارزها گزینه های بسیار خوبی هستند.

خیلی سخت است که بدون وارد شدن به بازار رمز ارزها، چیزی را به صورت عینی از آن فهمید. از این رو شاید بهتر باشد که بسیاری از علاقه مندان این حوزه، دل را به دریا بزنند و وارد این بازار شوند.

خارج از جهانِ رمزارزها، به چه چیز دیگری علاقه دارید و حاضرید در آن حوزه سرمایه گذاری کنید؟

کامرون وینکلواس: من فکر می کنم که هوش مصنوعی گزینه خوبی است. این فناوری اکنون واقعا ماهیتی دیوانه کننده دارد. ما قطعا به پدیده هوش مصنوعی به نحوی ویژه در صرافی خود یعنی صرافی Gemini می‌نگریم و البته که حوزه های کاربردی این فناوری نیز گسترده هستند و شامل مواردی نظیر حمایت از مشتریان و افزایش بهره‌وری، بررسی کد، و حتی فعال سازی راهبردهای تجاری یا کمک به مردم جهت ایجاد این راهبردها می شود.

ما فکر می کنیم که تقاطعِ هوش مصنوعی و رمز ارزها، امری غیرقالب اجتناب است و این اتفاق خیلی زود حادث می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید