با 5 تلفن هوشمند منحصربفرد جهان آشنا شوید

    کد خبر :985321

شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند در سراسر جهان همیشه سعی دارند بهترین محصول را به مشتریان خود ارائه دهند و در این بین برخی مدل‌ها وجود دارند که خاص هستند.

بازتاب-

از جمله این شرکت‌ها باید به میزو، شیائومی، ال جی، تکنو و برخی دیگر اشاره کرد. در این بین تصمیم گرفتیم فهرستی به منحصربفردترین گوشی‌های ساخته شده جهان اختصاص داریم. فهرستی که در آن گوشی‌های خاص یافت شده که از طراحی متفاوتی نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار هستند.

1-میزو ZERO

تلفن هوشمند منحصربفرد

اکثر تلفن‌های همراه پرچمدار موجود در بازار امروز از مقاومت IP68 در برابر گرد و غبار و آب پشتیبانی می‌کنند. با این حال، اگر تلفن همراه به یک دستگاه کاملاً مهر و موم شده تبدیل شود، در لیست تلفن های همراه منحصر به فرد جایگاهی را کسب می کند. آیا برندی از تلفن همراه این کار را انجام داده است؟ بله برند چینی میزو چنین محصولی ارائه داد.

Meizu یک کنفرانس مطبوعاتی برای Meizu Zero برگزار کرد، حتی اگر آن را فقط در یک دفتر کوچک بود. Meizu Zero هنوز در بازار حضور نداشته است. این هدف متمایز Meizu است و ممکن است نمادین ترین مدل این شرکت در سال های اخیر باشد.

همانطور که قبلا گفته شد هیچ سوراخی در Meizu Zero وجود ندارد. بدنه گوشی اصلاً هیچ شکافی ندارد و فقط شارژ بی‌سیم دارد، نه شارژ کابلی. این گوشی علاوه بر نداشتن سوراخ بلندگو، صدا را از طریق فناوری صدای منحصر به فرد صفحه نمایش منتقل می کند. دکمه های واقعی نیز به دکمه های مجازی جانبی تبدیل شده اند. فناوری eSIM جای درگاه سیم کارت را گرفته است. Meizu در نهایت با ادغام همه این فناوری ها یک تلفن همراه غیر متخلخل پیشگام تولید کرد.

 

2-شیائومی  می میکس آلفا

تلفن هوشمند منحصربفرد

از امروز، اگر از مرکز خرید شیائومی بازدید کنید، ممکن است بتوانید به دنبال شیائومی  Mi MIX Alpha باشید. این یک تلفن همراه بسیار منحصر به فرد است که قیمت باورنکردنی 19999 یوان (حدود 2904 دلار) دارد. با این حال، شیائومی این دستگاه را به صورت رسمی عرضه نکرد و همچنین آن را از قفسه های خود حذف نکرد.

سامسونگ در سال 2019 از اولین تلفن همراه خود با صفحه نمایش تاشو رونمایی کرد. اگرچه نمایشگرهای تاشو قبل از دستگاه سامسونگ وجود داشت، اما این دستگاه ها به اندازه کافی محبوب نبودند تا مورد توجه عموم قرار گیرند. اگرچه شیائومی در همان سال گوشی تاشو عرضه نکرد، اما چیزی منحصر به فرد را به نمایش گذاشت. تصمیم گرفت رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرد و MIX Alpha را تولید کرد، یک تلفن همراه با صفحه نمایشی متمایز.

هیچ حاشیه سمت چپ یا راست وجود ندارد، اما حاشیه های بالایی و پایینی بسیار نازکی وجود دارد. صفحه‌نمایش گوشی از دو طرف به پشت می‌پیچد. صفحه نمایش این گوشی نیز قسمت بزرگ پنل پشتی را می پوشاند و تنها یک نوار سرامیکی نازک باقی می گذارد.

صفحه نمایش عملا تمام چیزی است که هنگام در دست گرفتن این تلفن همراه لمس می کنید. سایر تلفن های همراه قادر به ارائه این نوع تجربه لمس لمسی نیستند. همچنین، این گوشی از یک سیستم تصویربرداری نسبتاً نوآورانه و یک سنسور 100 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد که هر دو در آن زمان بسیار غیر معمول بودند.

3-ال جی وینگ

تلفن هوشمند منحصربفرد

ال جی زمانی جایگاه مهمی در صنعت گوشی های هوشمند داشت. این نیروگاه کره جنوبی نیز بی نهایت محصول نمادین را به بازار معرفی کرده است. مایه تاسف است که تاریخ پیش از کشتن شما در مورد سابقه یا نام شما تحقیق نمی کند. در حال حاضر، ال جی به طور کامل رقابت در صنعت تلفن همراه را متوقف کرده است. ال‌جی وینگ اما یکی از مدل‌هایی بود که ال‌جی در سال‌های پایانی خود در صنعت تلفن همراه تولید کرد که قابل ذکر است. در واقع، این یکی از معدود تلفن‌های همراه منحصربه‌فرد در جهان است. LG Wing در نیمه دوم سال 2020 عرضه شد. ال‌جی این گوشی با صفحه‌نمایش چرخان را همزمان با راه‌اندازی شیائومی MIX Alpha در حالی که سامسونگ و هواوی گوشی‌های تاشو عرضه کردند، معرفی کرد.

این دستگاه با طراحی اسپلیت عرضه می شود. نیمه بالایی به عنوان تکیه گاه عمل می کند، صفحه اصلی آن می تواند 90 درجه بچرخد و صفحه ثانویه زیر آن را آشکار کند. در پایان، دو صفحه نمایش به شکل “T” خواهند بود. نمی توان انکار کرد که این طراحی می تواند به LG Wing دسترسی به سناریوهای کاربری متنوع تری بدهد. به عنوان مثال، ممکن است از صفحه ثانویه برای کنترل تنظیمات دوربین استفاده کنید در حالی که از صفحه اصلی به عنوان منظره یاب دوربین استفاده می کنید. به طور شگفت انگیزی، وزن گوشی ال جی  Wing 260 گرم است. این گوشی 52 گرم سبک تر از سامسونگ گلکسی  Note 20 Ultra بود.

به طور کلی، LG Wing بیش از حد در طراحی صفحه نمایش چرخان قربانی کرده است. حتی اگر ممکن است گوشی خوبی باشد، اکثر مردم آن را دوست نداشتند. با این حال، درست مانند Meizu Zero، Xiaomi Mi MIX Alpha نیز نور روز را ندید. همه چیز به تنهایی در گوشه ای از مرکز خرید شیائومی بود. تنها چیزی که برایش خوب بود گشت و گذار بود و بس. بعد از مدتی هیچ کس به آن اهمیت نمی داد.

 

4-تکنو فانتوم ایکس 2 پرو

تلفن هوشمند منحصربفرد

علی‌رغم داشتن سهم بازار در بین ده برند برتر تلفن همراه چینی در سطح جهان، بسیاری از مردم تحت تاثیر Transsion قرار نگرفته‌اند. این بازار خاص خود را در آفریقا دارد و حتی به آن بازار تلفن همراه “پادشاه آفریقا” می گویند. اگرچه به اندازه برخی برندهای بزرگ محبوب نیست، اما یکی از منحصر به فردترین تلفن های همراه جهان را دارد. Tecno Phantom X2 Pro یکی دیگر از گوشی های منحصر به فرد است. بدیهی است که به اندازه Meizu Zero، Xiaomi Mi MIX Alpha و LG Wing منحصر به فرد نیست. با این حال، در نوع خود منحصر به فرد است.

Tecno Phantom X2 Pro با وجود سبک بیرونی خود، جنبه های مثبت بسیاری را ارائه می دهد. این اولین تلفن همراه در کل جهان است که دارای لنز پرتره 50 مگاپیکسلی است. اکثر تلفن های همراه دیگر فاقد این قابلیت هستند که به لنزهای پرتره پشتی اجازه می دهد مانند لنز دوربین جمع شوند. برخلاف سه تلفن همراه منحصر به فرد دیگر در بالا، فانتوم ایکس 2 پرو روشنایی روز را دید و در بازار باقی ماند.

5-لنوو LEGION Y90

 تلفن هوشمند منحصربفرد

دستگاه های بازی موبایل سال ها توسعه یافته اند. تولیدکنندگانی مانند بلک شارک و رد مجیک در این صنعت موفق بوده اند. اما، Lenovo Legion Y90 در مقایسه با سایر دستگاه‌ها در واقع از نظر اصالت طراحی سزاوار توجه ما است.

با توجه به طراحی ماژول های دوربین عقب، در حال حاضر دو دسته کلی برای گوشی های موبایل وجود دارد. یکی دوربین مرکزی است که در دستگاه‌هایی مانند Huawei Mate 50، OnePlus 8 Pro، Redmi K30 و سایرین یافت می‌شود. دیگری دوربین جانبی است که رایج ترین دوربین موجود در بازار است و نیازی به ذکر نیست. همیشه در میان توده های بزرگ تعداد کمی از ماوریک ها وجود دارد و Legion Y90 در این دسته قرار می گیرد. ماژول دوربین آن بر روی “کمر” نصب شده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید