بررسی کوتاه رنو کپچر 2020 ؛ 1.5 لیتر در صد کیلومتر با تکنولوژی فرمول یک(عکس)

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲
    کد خبر :680277

نسل دوم رنو کپچر فوریه سال ۲۰۲۰ با قیمت ۱۷,۵۹۵ پوند وارد بازار بریتانیا خواهد شد. این کراس اوور کامپکت وظیفه دارد تا جایگاه برند رنو را در رویارویی با حریفانی همچون نیسان جوک و اشکودا کاروک تحکیم بخشد.

رنو کپچر ۲۰۲۰ به طور استاندارد از رینگ‌های ۱۷ اینچی فولادی، حسگر باران، تهویه مطبوع اتوماتیک، غربیلک فرمان چرمی، نمایشگر ۴.۲ اینچی، کامپیوتر سفری، نمایشگر لمسی مرکزی ۷ اینچی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی با چهار بلندگو، دو عدد ورودی usb و نیز تجهیزات ایمنی نظیر: دستیار حرکت بین خطوط، هشدار انحراف از مسیر، ترمز خودکار اضطراری، شناسایی علائم ترافیکی، کروز کنترل و محدود کننده سرعت بهره می‌برد.

نسخه گران‌تر iconic علاوه بر موارد فوق به رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ مه شکن LED جلو، رنگ آمیزی دوگانه، شیشه‌های دودی عقب، حسگرهای پارک عقب، رهیاب ماهواره‌ای و روف-رک طولی مجهز خواهد بود. بهای این نسخه معادل ۱۹,۰۹۵ پوند است.

نسخه پرچمدار اس-ادیشن نیز که قیمت آن از رقم ۲۰,۵۹۵ پوند آغاز می‌شود، علاوه بر امکانات دو نسخه قبلی به رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی برش-الماسی، حسگرهای پارک جلو، چراغ‌های اتوماتیک، دوربین دید عقب، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم نور مخفی کابین، نمایشگر پشت آمپر ۷ اینچی و نمایشگر بزرگتر ۹.۳ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی بهره می‌برد.

همچنین برخی تجهیزات سفارشی همچون: پنل کیلومتر شمار دیجیتال ۱۰ اینچی (۲۵۰پوند)، کروز کنترل تطبیق پذیر، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم رادار نقاط کور برای نسل دوم رنو کپچر در نظر گرفته شده است.

ابعاد بدنه رنو کپچر ۲۰۲۰ بزرگتر شده تا بیشتر از قبل شمایل یک کراس‌اوور را در ذهن تداعی کند. ۱۱۰ میلی متر افزایش طول، ۲۰ میلیمتر ازدیاد عرض و افزایش جزئی ارتفاع، مهمترین تغییرات ابعادی کپچر جدید به شمار می‌روند. گنجایش محفظه صندوق عقب نیز با توسعه ۸۱ لیتری مواجه شده و به رقم ۵۳۶ لیتر رسیده است. فضای اختصاص داده شده به سر و پاهای سرنشینان در ردیف عقب هم بهبود یافته است. چراغ‌های C-شکل جلو و لامپ‌های LED عقب از جمله مهمترین تغییرات ظاهری رنو کپچر ۲۰۲۰ به شمار می‌روند.

به منظور ممکن ساختن افزایش ابعاد بدنه، رنو از جدیدترین نسخه پلتفرم CMF-B خود در ساخت نسل جدید کپچر بهره گرفته است. این پلتفرم دارای استحکام بیشتر و وزن کمتر است؛ ارتقای هندلینگ و برخی قابلیت‌های دینامیکی خودرو را نیز می‌توان به پای بهره‌گیری از این پلتفرم جدید نوشت.

سه نوع پیشرانه بنزینی و دو نمونه دیزل برای رنو کپچر ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده است. نسخه پایه کپچر به موتور سه سیلندر TCe به حجم ۱.۰ لیتر و جعبه دنده ۵ سرعته دستی مجهز است. حداکثر توان خروجی این پیشرانه برابر ۹۹ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن به ۱۶۰ نیوتن متر می‌رسد. مصرف سوخت این نمونه برابر با رقم ادعایی ۶ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر عنوان شده است.

پیشرانه بعدی از نوع چهار سیلندر بنزینی به حجم ۱.۳ لیتر است که دو نوع توان خروجی ۱۲۹ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور و یا ۱۵۳ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را در دو نسخه جداگانه تولید خواهد کرد. هر دو نسخه ۱.۳ لیتری با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه همراه خواهند شد. مصرف سوخت هر دوی این مدل‌ها برابر ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. پیشرانه ۱۲۹ اسب بخاری با جعبه دنده ۶ سرعته دستی نیز قابل سفارش است که مصرف سوخت را تا ۶.۴ لیتر افزایش می‌دهد.

پیشرانه دیزلی ۱.۵ لیتری dci با دو نوع توان خروجی ۹۵ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر و ۱۱۵ اسب بخار و ۲۶۰ نیوتن متر در زمره قوای محرکه رنو‌ کپچر ۲۰۲۰ حضور دارد. گیربکس ۶ سرعته دستی و یا ۷ سرعته اتوماتیک برای پیشرانه‌های دیزلی را همراهی خواهند کرد.

همچنین یک نوع قوای محرکه پلاگین هیبرید توسعه داده شده توسط تیم فرمول یک رنو برای کپچر ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده که ضمن بهره‌مندی از باتری ۹.۸ کیلووات ساعتی، قادر است مسافتی در حدود ۵۰ کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کرده و در این حالت به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. کمپانی فرانسوی مدعی است که رنو کپچر ۲۰۲۰ پلاگین هیبرید قادر است مصرف سوختی برابر با ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را ارائه دهد.

سواری گرفتن از نسخه ۱۲۹ اسب‌ بخاری رنو کپچر ۲۰۲۰ به ما نشان داد که این پیشرانه بنزینی توان کافی را برای رانندگی بدون استرس در سفرهای بین شهری به راحتی فراهم می‌کند. نسخه ۱۵۳ اسب بخاری نیز گرچه روی کاغذ برتر است اما در عمل چندان پر توان به نظر نمی‌رسد، مگر آن که دور موتور همواره بالا نگه داشته شود.

به نظر ما کپچر ۱۲۹ اسب بخاری گزینه بهتری نسبت به نمونه ۱۵۳ اسب بخار خواهد بود. همچنین ناهمواری‌های سطح جاده کمی بیش از حد درون کابین احساس می‌شود که البته در سرعت های بالاتر این مورد بهبود می‌یابد. صندلی‌های رنو کپچر نیز در جاده‌های شهری چندان خسته کننده و آزاردهنده نخواهند بود.

سفتی و دقت غربیلک فرمان اطمینان بخش بوده و کنترل خودرو را آسان می‌کند. با این حال فرمان پذیری رنو کپچر در مسیرهای باریک شهری هم‌سطح با رقبا ارزیابی نمی‌شود. میزان تکان‌های عرضی بدنه نیز با وجود ارتفاع بیشتر کپچر، در سطحی قابل قبول و اطمینان بخش قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید