بهترین تلفن تحت شبکه چه ویژگی هایی دارد؟
همه ما می دانیم که در گذشته در تمام منازل، ادارات و محیط های تجاری از تلفن های سنتی و قدیمی استفاده می شد. وجود مشکلات متعدد در این نوع تلفن ها باعث شد تا کمپانی های مختلف برای ساخت محصولی جدید و متفاوت با یکدیگر به رقابت بپردازند. امروزه با ورود تلفن تحت شبکه به ادارات و حتی منازل، بسیاری از مشکلات رایج در تلفن های قدیمی رفع شده و می توان گفت که این تلفن ها به یکی از محبوب ترین تلفن های موجود تبدیل شده اند. افزودن آسان ویژگی هایی مانند منشی تلفنی خودکار ،انتقال تماس در صورت در دسترس نبودن، دسترسی به خطوط شرکت، ضبط همزمان مکالمات، برقراری تماس های بین المللی و برقراری کنفرانس های ویدئویی بدون هزینه اضافی یا خرید تجهیزات جدید، باعث شده تا مردم به تلفن تحت شبکه گرند استریم و پاناسونیک به شدت علاقمند شوند.
در ادامه مفهوم تلفن تحت شبکه را برای شما بیان کرده و سپس بهترین ویژگی های لازم برای یک تلفن تحت شبکه خوب را شرح می دهیم تا هنگام خرید دچار هیچگونه مشکلی نشوید. در نهایت یکی از بهترین فروشگاه های موجود برای خرید تلفن تحت شبکه را به شما معرفی می نماییم.
تلفن تحت شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟
تلفن تحت شبکه که به عنوان تلفن IP یا VoIP نیز شناخته می شود، تلفنی است که از پروتکل اینترنت و شبکه برای برقراری و دریافت تماس استفاده می کند. این دستگاه، سیگنالهای صوتی آنالوگ را به سیگنالهای دیجیتالی تبدیل میکند که میتوانند از طریق شبکه و اینترنت منتقل شوند. استفاده از تلفنهای تحت شبکه در سالهای اخیر به دلیل مقرون به صرفه بودن و انعطافپذیری آنها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. آنها به کاربران این امکان را می دهند که با هزینه کمتری نسبت به تلفن های ثابت سنتی تماس های طولانی مدت برقرار کنند و می توان از آنها در هر مکانی با اتصال به اینترنت استفاده کرد. تلفن تحت شبکه پاناسونیک معمولاً در تجهیزات تجاری استفاده می شود که در آن کارمندان باید با مشتریان یا همکاران در مکان های مختلف ارتباط برقرار کنند. همچنین میتوان از تلفن تحت شبکه پاناسونیک برای استفاده شخصی، مانند برقراری تماسهای بینالمللی یا برقراری ارتباط با اعضای خانواده که در دوردستها زندگی میکنند، استفاده کرد.
معرفی ویژگی های بهترین تلفن تحت شبکه
1.صدای با کیفیت و تلفن گویا
بهترین تلفن های تحت شبکه مثل تلفن تحت شبکه پاناسونیک و گرند استریم باید کیفیت صدای عالی با ویژگی های کاهش نویز و لغو اکو داشته باشند. از آنجا که هدف اصلی تلفن برقراری ارتباط با دیگران است، اگر کیفیت صدا ضعیف باشد، می تواند منجر به سوء تفاهم و ارتباطات نادرست شود. در یک محیط تجاری، داشتن صدای واضح و با کیفیت در تماس ها می تواند به ایجاد یک تصویر حرفه ای کمک کند. همچنین کیفیت صدای خوب امکان ارتباط کارآمد را فراهم می کند و نیاز به تکرار اطلاعات یا درخواست شفاف سازی را کاهش می دهد. در نهایت گفتنی است، با کیفیت صدای خوب، نیاز کمتری به تماس های تکراری یا مکالمات بعدی وجود دارد که می تواند در درازمدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شود.
2.سازگاری با پروتکل های مختلف شبکه و اینترنت
تلفن تحت شبکه باید با سیستم ها و شبکه های مختلف سازگار باشند تا ارتباط و قابلیت همکاری یکپارچه را تضمین کند. این سازگاری، امکان ادغام آسان با زیرساخت های موجود را فراهم می کند و نیاز به سخت افزار یا نرم افزار اضافی را کاهش می دهد. همچنین کاربران را قادر می سازد تا بدون نیاز به تعویض گوشی خود بین سیستم های مختلف سوئیچ کنند که می تواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند.
3.امنیت بالا و قابلیت رمزگذاری
بدون تدابیر امنیتی مناسب، تلفن های تحت شبکه در برابر انواع مختلفی از حملات مانند استراق سمع، رهگیری تماس، حملات انکار سرویس (DoS) و دسترسی غیرمجاز آسیب پذیر هستند. قابلیت امنیت و رمزگذاری مانع از گوش دادن به مکالمات یا سرقت اطلاعات حساس مانند شماره کارت اعتباری یا رمز عبور توسط مهاجمان می شود.
4.قابلیت لیست سیاه و گزارش تماس ها
امروزه با افزایش بازاریابی تلفنی و تماس های هرزنامه، داشتن قابلیتی که بتواند این شماره ها را در لیست سیاه قرار دهد ضروری است. وجود لیست سیاه و گزارش تماس ها می تواند به شناسایی تهدیدهای امنیتی بالقوه کمک کند. همچنین این ویژگی به کاهش تماس های ناخواسته و صرفه جویی در زمان کمک بسزایی خواهد کرد.
5.امکان پاسخگویی چندین شماره داخلی با استفاده از یک تلفن
یک تلفن تحت شبکه باید بتواند با استفاده از یک تلفن به چندین شماره داخلی پاسخ دهد. در چنین شرایطی به جای داشتن چندین تلفن برای هر شماره داخلی، کارمندان می توانند از یک تلفن برای پاسخگویی به تماس های بخش ها یا داخلی های مختلف استفاده کنند. این کار باعث کاهش شلوغی و صرفه جویی در فضای روی میز می شود و کار کارآمد را برای کارمندان آسان تر می کند. علاوه بر این، مدیریت تماس و انتقال آسان تر بین بخش ها را امکان پذیر می کند و ارتباطات درون سازمان را بهبود می بخشد.
قابلیت اتصال هدست به جای گوشی، دوام بالا، قیمت مقرون به صرفه و خدمات پس از فروش مناسب نیز از دیگر مزایای یک تلفن تحت شبکه خوب مانند تلفن تحت شبکه گرنداستریم و تلفن تحت شبکه پاناسونیک به حساب می آیند.
تلفن تحت شبکه از کجا بخریم؟
برای خرید تلفن تحت شبکه خوب مثل تلفن تحت شبکه گرند استریم یا تلفن تحت شبکه پاناسونیک، ابتدا ویژگی های تلفن های موجود را بررسی کرده و سپس بهترین مورد را انتخاب نمایید. در ادامه قیمت سایت ها و فروشگاه های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده تا مطمئن شوید که بهترین خرید ممکن را خواهید داشت. یکی از فروشگاه های معتبر و شناخته شده برای خرید انواع گوشی تلفن سانترال، تلفن بیسیم و تلفن تحت شبکه، مجموعه آی پی سورنا است که در هنگام خرید تخصصی ترین مشاوره ها را به شما ارائه داده و با ارائه بهترین قیمت، خاطره ی خوشی از خرید را برای شما به ارمغان می آورد. بنابراین اگر قصد خرید تلفن تحت شبکه را دارید، پیشنهاد ما به شما مجموعه آی پی سورنا خواهد بود.