بازدید از موزه تنوع زیستی پردیسان امروز و فردا رایگان است

    کد خبر :387197

مدیر کل دفتر موزه های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست از بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ مهرماه) خبر داد.

طاهره افتخاری با بیان اینکه ۱۶ مهرماه روز ملی کودک و محیط زیست نامگذاری شده است،گفت: به مناسبت هفته کودک از تاریخ ۱۵ تا ۱۷ مهرماه بازدید از موزه تنوع زیستی رایگان است.

وی ادامه داد: دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در این ایام مسابقات متنوع محیط زیستی برگزار می‌کنند.

افتخاری تصریح کرد: موزه‌های تاریخ طبیعی از جمله مکان‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و تحقیقاتی هستند که به منظور آشنایی جامعه و ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد جانوران، گیاهان، فسیل‌ها و زیستگاههای طبیعی آنها ایجاد شده‌اند. این مکان‌ها در واقع عامل انتقال و توسعه دانش و فرهنگ در زمینه آشنایی و حفظ محیط زیست هستند.

به گزارش ایسنابه گفته وی، موزه‌ها از طریق نمایشگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی که با اهداف خاص برای آن‌ها تدوین می شوند، به تفسیر و شرح جایگاه و اجزای طبیعت می پردازند. در عین حال بخش‌های علمی و بایگانی موزه‌های تاریخ طبیعی دارای مجموعه‌های متنوعی از گیاهان، جانوران، فسیل‌ها، سنگ‌ها و کانی‌ها هستند که می‌توانند مواد و اطلاعات لازم را برای تحقیق زیست‌شناسان و دانشجویان علوم طبیعی و محیط زیست فراهم آورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست به گفته مدیر کل دفتر موزه های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست، موزه تاریخ طبیعی یک خزانه ملی به منظور مطالعه و شناخت تنوع زیستی کشور ایران و سایر کشورهاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید