برجام 2 به سرانجام می رسد؟

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ ۱۸:۳۷
    کد خبر :1089418

 یک روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه تلاش برای مطالبه سازی برای برجام ۲ مدعی نرمش در اظهارات مسئولان برای مذاکرات در این زمینه شد و تاکید کرد ایران باید در هنگامه کنونی و در مذاکرات آتی همه مشکلات خود را با غرب یک کاسه حل کند!

روزنامه آرمان ملی در یادداشتی با بیان اینکه تحریم های ایران شامل تحریم های برجامی و غیربرجامی است در توضیح در خصوص تحریم های غیربرجامی نوشت: الان اصلی‌ترین مشکل، اتهام کمک‌های نظامی پهپادی است که غربی‌ها ادعا می‌کنند ایران به روسیه می‌کند یا به زعم غربی‌ها دخالت‌های ایران در منطقه مطرح است یا پیشنهاد این موضوع که ایران باید برد موشک‌هایش را کاهش دهد.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: بنابراین اگر قرار باشد کامالا هریس به کاخ سفید راه یابد، تمام مشکلاتی که با ایران دارد باید حل شود و لازمه حل شدن مشکلات این است که در هر دو مورد یعنی هم در مورد برجام تمایل به سمت روشنگری در فعالیت‌های هسته‌ای داشته باشیم و هم درباره کمک ایران به روسیه همه اینها با همدیگر است.

این رسانه اصلاح طلب در ادامه پیشنهاد داد، بهتر است در حد ۶۰، ۷۰ روزی که از عمر ریاست جمهوری باقی مانده و نشست مجمع عمومی سازمان ملل که آقای رئیس‌جمهور هم در آن شرکت خواهند کرد، حتما با مقامات برجسته اروپایی مثل فرانسه، آلمان و انگلیس ملاقات کنند و این ملاقات حتما صورت بگیرد تا گشایشی در سیاست خارجی ما ایجاد شود. بنابراین ما مجموعه‌ای از مشکلات را با غرب داریم که باید با همدیگر حل شود. ما مشکل‌مان با اروپا و غرب و آمریکا فقط مسئله برجام نیست بلکه مشکلات دیگری هم داریم که باید یک کاسه حل شود.

بخشی از اصلاح طلبان در حال فضاسازی برای مذاکرات احتمالی بوده و می‌کوشند تا مساله مذاکرات جامع شامل هسته‌ای، موشکی، منطقه ای و حقوق بشری را در کانون مطالبات قرار داده و از دیگر رفع هرگونه تحریم را منوط به مذاکرات جامع نمایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید