بررسی فرایند های رفتاری کودک با استفاده از هوش مصنوعی
پژوهشگران بریتانیایی موفق شدند با استفاده از هوش مصنوعی اختلال های رفتاری کودکان در محیط مدرسه را شناسایی کنند. این نخستین باری است که از هوش مصنوعی برای مبارزه با مشکلات رفتاری شایع کودکان استفاده می شود.
به گزارش بازتاب به نقل از مدیکال اکسپرس، دانشمندان حوزه فناوری در تلاشند تا از هوش مصنوعی برای پیش بینی رفتارهای کودکان استفاده کنند. این موضوع به پیش بینی اختلالات نیز کمک شایانی می کند.
این گروه از پژوهشگران با استفاده از سیستم یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی اطلاعات مرتبط با صدها کودک در محیط مدرسه را مورد بررسی قرار می دهند تا تشخصی دهند علائم بیماری در کدام گروه از کودکان وجود دارد.
محققان موسسه علوم شناختی و علوم مغز دانشگاه کمبریج در این خصوص می گویند این امر نیاز به ارزیابی دقیق مهارت های شناختی و تشخیص بهترین روش درمانی است.
نتایج این مطالعه که در Science Developmental Science منتشر شده است، با بررسی 550 کودک که به مرکز درمان یادگیری مراجعه کرده بودند، انجام شده است. اغلب این کودکان در مدرسه با مشکلات رفتاری رو به رو بودند.
دانشمندان می گویند که این روش مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند به بسیاری از تحقیقات قبلی در زمینه مشکلات یادگیری در کودکان مبتلا به اختلالاتی مثل بیش فعالی کمک کند.
دکتر دانکن استل از واحد شناخت و علوم مغز دانشگاه کمبریج، که این مطالعه را رهبری کرد، گفت: «دریافت تشخیص درست یک شاخص مهم برای والدین و کودکانی است که با مشکلات یادگیری رو به رو هستند. مطالعه ما اولین نوع از گروه مطالعات مبتنی بر هوش مصنوعی است. »
این تیم با فراهم آوردن الگوریتم کامپیوتری به بررسی تعداد زیادی از داده های آزمون شناختی از هر کودک، شامل اندازه گیری مهارت های گوش دادن، استدلال فضایی، حل مشکل یادگیری واژگان و حافظه پرداخت.