توسط سبدگردان ثروت پویا صورت گرفت؛

بزرگترین اوراق بخش خصوصی امسال منتشر شد

    کد خبر :1083806

مدیرعامل شرکت سبدگردان ثروت پویا با اشاره به پذیرش اوراق سلف موازی متانول پتروشیمی سبلان ،گفت: برای اولین بار یک سبدگردان اوراق ٢ همتی منتشر می‌کند.

مسعود شرفی در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با پذیرش اوراق سلف موازی متانول به حجم ۲ همت، گفت: شرکت صنایع پتروشیمی سبلان در نظر دارد اوراق سلف موازی استاندارد متانول این شرکت را در تابلو معاملات بازار مشتقه بورس انرژی ایران پذیرش کندکه حجم کل اوراق منتشره ۲ همت برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه سهامدار اصلی پتروشیمی سبلان بانک صادرات و مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان است، افزود: در بحث تامین مالی این اوراق که به صورت سرمایه در گردش است، حجم تامین مالی آن ٢ همت برآورد شده است که ۱.۵ همت آن با تعهد پذیره نویسی بازارگردانی تامین سرمایه کاردان به صورت دوساله و ۵٠٠ میلیارد تومان باقی مانده با تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی تامین سرمایه امید به صورت یکساله منتشر خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت سبدگردان ثروت پویا مشاوره پذیرش شرکت سبدگردان ثروت پویا و کارگزار عرضه کارگزاری یزدان است. همچنین تامین سرمایه کاردان و تامین سرمایه امید بازارگردان‌ها و تامین سرمایه کاردان و تامین سرمایه امید متعهدین پذیره‌نویس خواهند بود.

شرفی تصریح کرد: این که برای نخستین بار یک شرکت سبدگردان از بخش خصوصی بتواند با این رقم پروژه ای را اجرا کند در نوع خود بی‌سابقه است. چرا که نهایت انتشار اوراق در سبدگردان‌ها ۵٠٠ میلیارد تومان بوده و این نخستین بار است که یک شرکت سبدگردان آن هم یک سبدگردان خصوصی اوراق ٢ همتی را منتشر می‌کند.

وی در خاتمه گفت: واحدهای اقتصادی گاهی برای انجام فعالیت‌های موردنظر خود به منابع مالی جدید نیاز دارند و می‌توانند این کار را از طریق بازار سرمایه و انتشار اوراق انجام دهند. امروزه تأمین مالی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها تأمین مالی از طریق بازار سرمایه و انتشار اوراق مختلف است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید