باجاج کیوت یک خودرو چهارچرخ عجیب

    کد خبر :811217

بی شک بازار آفریقا جنوبی برای عرضه محصولات اقتصادی شرکت‌ها اهمیت زیادی دارد. از این رو کمتر کمپانی را شاهد هستیم محصول گران قیمت و خاصی را در این منطقه راهی بازار کند زیرا مخاطبی نخواهد داشت.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– کمپانی هندی باجاج یکی از این شرکت‌هاست که با مدل کیوت در آفریقای جنوبی حضور دارد. یک موتورسیکلت چهارچرخ که با نرخ فعلی ارز تقریبا در حدود ۱۲۱ میلیون تومان قیمت دارد و عجیب آنکه علیرغم مشخصات ضعیفش با استقبال خوبی هم در بازار آفریقای جنوبی مواجه شده‌است.

نکته جالب اینکه کیوت به عنوان ارزان‌ترین خودروی آفریقای جنوبی شناخته می‌شود. البته باید پذیرفت کیوت در حقیقت یک اتومبیل به شمار نمی‌رود و باید آن را موتورسیکلت چهار چرخ نامید! در تایید این ادعا می‌توان به موتور کیوت اشاره کرد که تنها ۲۱۶ سی سی حجم داشته و قادر است فقط ۱۰.۸۳ اسب بخار قدرت و ۱۸.۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور حداکثر سرعت کیوت را به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

باجاج کیوت مجوز تردد در اتوبان‌ها را ندارد و اصلا خبری از تجهیزات ایمنی در آن نیست. این خودرو یا موتورسیکلت چهار چرخ هیچ حسی از ایمنی را به بیننده منتقل نمی‌کند، چرا که به دلیل ابعاد نامتعارف، احتمال واژگونی آن بسیار بالا است. به طور کلی باید گفت باجاج کیوت برای جابجایی‌های داخل شهر، آن هم با سرعت حداکثر ۶۰ کیلومتر در ساعت مناسب است! این وسیله نقلیه در آفریقای جنوبی ۷۵ هزار رند قیمت‌گذاری شده که با نرخ روز ارز معادل تقریبا ۵۳۰۰ دلار یا ۱۲۱ میلیون تومان می‌شود.

با آنکه کیوت یک خودروی کاملا ارزان‌قیمت و اقتصادی است، ولی با بودجه‌ای مشابه می‌توان مدل دست دوم و نسبتا سرحال فولکس واگن پولو یا هیوندای i10 را خریداری کرد. این مدل‌ها از لحاظ ایمنی در سطح بسیار بهتری قرار داشته و مجوز تردد در جاده‌ها و اتوبان‌ها را دارند! ضمن اینکه هنگام نشستن پشت فرمان آنها، حس عدم اطمینان و دلهره به راننده منتقل نمی‌شود.

گفتنی است با وجود ضعف‌های زیاد، ظاهرا باجاج کیوت با استقبال مناسبی در آفریقای جنوبی روبرو شده و از فروش خوبی در این کشور برخوردار است.

منبع

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علی جعفری گفت:

    با این اوصاف ، پس باید گفت ، پراید دمت گرم ، ببخش ما را ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید