باتری جدید سامسونگ صنعت خودرو های برقی را متحول می کند

    کد خبر :1083243
باتری جدید خودرو سامسونگ

در چندین سال گذشته، خودروهای برقی پیشرفت چشمگیری کرده‌اند و اکنون در انواع و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. با اینکه زیرساخت شارژ این خودرو‌ها نیز توسعه یافته‌ است، هنوز مشکل سرعت شارژ و میزان مسافت پیمودنی خودرو‌های برقی به‌اندازه‌ی خودروی‌های بنزینی سریع و کارآمد نیست.

به‌ نوشته زومیت به نقل از The Elec، سامسونگ SDI، بخش باتری این شرکت، باتری حالت جامد جدیدی تولید کرده است که می‌تواند بردی تا ۶۰۰ مایل (۹۶۵ کیلیومتر) را فراهم کند.

این در‌مقایسه‌با برد فعلی خودرو‌های برقی که حدود ۴۰۰ مایل (۶۵۰ کیلیومتر) است، بسیار جذاب خواهد بود. نکته جالب‌تر این است که باتری یادشده را می‌توان تنها در ۹ دقیقه به‌طور کامل شارژ کرد.

سامسونگ SDI می‌گوید که عمر مفید باتری جدید حالت جامد این شرکت ۲۰ سال است که در‌مقایسه‌با عمر مفید باتری‌های دیگر رقبا که حدود ۱۰ تا ۱۵ سال را گارانتی می‌کنند، بازدهی بیشتری خواهد داشت و در‌نتیجه، عمر مفید خودروهای برقی را افزایش درخورتوجهی می‌دهد.

بخش باتری‌ساز سامسونگ بیش از ۶ ماه است که این سلول‌های باتری را با چندین خودروساز آزمایش می‌کند. سامسونگ نام این شرکت‌ها را فاش نکرده است؛ اما کارشناسان معتقدند که سامسونگ با شرکت‌هایی مانند هیوندای و جنرال موتورز همکاری می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید