به دنبال عینیت بخشیدن تعامل با مخاطبین هستیم
غلامحسین طالبی مسئول کمیته ارتباطات جشنواره ایران، این جشنواره را در امتداد عینیت بخشیدن تعامل با مخاطب برای تولید برنامه های شنیدنی دانست.
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، غلامحسین طالبی مسئول کمیته ارتباطات جشنواره ایران راجع به ظرفیت امروز رادیو گفت: رادیو ایران به عنوان صدای جمهوری اسلامی ایران ظرفیتی کم نظیر از مخاطبان یا بهتر بگوییم کاربران دارد. با استفاده از این ظرفیت و به واسطه تعامل با این عزیزان، تولیدات متنی، صوتی و تصویری ایشان در فضای جشنواره ای هدایت شده و یکی از اهداف ما این است که مردم درک قابل لمسی از مفاهیمی همچون اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی پیدا کنند و با برنامه سازی رادیویی و موارد مرتبط با آن سعی شده تبیین این مفاهیم در میان مخاطبان رسانه ملی صورت پذیرد.
طالبی با اشاره به اینکه جنگ امروز، جنگ رسانه هاست ادامه داد : شخصی سازی که در رسانه اتفاق افتاده چاره ای برای ما باقی نمیگذارد به جز این که به سمت هم افزایی رسانههای مختلف که در اختیار ماست برویم، این رسانهها که شامل رادیو، رادیو نما و فضای مجازی اعم از سایت و شبکههای اجتماعی می باشند، ما را به سمت بهره گیری از تولیدات مخاطبان یا به عبارتی بهتر کاربرانی می برد که از سویی درب باز رسانه ملی به سوی ایده ها و از سویی دیگر نقش آفرینی مردم در رسانه خودشان را به ارمغان می آورد.
او هم افزایی میان این سه فضا را زمینه مناسبی برای ایجاد تعادل میان میل، نیاز و مصلحت برای مخاطبان دانست و گفت: این جشنواره در حقیقت امتداد به عینیت بخشیدن تعامل با مخاطب برای تولید برنامه های شنیدنی است که در واقع به نوعی همان مفهوم شعار شبکه رادیویی ایران با عنوان «ایران را بشنویم» را تداعی می کند.
مسئول کمیته ارتباطات فراهم نمودن این بستر جهت ارتباط هرچه بیشتر با مخاطبان و استفاده از ظرفیت تولیدات مردمی برای رسانه پیشرو امتیازی است که هیچگاه منتظر کوچ مخاطبان به رسانه های رقیب نمی ماند و به جای پیش بینی آینده در حال خلق آن است.
او در پایان خاطر نشان کرد:این جشنواره و فعالیتهای این چنینی فرصتی برای خریدن زمان است تا رسانه ملی همچون گذشته در دل مردم و رسانه ای تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و درصدد عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشد.