بازسازی پارک آبی آزادگان تا پایان سال

    کد خبر :1075826
حسین اوجاقی

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از بازسازی و اورهال پارک آبی آزادگان در جنوب تهران با همکاری یک شرکت چینی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش تسنیم، حسین اوجاقی؛ مدیر عامل سازمان ورزش تهران امروز در مراسم بهره‌برداری مجموعه‌های ورزشی توحید، سرداران شهید، پردیس و بدر در قالب یکصد و بیست و نهمین پویش امید و افتخار اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره از مدیریت شهری با تاکید شهرداری تهران و حمایت شورای شهر تهران، خدمات ویژه‌ای در حوزه ورزش از طریق مجموعه‌های شهرداری تهران در سطح مناطق به شهروندان ارائه شده است.

وی با اشاره به سرانه فعالیت‌های ورزشی در تهران تصریح کرد‌: متاسفانه این سرانه در سطح پایتخت پایین است و دلیل آن به خاطر مسائل زندگی شهروندان است و سازمان ورزش شهرداری تهران تلاش کرده در این مدت اقداماتی را در جهت رویدادهای از جمله قهرمان‌شهر، مسابقات و همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی برای شهروندان برگزار کند.

اوجاقی با بیان اینکه سیاست‌گذاری و نظارت بر اماکن ورزشی شهرداری تهران به عهده سازمان ورزش است، تصریح کرد: نزدیک به هزار مجموعه ورزشی در سطح شهر تهران فعال هستند که سیاست‌گذاری و نظارت این مجموعه‌ها برعهده سازمان ورزش است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: این سازمان خدمات مناسب، باکیفت و ارزان‌قیمتی را به شهروندان ارائه می‌کند تا اوقات فراغت شهروندان پر شود که از آن جمله می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی در ورزش‌های مختلف از جمله فوتبال و ورزش‌های آبی اشاره کرد.

وی گفت: همچنین قرار است همزمان با آغاز فصل تابستان مدارس فوتبال در مجموعه‌های سازمان ورزش فعالیت خود را آغاز کنند و این مجموعه‌ها قرار است یک‌سوم از ظرفیت خود را در اختیار فرزندان کارکنان شهرداری تهران قرار بدهند.

اوجاقی با بیان اینکه در سال 1400 و در ابتدای این دوره از مدیریت شهری 69 مجموعه ورزشی شهرداری تهران به دلیل فرسودگی بلااستفاده شده بود، تصریح کرد: تاکنون توانسته‌ایم بجز یک الی دو مورد از این مجموعه‌های ورزشی را اورهال و بازسازی و به چرخه خدمت‌رسانی برگردانیم که می‌توان به مجموعه‌های فرامنطقه‌ای توحید، پردیس و … اشاره کرد.

وی ادامه داد: در صورتی که این مجموعه‌ها بازسازی و اورهال نمی‌شدند، با مشکلات عدیده‌تری روبرو می‌شدند ضمن اینکه با اورهال و بازسازی مجموعه‌های ورزشی حداقل 10 سال این مجموعه‌ها گارانتی خواهند بود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران تصریح کرد: امسال نیز اورهال و بازسازی 10 مجموعه در سطوح مختلف یک، دو و سه در دستور کار سازمان ورزش شهرداری تهران قرار دارد و ینتا پایان سا ل انشاءالله اورهال خواهند شد. هر چند بودجه ما کافی نیست اما تلاش می‌کنیم این 10 مجموعه تا قبل از اینکه به مرز بسته شدن برسند اورهال و بازسازی شوند.

اوجاقی به تعرفه‌های ورزشی مجموعه‌های ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران پرداخت و گفت: تعرفه‌ها و نرخ ارائه خدمات به شهروندان در مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران پایین‌تر از تعرفه دولتی است، به طوری که تعرفه‌ای که هم‌اکنون از شهروندان دریافت می‌شود 40 درصد ارزان‌تر از تعرفه مجموعه‌های ورزشی دولتی است و بنا بر تاکید شورای شهر تهران، نرخ تعرفه‌ مجموعه ورزشی شهرداری تهران در سال 1403 همانند نرخ تعرفه مجموعه‌های ورزشی دولت در سال 1402 است.

وی همچنین به میزان سرانه ورزشی در سطح شهر تهران اشاره کرد و افزود: این میزان بسیار پایین‌تر از استانداردهای جهانی است و باید تلاش کنیم به نُرم مناسبی در این بخش برسیم به طوریکه استانداردهای جهانی 2.5 متر مربع برای هر نفر است که در سطح شهر تهران به مراتب از این میزان کمتر است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران گفت: تلاش‌های بسیاری برای اورهال و بازسازی این مجموعه‌ها صورت گرفته است.

اوجاقی تصریح کرد: مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران در سه سطح تقسیم‌بندی شدند که سطح اول مجموعه‌های ورزشی چند منظوره، سطح دوم سالن‌هایی است که در کنار آنها بدنسازی و سطح سوم مربوط به مجموعه‌های کوچک مقیاس و سراهای محلات است.

وی با اشاره به نیاز شهر تهران به مجموعه‌های بزرگتر برای حضور خانواده‌ها خاطر نشان کرد: نیاز به مجموعه‌های ورزشی خانوادگی تحت عنوان دهکده‌های ورزشی یکی از موضوعاتی است که در این دوره از مدیریت شهری با تاکید آقای زاکانی پیگیری شده است و در سفر چین تفاهمنامه‌ای برای احداث 3 دهکده ورزشی در شهر تهران انجام شده است.

مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: همچنین بازسازی پارک آبی آزادگان با استانداردهای جدید بین‌المللی یکی از دیگر موارد است که مورد توجه شهرداری تهران است و ان‌شاءالله این کار ظرف سال جاری با طراحی معماری ایرانی ـ اسلامی انجام خواهد شد.

اوجاقی درباره زمان احداث 3 دهکده ورزشی در پایتخت گفت: در این بخش رایزنی‌هایی با سازمان املاک صورت گرفته تا بتوانیم زمین مناسبی را تملک کنیم البته این زمین‌ها در مناطق حاشیه‌ای و حریم شهر تهران خواهد بود و تلاش خواهیم کرد با تملک زمین فاز صفر پروژه احداث دهکده‌های ورزشی کلید بخورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید