برنامه فولکس واگن برای بازار روسیه
برند فولکسواگن اعلام کرد در نیمه نخست امسال موفق شده است روند زیان سنگین در روسیه را معکوس کند.
به گزارش آتوموتیو نیوز، برای مدتها تصور میشد روسیه با سبقت گرفتن از آلمان به بزرگترین بازار خودروی اروپا تبدیل خواهد شد. اما اعمال تحریمهای غرب علیه روسیه و کاهش درآمدهای نفتی موجب شد فروش در بازار خودروی این کشور در سال گذشته با کاهش 11 درصدی روبهرو شود و به 43/ 1میلیون دستگاه برسد. به گزارش دنیای اقتصاد، با این وجود آرنو آنتلیتز، مدیر مالی برند فولکسواگن میگوید: «در نیمه نخست امسال توانستیم به نقطه سر به سری سود و زیان برسیم. البته این مساله تا حدودی بهدلیل بهبود عملکرد روبل بوده است.» او گفت بهمنظور رسیدن به این موفقت، طی سالها و ماههای گذشته هزینهها را کاهش دادیم و مدل جدید تیگوان را در بازار روسیه عرضه کردیم. فولکسواگن قصد دارد در بازارهای روسیه، آمریکای شمالی و آفریقای جنوبی به سوددهی بازگردد و تا سال 2020 به حاشیه سود 4 درصد در این بازارها برسد.