به این دلایل ویندوز 11 را نصب نکنید

    کد خبر :1071415
به این دلیل ویندوز 11 را نصب نکنید

شما هرگز ارتقای ویندوز مایکروسافت را نخواهید دید که با واکنش‌های منفی پر سر و صدا مواجه نشود و در حالی که ویندوز 11 به اندازه برخی از نسخه‌های قبلی سیستم عامل با واکنش مواجه نشده است، این بدان معنا نیست که همه چیز خوب است.

بازتاب-تغییر بین ویندوز 11 و 10 تنظیم بزرگی نیست. ویندوز 11 همان نرم افزار را اجرا می‌کند و از همه سخت افزارهای جانبی مشابه پشتیبانی دارد. با این حال، چیزهایی وجود دارد که ما در مورد ویندوز 10 دلتنگ هستیم و دلایلی وجود دارد که ممکن است ترجیح دهید به جای ارتقاء، به آن سیستم عامل آزمایش شده و واقعی پایبند باشید. نظر شما در مورد این انتخاب‌های نسخه هر چه باشد، در 14 اکتبر 2025، مایکروسافت دیگر از ویندوز 10 پشتیبانی نمی‌کند، اگرچه می‌توانید برای تمدید با استفاده از ویندوز 10 هزینه کنید. ما قویاً از شما می‌خواهیم که نسخه‌ای از سیستم عامل پشتیبانی‌نشده را اجرا نکنید، زیرا دریافت نخواهید کرد.

در ادامه به دلایل عدم ارتقا به ویندوز 11 را مطرح کردیم تا انتها مطالعه بفرمایید.

1. باید یک رایانه شخصی جدید برای ویندوز 11 تهیه کنید

به این دلیل ویندوز 11 را نصب نکنید

بزرگترین ایرادی که مفسران ویندوز در راه‌اندازی ویندوز 11 گرفتند، مربوط به نیازهای سخت افزاری جدید آن است. نیاز به یک تراشه امنیتی TPM جوهر دیجیتال زیادی را به همراه داشت، در حالی که در تجربه ما، مانع گسترده‌تر برای ارتقاء یک نیاز برای یک CPU جدیدتر بود. ما سه یا چهار رایانه شخصی را آزمایش کردیم که همگی دارای تراشه‌های TPM بودند، اما پردازنده‌هایی که برای ارتقاء کافی نبودند. به نظر می‌رسد که پشتیبانی از درایور دستگاه تراشه‌های قدیمی منجر به خرابی هسته بسیار بیشتر می‌شود، بنابراین مایکروسافت در این مورد خودسرانه عمل نمی‌کند. شما همچنین نمی‌توانید سیستم عامل را در صورت بعید نصب کنید که رایانه شما همچنان یک پردازنده 32 بیتی را اجرا کند. فقط روی تراشه‌های 64 بیتی Intel/AMD و Arm اجرا می‌شود.

2.تسک بار ویندوز 10 بهتر از ویندوز 11

به این دلیل ویندوز 11 را نصب نکنید

ویندوز 10 کلیدهای تسک بار گسترده‌تر و آموزنده‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد، در حالی که به شما امکان داده تسک بار را در کنار، بالا یا پایین صفحه قرار دهید که برای برخی از کاربران بسیار مهم است. ویندوز 11 هیچ کدام را انجام نمی‌دهد. در ویندوز 10، ورودی‌ها همیشه در یک مکان هستند. اما در 11، اگر از تراز پیش فرض در مرکز استفاده ‌کنید، موقعیت نمادها، حتی دکمه Start، با باز و بسته کردن برنامه‌ها تغییر می‌کند. حداقل می‌توانید تسک بار را در ویندوز 11 تراز چپ کنید، که آخرین مشکل را حل کرده، هرچند باقی تغییری ندارند.

نقص دیگر این است که تقویم تسک بار به شما اجازه نمی‌دهد رویدادها را مانند ویندوز 10 اضافه کنید یا ببینید. با این حال، بروزرسانی 22H2 ویندوز 11 شکایت بسیاری از کاربران را برطرف می‌کند: توانایی کشیدن و رها کردن فایل‌ها روی برنامه تسک بار. نمادها و می‌توانید ورودی‌های تسک بار گسترده قدیمی را برای برنامه‌های در حال اجرا برگردانید، که به نظر ما مفید است زیرا به ما امکان می‌دهد در یک نگاه بدانیم چه چیزی در حال اجرا است و چه چیزی تنها یک میانبر پین شده است.

3.منو استارت بهتر ویندوز 10

به این دلیل ویندوز 11 را نصب نکنید

منوی استارت جدید ویندوز 11 به طور قابل اعتماد برنامه‌های اخیر یا اغلب استفاده شده را نشان نمی‌دهد. این برنامه‌های مبهم «پیشنهادی» را ارائه می‌دهد، که ممکن است بر اساس آن معیارها باشد، اما ما آن را به اندازه بخش‌های واضح ویندوز 10 مفید ندیدیم. نمادهای 11 مانند کاشی‌های ویندوز 10 هیچ اطلاعاتی در مورد برنامه‌ها نشان نمی‌دهند. سیستم عامل قبلی همچنین دسترسی فوری به Power و تنظیمات را می‌دهد. می‌توانید آنها را دوباره به منوی استارت ویندوز 11 اضافه کنید که به طور پیش فرض فاقد آنهاست.

4. تبلیغات در حال آمدن هستند

به این دلیل ویندوز 11 را نصب نکنید

مایکروسافت در حال برداشتن گام‌هایی به سمت یک روش ناخوشایند جدید است که در آن چیزهایی را که «نشان‌ها» می‌نامند در ویژگی‌های اساسی سیستم عامل مانند منوی استارت، کادر جستجو، پنل اعلان‌ها و حتی File Explorer انجام می‌دهد. این نشان‌ها خدمات مایکروسافت را نشان می‌دهند که قابلیت‌هایی را به ویژگی‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌کنید اضافه می‌کنند. در واقع، آنها تبلیغات هستند.

در دفاع از مایکروسافت، تبلیغات فقط برای سرویس‌های مایکروسافت بوده که ممکن است برای بسیاری از کاربران واقعاً مفید باشند، مانند OneDrive و Microsoft 365. در تجربه ما، دستگاه‌های اپل به همان اندازه در تلاش برای وادار کردن شما به اشتراک خدماتی مانند iCloud یا Apple مقصر هستند. ما نمی‌توانیم اشاره‌ای به مایکروسافت پیدا کنیم که قصد دارد به اشخاص ثالث اجازه دهد از این نشان‌ها برای تبلیغات استفاده کنند، در سوی دیگر کاربران ویندوز 10 نگران هیچ یک از این موارد نیستند.

5. تجربه تبلت ویندوز 11 به خوبی ویندوز 10 نیست

به این دلیل ویندوز 11 را نصب نکنید

ما در مورد تجربه ناامید کننده استفاده از ویندوز 11 در تبلت صحصبت می‌کنیم و اگرچه مایکروسافت ادعا می‌کند که آن را بهبود بخشیده است، ما برعکس درک کردیم. در ویندوز 10، با کشیدن انگشت از چپ و راست به داخل، Task View و Action Center بسیار مفید ظاهر می‌شود. می‌توانید یک برنامه را با کشیدن انگشت از بالای صفحه به پایین ببندید و برنامه‌ها به‌طور پیش‌فرض روی صفحه تمام‌صفحه قرار گیرند، همانطور که در تبلت منطقی است. ویندوز 11 حرکات کاملاً جدیدی را معرفی می‌کند که به چندین انگشت نیاز دارند. اگرچه این ژست‌ها بیشتر شبیه اپل هستند، اما ما می‌پرسیم که آیا بسیاری از کاربران iPad را به کاربران Surface Go تبدیل می‌کنند یا خیر. بروزرسانی 22H2 ویندوز 11 کمی عملکرد لمسی بیشتری را اضافه می‌کند، اما استفاده از آن در تبلت به اندازه ویندوز 10 خوشایند نیست.

6. ویندوز 11 نیاز به ورود به حساب مایکروسافت دارد

به این دلیل ویندوز 11 را نصب نکنید

برای یافتن کاربران Mac که به حساب Apple ID وارد نمی‌شوند و یا کاربران Chromebook یا اندروید که وارد حساب Google نمی‌شوند به سختی می‌توانید پیدا کنید. اما برخی از کاربران ویندوز به شدت در مورد عدم تمایل به ورود به حساب کاربری در رایانه شخصی خود هستند. اگر شما یکی از این افراد هستید، دلیل شما برای ارتقا ندادن به ویندوز 11 وجود دارد. سپس می‌توانید یک حساب محلی برای استفاده عادی از رایانه شخصی انتخاب کنید. مانند سایر سیستم عامل‌ها، ورود به حساب مایکروسافت مزایایی از جمله پشتیبان‌گیری OneDrive، برنامه‌های فروشگاه، بازی‌های Xbox، استفاده از دستیار Copilot AI، کنترل‌های والدین Microsoft Family، و Phone Link برای استفاده از عملکردهای تلفن Android در رایانه شخصی شما را به همراه دارد.

7. اکشن سنتر نامطلوب در ویندوز 11

به این دلیل ویندوز 11 را نصب نکنید

به‌جای اکشن سنتر همه‌جانبه و مرتب برای اعلان‌ها و تنظیمات سریع، ویندوز 11 عملکردهای خود را به ترتیبی غیرمنطقی و غیرمنطقی تقسیم می‌کند، که تا حدودی شبیه به نمایش کثیف باکس اعلان‌هایی است که در macOS می‌بینید. در ویندوز 10، نماد بلندگو را برای تنظیم صدا، دکمه Wi-Fi برای تغییر Wi-Fi و نماد باتری را برای مشاهده وضعیت انرژی خود ضربه بزنید. در ویندوز 11، این امکانات در کنار هم قرار می‌گیرند، بنابراین با ضربه زدن روی نماد صدا، گزینه‌های باتری و وای‌فای ظاهر می‌شوند که نگران آن‌ها نیستید. ویندوز 11 در اینجا کارایی کمتری دارد. همچنین قرارهای ملاقات شما در تقویم منطقه اعلان وجود ندارد. ویندوز 10 حتی به شما امکان می‌دهد قرارهای ملاقات جدیدی را در Action Center ایجاد کنید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید