بهترین وکیل ملکی در تهران در موسسه حقوقی وکیل تهران ۲۴

    کد خبر :992803

بهترین وکیل ملکی در تهران

یک وکیل ملکی، تخصص دار در دعاوی حقوقی و کیفری مرتبط با اموال غیر منقول است. پرونده‌های ملکی به دلیل پیچیدگی زیادی که دارند، نیاز به حضور وکیل ملکی با تجربه دارند. برای پیدا کردن بهترین وکیل ملک در تهران، بهتر است که به وکیلی که با وجدان و مسئولیت پذیری بالا دارد، رجوع کنید. به دلیل اهمیت و حساسیت پرونده‌های ملکی، ضروری است که از وکیلی با تجربه، که به خوبی با قوانین و رویه‌های قضایی آشناست، کمک بگیرید. یک وکیل ملکی خوب در تهران، حتماً در این حوزه تخصص دارد و با جوانب و زوایای مختلف پرونده آشناست. وکیل ملکی ماهر و باتجربه در تهران، باید به جزئیات توجه کند و ریزبین باشد. او موظف است با ارائه مشاوره دقیق و بررسی همه جوانب پرونده، موکل خود را به شکل کارآمد و بهترین شکل ممکن راهنمایی کند.

ویژگی‌های وکیل ملکی برای موکلان چه هستند؟

وکیل ملکی مناسب برای شما، شخصی است که دارای دانش عمیق حقوقی در زمینه مسائل مرتبط با املاک و مستغلات است. علاوه بر این، وی باید دارای ویژگی‌هایی نظیر صداقت، ریشه‌دار بودن در مسائل حقوقی و متعهد به احقاق حقوق موکلانش باشد.

وکیل ملکی خوب قادر به حل مسائل پیچیده در مورد ملک‌ها است و در برابر چالش‌ها و مشکلات حاضر در پرونده صبور باشد. وی باید توانایی تحلیل مسائل حقوقی و جمع‌آوری ادله مورد نیاز را داشته باشد.

بهترین وکیل ملکی در تهران برای شما، کسی است که بتواند به شکل عالی از حقوق موکلش دفاع کند و با داشتن تسلط به قوانین و رویه مرسوم در دادگاه‌ها، در صورت نیاز به خوبی و ماهرانه لایحه بنویسد و موارد مرتبط با پرونده را در حضور قاضی ذکر کند.

به طور کلی، وکیل ملکی خوب باید توانایی ارائه مشاوره دقیق و بررسی همه جانبه پرونده را داشته باشد و با رویکردی ریزبینانه به جزییات توجه کند تا موکلش را به شکل کارآمدی راهنمایی کند.

چه موقع به وکیل ملکی در تهران مراجعه نماییم؟

در بسیاری از موارد، مراجعه به یک وکیل ملکی بسیار ضروری است. برخی از مواردی که می‌تواند نیاز به مشاوره و حضور وکیل ملکی داشته باشد عبارتند از:

♦ خرید یا فروش ملک: هنگامی که قصد خرید یا فروش یک ملک را دارید، بهتر است از یک وکیل ملکی حرفه‌ای کمک بگیرید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و از مسائل حقوقی و مالی مرتبط با معامله آگاه شوید.

♦ رهن و اجاره: در صورتی که قصد رهن یا اجاره یک ملک را دارید، می‌توانید از خدمات وکیل ملکی برای بررسی و تهیه قراردادهای لازم و انجام معامله با اطمینان استفاده کنید.

♦ تنظیم و اجرای وصیت‌نامه: وکیل ملکی می‌تواند به شما کمک کند تا وصیت‌نامه خود را به درستی تنظیم کنید و به اجرای آن کمک کند.

♦ بررسی و ارزیابی مسائل حقوقی و مالی مرتبط با ملک: وکیل ملکی می‌تواند به شما کمک کند تا مسائل حقوقی و مالی مرتبط با ملک خود را به درستی بررسی کنید و برای حل مشکلات مرتبط با آن بهترین راهکارها را پیشنهاد دهد.

♦ مسائل مربوط به وراثت: در صورتی که شما وارث یک ملک هستید، وکیل ملکی می‌تواند به شما کمک کند تا اموال و املاک وارثی را به درستی تقسیم کنید و مشکلات حقوقی مربوط به این مسئله را حل کنید

انواع دعاوی ملکی

انواع دعاوی ملکی شامل دعاوی حقوقی، کیفری و ثبتی هستند. در دعاوی حقوقی، مشکلات مربوط به تعارض در ادعاهای حقوقی، عدم اجرای تعهدات قراردادی، تعارض در امر تقسیم مالکیت و یا تعارض در ادعاهای وراثت می‌تواند موضوع دعوای ملکی باشد. در دعاوی کیفری، به دلیل ارتکاب جرم در زمینه‌ی املاک، اقدام به رعایت قوانین و مقررات مربوط به ملک، تخریب، مسمومیت، ورود به ملک دیگران بدون مجوز، کلاهبرداری در خرید و فروش ملک و یا نقض حریم شخصیت می‌تواند موضوع دعوای ملکی باشد. در دعاوی ثبتی، اشتباهات در ثبت مالکیت، بروز اختلافات در مورد ادعاهای حقوقی مرتبط با ملک، نامعتبر بودن سند مالکیت، ورود اطلاعات نادرست به سیستم ثبتی، اشتباهات در ثبت رهن و اجاره و یا ثبت دیوانی می‌تواند موضوع دعوای ملکی باشد. برای پیگیری و حل و فصل دعاوی ملکی، بهترین راه این است که به وکیل متخصص دعاوی ملکی در تهران مراجعه کرده و از خدمات وی بهره‌مند شوید.

دعاوی ملکی حقوقی

♦ الزام به فک رهن و سندهای ضمانتی

♦ تعدیل اجاره‌بها

♦ الزام تنظیم سند رسمی‌برای املاک مربوطه

♦ مطالبه سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت

♦ دعاوی مربوط به الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی برای ساختمان‌هایی که دارای واحد‌های مستقل و چند گانه می‌باشند.

♦ اخذ به شیعه

♦ دعاوی مربوط به الزام به دریافت پایان کار برای ساختمان‌هایی که اقدامات ساخت و ساز در مورد آنها به طور کامل پایان یافته است و به وسیله کارشناس به تایید رسیده است.

♦ ابطال قرارداد برای مواردی که مشکلاتی در مفاد قرارداد منعقد شده موجود می‌باشد.

♦ دریافت و درخواست مطالبه‌‌ی اجرت المثل

♦ موضوع فسخ قراردادهایی که از منظر قانونی دارای نقص هستند.

♦ تعدیل( افزایش یا کاهش) میزان اجاره بها بر اساس عرف جامعه.

♦ دعاوی مربوط به درخواست و مطالبه سرقفلی و در اختیار داشتن حق کسب و پیشه

♦ موضوع تخلیه‌‌ی اماکن تجاری که مشمول مواد قانونی مختص به خود گشته اند.

♦ دعاوی مربوط به تجویز انتقال منافع از شخصی به شخص دیگر.

♦ مطالبه ثمن و الزام به تحویل مبیع

دعاوی ملکی کیفری

♦ جعل سند

♦ استفاده از سند مجعول

♦ ارتکاب جرم کلاه برداری در حوزه خرید و فروش و معاملات املاک و مسکن

♦ فروش مال غیر

♦ خیانت در امانت در خصوص املاک.

♦ فروش غیر قانونی اموال اشخاص به یک یا چند شاخص دیگر

♦ انتقال منافع ملک غیر به اشخاص دیگر یا خود

♦ تبانی در خصوص خرید و فروش‌ها و معاملات دولتی و ارتکاب فساد در این حوزه

♦ ورود غیرمجاز به ملک غیر

♦ تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از دستگاه‌های ذی ربط

♦ خرید و فروش و معامله معارض

♦ اقدام به خرد کردن املاک و ارتکاب جرم ورود غیر مجاز به ملک سایرین.

دعاوی ثبتی ملکی

♦ ابطال شدن سند رسمی‌به دلایل گوناگون

♦ دعوی ثبت در خصوص ابطال شدن اجرائیه‌‌ی ثبتی برای املاک مربوطه

♦ در خصوص ابطال شدن سند مالکیت معارض

♦ در خصوص ابطال ساز و کار و مراحل ثبتی کمسیون‌های گوناگون ثبتی

♦ ابطال شدن نظریه ای که هیات حل اختلاف اداره ثبت و اسناد کشور ارائه کرده است.

♦ افراز ملک

♦ اجرای ثبت

♦ توقیف عملیات اجرایی در مراحل مختلف کار و بسیاری موارد دیگر.

معمولا پس از خرید و یا انتقال سند، یا در زمان خرید و بررسی سند، اگر ایرادی در مفاد سند و یا روند کار وجود داشته باشد این دعاوی مطرح می‌شوند.

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی

این دعوا زمانی ایجاد می‌شود که فروشنده تعهد کند در دفتر خانه اسناد رسمی حاضر شود و سند رسمی ملک را به خریدار منتقل کند، اما به دلایل مختلف مانند عدم حضور فروشنده در دفتر خانه اسناد رسمی، تنظیم سند رسمی به تعویق بیفتد یا انجام نشود. در این حالت خریدار می‌تواند با دعوای الزام به تنظیم سند رسمی، فروشنده را مجبور به تنظیم سند رسمی کند.

دعوای رفع تصرف عدوانی

در این دعوا، شخص باید سابقه تصرف خود را با مواردی مانند قرارداد یا سند مالکیت ثابت کند. به عبارت دیگر، باید ثابت کند که ملک بدون رضایت و اراده‌اش و بدون قرارداد، به تصرف فرد دیگری درآمده است. در صورتی که شخص توانایی ثابت کردن این ادعا را داشته باشد، می‌تواند با دعوای رفع تصرف عدوانی، دادگاه را به منظور بازگرداندن ملک به وضعیت قبلی فراخواند.

دعوای فروش ملک مشاع

در این دعوا، تصمیم‌گیری درباره املاک مشاع باید با رضایت همه شرکا انجام شود، اما در مواردی که رضایت تمامی شرکا حاصل نشود، می‌توان در دادگاه برای افراز ملک مشاع درخواست داد. به عبارت دیگر، شخصی که در دارایی مشترک شرکت دارد، با دعوای فروش ملک مشاع، می‌تواند دادگاه را به منظور تقسیم ملک مشترک فراخواند.

دعوای الزام به تحویل مبیع

فروشنده باید پس از فروش ملک، آن را به خریدار تحویل دهد؛ در غیر اینصورت، خریدار می‌تواند دعوایی را در قبال فروشنده مطرح کند.

دعوای سرقفلی و حق کسب و پیشه

مسائلی مانند درخواست و ادعای حق سرقفلی، حق کسب و پیشه، تخلیه اماکن تجاری در مواردی که توسط قانون تعیین شده، دعاوی مربوط به انتقال منافع اجاره و تعدیل اجاره واحدهای تجاری، در دسته دعاوی سرقفلی قرار می‌گیرند.

رسیدگی به دعاوی سرقفلی، در صلاحیت دادگاه‌های عمومی حقوقی است و خارج از صلاحیت شورای حل اختلاف است.

هزینه وکیل ملکی در موسسه وکیل تهران ۲۴ در تهران

در مورد هزینه وکیل در دعاوی ملکی باید گفت که هزینه‌های وکالت در این حوزه بستگی به نوع دعوا، میزان پیچیدگی موضوع و تعرفه وکلای مشاور در هر شهر و کشور دارد. به طور کلی هزینه وکیل ملک در دعاوی ملکی از چند صد هزار تومان تا چند ده میلیون تومان متغیر است. اما باید توجه داشت که تعیین هزینه وکیل ملک باید به صورت شفاف و قبل از شروع کار انجام شود تا شما از جزئیات هزینه‌ها آگاه شوید و از ناگهانی بودن هزینه‌های وکالت جلوگیری کنید. به همین دلیل قبل از انجام هرگونه تعامل با وکیل ملک، بهتر است درباره هزینه‌ها و تعرفه‌ها با او مشورت کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید