بررسی گوشی هوآوی نوا 11 اولترا

هوآوی پس از اینکه توسط ایالات متحده تحریم شد در بازار جهانی نتوانست عملکرد بزرگی داشته باشد و با کاهش فروش رو به رو شد. اما این امر موجب نشده تا دست از ادامه فعالیت بردارد و اخیرا گوشی نوا 11 اولترا را روانه بازار کرد.

بازتاب-نوا 11 اولترا یک میان رده شیک با طراحی خاص است که نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند. این تلفن هوشمند از نمایشگر پروضوح، پردازنده قوی و باتری با سرعت شارژ بالا بهره می‌برد. بنابراین می‌تواند انتظار عملکرد بالایی داشت.

در ادامه بیشتر با این مدل آشنا خواهیم شد.

 

هوآوی نوا 11 اولترا

 

طراحی و ساخت

گوشی نوا 11 اولترا از ابعاد 164 در 74 در 7.9 میلیمتر برخوردار بوده و وزن آن به 188 گرم می‌رسد. در بدنه از متریال باکیفیت شیشه و فلز استفاده شده تا حس پریمیومی به دست دهد. این تلفن هوشمند دارای نمایشگر کم حاشیه منحنی بوده و دوربین دوگانه سلفی به صورت یک حفره بیضی در گوشه بالا صفحه نمایش قرار گرفت.  در عقب گوشی از الگو نوشتاری نوا استفاده شده که برزیبایی بدنه افزود.

در عقب جزیره بیضی عمودی با سه حسگر دوربین به چشم خورده که شامل فلاش LED برای نورپردازی بهتر می‌شود. حسگر اثرانگشت دستگاه زیر نمایشگر قرار گرفته و پورت USB-C هم تدارک دیده شد.

جک 3.5 میلیمتری هدفون تعبیه نشده و گوشی ویژگی‌های جذابی ارائه می‌دهد.

 

نمایشگر

هوآوی در این مدل از نمایشگر 6.7 اینچی اولد FHD+ بهره گرفته که وضوح بالایی ارائه می‌دهد. نمایشگر پوشش شیشه مقاومی داشته و نرخ نوسازی آن به 120 هرتز می‌رسد. همچنین به پشتیبانی HDR10 پرداخته و 1میلیارد رنگ را به نمایش درمی‌آورد.

نوا 11 اولترا تراکم پیکسلی نمایشگر آن 429ppi بوده و یک حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش آن قرار گرفت که سرعت عمل بالایی دارد. با حاشیه کم نمایشگر می‌توان تجربه کاربری لذت بخش داشت.

سخت افزار و باتری

برند چینی از پردازنده اسنپدراگون 778جی بهره گرفته که چیپ 4 نانومتری اما 4G محسوب می‌شود. این چیپ با تراشه گرافیکی آدرنو 642ال همراه است و با حافظه رم 8 گیگابایت و حافظه داخلی 512 گیگابایت بدون قابلیت ارتقا حافظه داخلی به فروش می‌رسد.

باتری این گوشی پک 4500 میلی آمپرساعتی بوده که از شارژ 100 واتی پشتیبانی کرده و در کمتر از 10 دقیقه به 80 درصد شارژ می‌رسد. بنابراین می‌تواند قدرت بالایی انتظار داشت هرچند پردازنده از شبکه 5جی پشتیبانی ندارد.

 

هوآوی نوا 11 اولترا

 

دوربین و نرم افزار

در بخش دوربین از حسگر واید 50 مگاپیکسل و اولتراواید 8 مگاپیکسل کمک گرفته شد. قابلیت فیلمبرداری 4کی هم از دوربین اصلی انتظار می‌رود. دوربین جلو 8 مگاپیکسل بوده و یک حسگر دوربین دوم سلفی 60 مگاپیکسل هم گنجانده شد. بنابراین با یک گوشی حرفه‌ای در بخش دوربین سلفی رو به رو هستیم.

این دستگاه دارای قابلیت‌های مختلف تصویربرداری برای عملکرد بهتر در هر شرایطی است. سیستم عامل محصول هوآوی HarmonyOS 3.0 بوده و خبری از اندروید گوگل نیست. بنابراین نمی‌توانید به طور پیش فرض اپ‌های گوگل را داشته باشید.

 

نکته پایانی

شرکت هوآوی شاید در طول سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها فروش کمتر از انتظار داشته اما محصولاتی جذاب همچون نوا 11 اولترا ارائه داده که بتواند نظر علاقمندان را جلب کند. هرچند با عدم پشتیبانی 5G کار سختی در پیش دارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید