بانکها ملزم به پذیرش رسیدهای دفاتر خدمات “بهجای کارت ملی هوشمند” هستند
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه رسیدهای صادره از دفاتر خدمات دولت الکترونیک به منزله کارت هوشمند است، گفت: بر اساس بخشنامه صادر شده از سوی دولت، تمام دستگاهها اعم از بانکها موظف به پذیرش این رسیدها به جای کارت ملی هوشمند هستند.
صدور همراه با تاخیرهای طولانیمدت “کارتهای ملی هوشمند” در ماههای اخیر، دردسرهای بسیاری را برای هموطنان ایجاد کرده و حتی این تاخیرها در دریافت کارتهای ملی به 6 ماه نیز رسیده است.
با توجه به اتمام مهلت اعتبار کارتهای ملی قدیمی همچنین عدم صدور کارت ملی هوشمند، در حال حاضر بسیاری از افراد برای دریافت خدمات در دستگاهها و سازمانها و بانکها با مشکلات عدیدهای روبهرو شدهاند و بسیاری از آنها در تماس با خبرگزاری تسنیم نسبت به این موضوع گلایه داشته و بر این مسئله تاکید دارند که به دلیل عدم دریافت کارتهای ملی خود، امکان دریافت خدمات در بانکهای عامل سطح کشور را ندارند! موضوعی که خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم آن را از سیفالله ابوترابی؛ سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور پیگیری کرد.
ابوترابی درباره این مشکل شهروندان تاکید کرد: با برنامهریزی سازمان ثبت احوال کشور برای افرادی که هنوز نتوانستند کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند، رسیدهایی صادر و در اختیار آنها قرار داده شده که این رسیدها به منزله کارت هوشمند بوده و دارندگان این رسیدها میتوانند با مراجعه به بانکها و ادرات نسبت به ارائه خدمت اقدام کنند.
به گزارش تسنیم؛ ابوترابی همچنین از جلسهای از سوی مسئولان فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال با مسئولان بانک مرکزی اشاره داشت و اعلام کرد که از این به بعد بر اساس بخشنامه صادر شده از سوی دولت، تمام دستگاهها اعم از بانکها موظف و ملزم به پذیرش این رسیدها به جای کارت ملی هوشمند هستند.
بيش ازيك سال است كه ثبت نام كرده اما كارتم را نگرفته ام .بانكها هم با ارائه رسيد ثبت نام ، مبلغ هزارتومان بابت استعلام از مراجعين دريافت ميكنند . اين رييس ثبت احوال توضيح دهد كه وقتى شرایط تأمين و تحويل كارت ندارى ، چطور به خودت اجازه ميدهى كه كارتهاى سابق را باطل كنى و مردم را به زحمت بيندازى. وانگهى اگر قرار به استعلام است چرا مردم بايد هزينه كوتاهى و قصور شما را بدهند؟