با نمک و پنبه ترس خود را بریزید

    کد خبر :1091534
| اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید روش برداشتن ترس از بدن با نمک، پنبه و مو به چه صورت است و قدیمی ها چگونه با این روش ها ترس برداری می‌کردند با ما همراه باشید.

شاید شما بارها و بارها این جملات را در شبکه های اجتماعی شنیده اید: ” برداشتن ترس از بدن با نمک، برداشن ترس از بدن با مو و یا برداشن ترس از بدن با پنبه“. اما آیا روش علمی و ثابت شده ای با این عناوین وجود دارد؟

برخی معتقدند که با نمک و قدر جادویی و سم زدایی آن می‌توانند ترس را از بدن دور کنند و این کار را بیشتر برای کودکانی که از چیزی هراس دارند استفاده می‌کنند.  بیشتر افرادی که این کار را انجام می‌دهند همه مشکلات خود را به دلایل مافوق طبیعی نسبت می‌دهند و دنبال راهکار منطقی و اصولی برای درمان ترس  نمی‌روند.

برخی می‌گویند انجام این گونه کارها آسیبی به شخص وارد نمی‌کند پس اشکالی ندارد، اما باید گفت آسیب روانی بسیار بالایی دارد. اولین آسیب، باور نداشتن به قابل درمان بودن چنین مشکلی است. زیرا با مراجعه به روانشناس به راحتی می‌توان ریشه ترس را پیدا کرده و فرد را اصولی درمان کرد.

همچنین راهکارهای کاهش ترس در کودکان بسیار متنوع است و یکی از آنها دعای رفع ترس و وحشت از طریق آیات و روایات  و دعای ترس بچه ها در خواب است.

با همه این تفاسیر اگر باز هم دوست دارید روش برداشتن ترس از بدن با نمک را یاد بگیرید؛ با ما همراه باشید.
برداشتن ترس از بدن با نمک

اگر کسی از چیزی بترسد گفته می شود باید ترسش را برداشت. قدیمی ها معتقد بودند با نمک می‌توان ترس را از بدن برداشت. روش های متعددی برای این کار وجود دارد و در هر شهر و استان به یک صورت خاص انجام می‌گیرد.

  •     روش اول

برای این کار یک مقدار نمک رو بردارید و داخل پلاستیک فریرز قرار دهید و آن را زیر بالشت کسی که انرژی منفی اطراف آن است و یا ترسیده بگذارید. بعد از یک شب، نمک را با کمی آب مخلوط کنید و این محلول رو در تابه‌ای که از قبل داغ شده، بریزید. با این روش، کل انرژی منفی از شخص خارج شده و نمک‌های ریزی هم که تو فضا پخش می شود و نوعی نمک تراپیه به حساب خواهد آمد.

  •     روش دوم

نمک را در پلاستیک ریخته و چند شب زیر بالشت شخصی که رسیده بگذارید. کودک یا شخصی که ترسیده باید زیر ناودون یا زیر چهار چوب بنشیند و روی آن چادر نماز بکشید. بعد قابلمه رو داغ کنید و بالا سر بچه نگه دارید. حالا مقداری اب و نمک رو که با هم مخلوط کردید درون قابلمه داغ بریزید. مقدار نمک هم اندازه اب باشد؛ یعنی یک قاشق آب و یک قاشق نمک  .

  •     روش سوم

سینی روحی را روی حرارت داغ کرده و در ظرفی آب نمک غلیظ به اندازه یک استکان درست کرده و بدون اینکه فرد بفهمد سینی را بالای سرش گرفته و ظرف آب نمک را روی سینی میریزیم .شوک ناشی از صدای آب نمک که روی سینی ریخته میشود باعث از بین رفتن ترس میشود و تصویری روی سینی ظاهر میشود که اصطلاحا همان عکس چیزی است که فرد از آن ترسیده است.
برداشتن ترس با مو

در این روش فردی را که از چیزی ترسیده است را بر زمین خوابانده و به اندازه قد او نخی را اندازه زده و به همان اندازه از شاخه مو بریده و مو را تکه تکه کرده و روی پارچه ای مستطیل قرار دهید.
سپس روی شکم فرد خوابیده ظرف آبی گذاشته و سپس موم ذوب شده را داخل آب میریزیم و به اصطلاح به شکل چیزی که از آن ترسیده در می آید.

سپس موم را از آب خارج کرده و روی تکه های مو گذاشته و به شکل کفن پیچ آنرا میبندد.

سپس بسته را به گورستان برده و در طی مسیر هیچ سخنی نمیگویند .در گورستان بسته را در گودالی که کنده اند ۲ بار گذاشته و برداشته در حالیکه زیر لب میگویند مرده را گذاشتم و زنده را برداشتم و در دفعه سوم آن را به خاک میسپارند.
برداشتن ترس با پنبه

یکی دیگر از روشهای ترس برداری استفاده از پنبه است . بدین صورت که از فرق سر تا نوک پا را پنبه می گذارند و بعد از یک طرف آن را آتش می زنند تا تمام پنبه بسوزد . با سوختن کل پنبه ، ترس فرد نیز از بین می رود .
برداشتن ترس با نمک و مو و پنبه : خرافه یا واقعیت؟

این روش از بین بردن ترس مانند خوردن داروی مومیایی روشهایی قدیمی بوده که ریشه علمی ندارند و تاثیرگذاری آنها از بین بردن ترس کودک مشخص نشده است. اجرای مراساماتی که ریشه مذهبی ندارند و خرافی هستند می‌تواند تاثیر بدی روی کودک بگذارد. همچنین به جز این خوراندن بعضی مواد به کودکان کوچک می‌تواند آنها را دچار مشکلات گوارشی و مشکلات حتی جدی‌تری کند. حتماً برای از بین بردن ترس به متخصص مراجعه کنید.

همچنین انجام برخی ‌کارها مانند ایجاد فضایی امن و صمیمی به دور از تنش و استرس نیز بسیار موثر است. نوزادان حتی نوزادان بسیار کوچک نیز متوجه وجود ترس و استرس در محیط می‌شوند و روی روحیه‌ی آنها تاثیر منفی می‌گذارد پس مراقب باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید