بنتلی کنتیننتال جی تی، رکورد سرعت پایکس پیک را شکست
بنتلی کنتیننتال جیتی با رانندگی ریس میلن، رکورد سریعترین خودروی جادهای را در رقابتهای پایکس پیک هیل کلایمب ۲۰۱۹ به خود اختصاص داد.
اوایل ژوئن سال جاری، بنتلی اعلام کرد که قصد دارد رکورد سریعترین خودروی جادهای را در پایکس پیک (Pikes Peak) امسال بشکند. بسیاری از این موضوع شگفتزده شدند؛ زیرا بنتلی اصلاً تاکنون بهدنبال ثبت رکورد و بهبود سوابق عملکردی نبوده است. اما به نظر میرسد که بنتلی در اهدافش کاملاً جدی بود و این کار اکنون به نتیجه دلخواه رسید. روز یکشنبه ۳۰ ژوئن، بنتلی کنتیننتال جیتی توانست رکورد مسابقه هیل کلایمب را برای یک خودروی تولیدی به خود اختصاص دهد.
اعداد مربوطبه رکورد بنتلی کنتیننتال GT در پایکس پیک بسیار خوب هستند. کنتیننتال جیتی با رانندگی ریس میلن، موفق به طی مسیر ۱۹/۹۸ کیلومتری در ۱۰ دقیقه و ۱۸/۴۸۸ ثانیه شد. برای مقایسه بد نیست بدانید که این رکورد، حدود ۸/۴ ثانیه سریعتر از آخرین رکورد ثبتشده بود و نشان میدهد که میانگین سرعت بنتلی کنتیننتال جیتی حدود ۱۱۲ کیلومتربرساعت بوده است.
ریس میلن در اولین جملات پس از ثبت رکورد پایکس پیک هیل کلایمب گفت:این یک پایان شگفتانگیز برای پایکس پیک مرطوب و برفی ۲۰۱۹ است. ما با هدف خاصی به اینجا آمدیم و این هدف، ثبت رکورد سریعترین خودروی تولیدی در کوهستان بود که توانستیم رکورد جدیدی به ثبت برسانیم. هفته باورنکردنی بود؛ امروز چالشی جدی با مادر طبیعت داشتیم، اما بنتلی کنتیننتال جیتی تمام مسیر را با قدرت به سمت بالا طی کرد و ما اکنون شماره یک هستیم.
خط شروع رقابتهای بینالمللی پایکس پیک در ارتفاع ۲،۸۳۵ متری از سطح دریا قرار دارد و در طول مسیر این ارتفاع با ۱۵۶ پیچ به میزان ۱،۵۲۴ متر افزایش مییابد. در ارتفاع بالا، هوا تقریباً یکسوم تراکم کمتری دارد که قطعاً پیشرانه ۱۲ سیلندر بنتلی کنتیننتال جیتی را بهدلیل کمبود هوا، تحت فشار قرار میدهد. با این وجود کنتیننتال جیتی مورد استفاده برای رکوردگیری بدون هیچ تغییری در قدرت ۶۲۶ اسب بخاری پیشرانه W12، موفق شد.
برایان گاش، مدیر موتوراسپرت بنتلی در این زمینه گفت:رکورد جدید بار دیگر ثابت میکند که روح تلاش و تمایل به درهم شکستن مرزهای عملکرد خودرو در قلب تپنده بنتلی باقی میماند. چنین رکوردی به وضوح نشاندهنده گستردگی توانایی خارقالعاده بنتلی کنتیننتال GT است.