بهترین تجربه‌های گردشگری در استانبول: جاذبه‌ها و فعالیت‌های فراموش‌نشدنی

    کد خبر :1087231

هتل ریگارد استانبول یکی از برترین هتل های این شهر است که با ارائه خدمات مدرنی مانند باشگاه بدن‌سازی، مرکز سلامت و سونا همیشه مورد توجه مسافران واقع شده است. از دیگر مواردی که سبب جذب گردشگران به این اقامتگاه شده است، موقعیت مکانی عالی هتل است که سبب دسترسی آسان مسافران به سایر نقاط شهر می‌شود. اگر در ارتباط با هتل ریگارد یا جاذبه‌های گردشگری استانبول اطلاعات چندانی ندارید، با ما همراه باشید تا در این مقاله به‌معرفی کامل و جامع آن‌ها بپردازیم.

آشنایی با هتل ریگارد

هتل های استانبول از موقعیت و امکانات یکسانی برخوردار نیستند. هتل ریگارد استانبول دارای واحدهای اقامتی متنوع و امکانات رفاهی بی‌شمار است که از میان آن‌ها می‌توان به تلویزیون صفحه‌تخت، حمام اختصاصی، سشوار و اینترنت رایگان اشاره کرد.

در محوطه این هتل، امکان دسترسی به انواع ورزش‌ها و خدمات تفریحی برای مهمانان فراهم است. جالب است بدانید که از این هتل به بسیاری از مناطق گردشگری استانبول راه است، پس با رزرو هتل استانبول دیگر نیازی نیست ساعت‌ها به‌دنبال آن‌ها باشید. برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این هتل عبارت‌اند از:

مسجد و موزه ایاصوفیه

یکی از زیباترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری استانبول که هرساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، مسجد و موزه ایاصوفیه است. معماری خیره‌کننده و موزاییک‌های زیبای این بنا، نمایان‌گر هنر و فرهنگ این شهر تاریخی است؛ به‌طوری‌که در قرن ششم لقب هشتمین شگفتی جهان را از آن خود کرد.

ایاصوفیه ترکیبی از سبک معماری اسلامی و مسیحی است که گنبد بزرگ آن بر فراز ساختمان خودنمایی می‌کند. این بنا دارای ۹ درب است و اکثر قسمت‌های آن با فلزات ارزشمندی مانند طلا و نقره تزئین شده‌اند.

موزه باستان‌شناسی استانبول

این موزه که به گنجینه تاریخ و هنر امپراتوری عثمانی شهرت دارد، هر مسافری را مجذوب زیبایی‌های خود می‌سازد. با ورود به این ساختمان مجموعه‌ای از اشیای تاریخی و هنری را مشاهده می‌کنید که در سه بخش پراکنده شده‌اند.

جالب است بدانید که در ساختمان اصلی موزه، تعداد بسیاری از آثار تاریخی ازجمله تابوت اسکندر قرار داده شده است. علاوه‌بر این، در این مجموعه می‌توانید بسیاری از آثار هنری قدیمی مانند شیشه‌گری، سفال‌گری، سرامیک و خطاطی را مشاهده کنید.

قلعه یدیکوله یا هفت برج

یکی‌دیگر از بهترین جاذبه‌های استانبول قلعه هفت برج است که نمادی از تاریخ پر فرازونشیب استانبول را به‌نمایش می‌گذارد. همان‌طور که از نام قلعه پیدا است، این بنا دارای هفت برج است که هرکدام از آن‌ها داستان مخصوص به خود را دارند. با بازدید از این قلعه به عظمت و بزرگی امپراتوری‌های مختلف که هرکدام شاهدی بر رویدادهای تاریخی مهم دوران خود است، پی می‌برید.

کاخ دلمه‌باغچه؛ محل زندگی خرم‌سلطان

یکی‌دیگر از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به هتل ریگارد استانبول، کاخ دلمه‌باغچه است که از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود. این کاخ ۶۰۰ساله، خانه شش پادشاه عثمانی بوده است که عظمت آن گواهی شکوه و قدرت امپراتوران عثمانی را به‌وضوح نشان می‌دهد.

پس از ورود به این کاخ به بالای سر خود نگاهی بیندازید تا محو درخشش سقف آن شوید. ورقه‌های طلای به‌‌کاررفته در دیوارهای این کاخ، نمادی از ثروت و شکوه امپراتوران عثمانی است. در کف این کاخ ۱۳۱ فرش دستباف ابریشمی پهن شده است که هنر و ظرافت بافندگان عثمانی را به رخ می‌کشاند.

برج گالاتا؛ یکی از عجایب جهان

این برج که در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد از جاذبه‌های تاریخی و نمادین شهر استانبول است که در زمان روم شرقی ساخته شده است و ۷۰۰ سال قدمت دارد. این برج زمانی بلندترین بنای شهر بوده است که عظمت و شکوه آن مسافران زیادی را مجذوب خود می‌کرد. از بهترین تفریحات این بنا، تماشای غروب خورشید بر بلندای تاج آن است که گردشگران را با تصویری خیره‌کننده و دلنشین روبه‌رو می‌سازد.

بازار بزرگ استانبول

گرند بازار یا بازار بزرگ استانبول یکی‌دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که در قرن پانزده میلادی ساخته شده است. اگر شما هم عاشق خرید هستید، بازدید و گشت‌وگزذار در این بازار را از دست ندهید. تنوع مغازه‌ها در این بازار بسیار زیاد است؛ به‌طوری‌که هرآن‌چه که تصور می‌کنید در آن خواهید یافت.

جزایر نه‌گانه پرنس

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این شهر، جزایر نه‌گانه پرنس است که با بازدید از آن‌ها آرامش خاصی وجودتان را فرا می‌گیرد. این منطقه دارای ۹ جزیره بزرگ و کوچک است که همگی سرتاسر زیبایی هستند.

جنگل بلگراد

این جنگل در ۱۵ کیلومتری غرب استانبول واقع شده است و دوست‌داشتنی‌ترین جنگل این شهر است. با رفتن به جنگل بلگراد تجربه مشاهده درختان باستانی و حیات‌وحش جادویی برای‌تان رقم می‌خورد.

تپه پیر لوتی

مناظر خیره‌کننده و آرامش دلچسب این منطقه در کنار آب‌وهوایی مطبوع، سبب تبدیل تپه پیر لوتی به بهترین گزینه جهت گذران اوقات فراغت گردشگران و بومی‌ها شده است. برای رسیدن به این تپه‌ها می‌توانید با تله‌کابین مسیری هیجان‌انگیز را پشت سر بگذارید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را به خود هدیه بدهید.

رزرو هتل در استانبول

هتل ریگارد استانبول یکی از بهترین هتل های این شهر است که با دارابودن امکانات و خدمات بی‌نظیر، بهترین گزینه برای میزبانی از مسافران این شهر محسوب می‌شود. این هتل در بهترین نقطه استانبول بنا شده است که با اقامت در آن به بسیاری از مناطق گردشگری دسترسی خواهید داشت.

جهت رزرو بلیط هواپیما استانبول یا رزرو هتل استانبول می‌توانید ازطریق یکی از بهترین وب‌سایت‌های گردشگری به نام «فلای تودی» درخواست خود را ثبت کنید. در مجموعه فلای تودی علاوه‌بر ارائه آنی واچر از خدمات دیگری مانند تخفیفات، پیشنهادات ویژه و پشتیبانی ۲۴ساعته برخوردار می‌شوید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید