این 9 مسئله شخصی خود را به کسی نگویید

    کد خبر :1077639
زندگی شخصی

روانشناسی به ما می‌گوید که همیشه درست نیست که همه چیز را در مورد خود به دیگران بگوییم. در واقع، مسائل خاصی وجود دارد که بهتر است خصوصی بماند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hack spirit، داشتن حد و مرز در برقراری ارتباط با دیگران اهمیت زیادی دارد. ما نباید هرآنچه در زندگی داریم را با دیگران به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم از سلامت روان خود محافظت کنیم.

در این مقاله، ما به ۹ موردی که طبق مطالعات روانشناختی باید همیشه خصوصی نگه دارید، می پردازیم.

۱) زندگی شخصی شما

در عصر رسانه‌های اجتماعی، وسوسه‌انگیز است که همه چیز را از آنچه برای صبحانه خورده‌اید تا آخرین مشاجره‌های رابطه‌تان را به اشتراک بگذارید. اما اشتراک گذاری بیش از حد ممکن است گاهی منجر به احساس آسیب پذیری و حتی واکنش منفی دیگران شود.

برخی از جنبه های زندگی شخصی شما بهتر است خصوصی نگه داشته شوند. این شامل جزئیات در مورد روابط، مسائل خانوادگی و سایر تجربیات بسیار شخصی است.

به اشتراک گذاشتن این جزئیات گاهی اوقات می تواند منجر به نظرات، توصیه ها یا قضاوت های ناخواسته دیگران شود.

اشکالی ندارد که مرزها را تعیین کنید و جنبه های خاصی از زندگی خود را خصوصی نگه دارید. شما به کسی توضیحی بدهکار نیستید.

وقتی می خواهید چیزی شخصی را به اشتراک بگذارید، لحظه ای را در نظر بگیرید که آیا واقعاً ضروری است یا مفید. در غیر این صورت، بهتر است آن را پنهان نگه دارید.

۲) امور مالی

امور مالی اغلب به بهترین شکل باید خصوصی نگه داشته شوند. بحث در مورد درآمد، بدهی یا حتی پس‌انداز می‌تواند منجر به موقعیت‌های ناخوشایند یا تشدید مقایسه‌های ناسالم شود. اشکالی ندارد که به طور کلی صحبت کنید، مانند اهداف مالی یا نکات بودجه، اما جزئیات مربوط به وضعیت مالی شما ممکن است منجر به استرس غیر ضروری یا سوء تفاهم شود.

وضعیت مالی هر کسی منحصر به فرد است و یک مسابقه یا رقابت نیست. وقتی وسوسه می‌شوید درباره آخرین برد مالی یا نگرانی خود صحبت کنید، پیامدهای بالقوه و اینکه آیا واقعاً لازم است به اشتراک بگذارید را در نظر بگیرید.

۳) اهداف و رویاها

نگه داشتن اهداف و رویاهای خود برای خود ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، به خصوص زمانی که اغلب در مورد اهمیت به اشتراک گذاشتن آرزوهای خود با دیگران برای جلب حمایت آنها می شنویم. با این حال، تحقیقات روانشناسی نشان می دهد که به اشتراک گذاشتن اهداف شما گاهی اوقات می تواند مضر باشد.

دلیل آن پدیده ای است که به «واقعیت اجتماعی» معروف است. وقتی هدفی را با کسی به اشتراک می گذارید، مغزتان همان رضایتی را تجربه می کند که انگار واقعاً به آن رسیده اید. این می تواند انگیزه شما را برای تلاش برای رسیدن به هدف کاهش دهد.

علاوه بر این، وقتی اهداف شما آشکار است، خود را در معرض انتقاد و تردید دیگران قرار می دهید که می تواند مانع پیشرفت شما شود.

بنابراین دفعه بعد که هدف بزرگی برای خود تعیین کردید، آن را در دل خود نگه دارید. ممکن است متوجه شوید که رضایت از دستیابی به آن زمانی شیرین تر است که بی سر و صدا دنبال شود.

۴) سابقه پزشکی

سلامتی شما یک موضوع شخصی است و به طور کلی، این ایده خوبی است که سابقه پزشکی خود را خصوصی نگه دارید.

بحث در مورد مسائل سلامتی گاهی اوقات می تواند منجر به توصیه های ناخواسته یا نگرانی های غیر ضروری از سوی دیگران شود. همچنین می‌تواند منجر به رفتار متفاوتی با شما شود، زیرا دیگران ممکن است شما را از دریچه وضعیت شما ببینند نه به عنوان یک فرد.

علاوه بر این، در شرایط خاص، به اشتراک گذاشتن سابقه پزشکی شما ممکن است پیامدهای قانونی داشته باشد یا بر زندگی حرفه ای شما تأثیر بگذارد.

بنابراین، مگر اینکه یک دوست قابل اعتماد، یکی از اعضای خانواده یا متخصص باشد، یا به دلایل ایمنی لازم باشد، معمولاً بهتر است سابقه پزشکی خود را برای خود نگه دارید.

به هر حال، سلامتی شما یک مساله شخصی است و شما باید تصمیم بگیرید که چه زمانی و کجا آن را به اشتراک بگذارید.

۵) شکایات شخصی

همه ما نارضایتی های شخصی داریم. شاید این باشد که همسایه‌تان همیشه جلوی در پارکینگ شما پارک می‌کند، یا اینکه چطور همکارتان هرگز قوری قهوه را دوباره پر نمی‌کند. اما بیان مداوم این نارضایتی ها می تواند فضای منفی ایجاد کند و به طور بالقوه به روابط شما آسیب برساند.

بحث در مورد نارضایتی های شخصی گاهی اوقات می تواند به عنوان غیبت یا شکایت تلقی شود، که هیچ کدام از ویژگی های جذابی نیستند. همچنین می‌تواند باعث شود که دیگران توانایی شما برای مقابله مؤثر با چالش‌ها را زیر سوال ببرند.

۶) اعمال محبت‌آمیز

انجام اعمال محبت آمیز می تواند شادی و رضایت بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. با این حال، به اشتراک گذاشتن این اعمال با دیگران گاهی اوقات می تواند این احساس را کمرنگ کند.

اگر تا به حال مخفیانه پول قهوه کسی را پرداخت کرده اید یا به یک غریبه نیازمند کمک کرده اید بدون اینکه انتظاری در عوض داشته باشید، می دانید چنین اعمال فداکارانه‌ای چه حس خوبی دارد. به اشتراک گذاشتن این لحظات با دیگران گاهی اوقات می تواند تمرکز را از خود عمل به جستجوی تایید یا تمجید تغییر دهد.

اصیل ترین اعمال محبت آمیز آنهایی هستند که نه برای شناسایی، بلکه صرفاً به این دلیل که کار درستی بوده اند، انجام شوند.

۷) اشتباهات گذشته

همه ما سابقه اشتباهات و شکست هایی داریم که ما را به افرادی که امروز هستیم تبدیل کرده است. این اشتباهات، اگرچه برای رشد شخصی ما مهم است، اما لزوماً چیزی نیست که در مورد آنها با دیگران صحبت کنیم.

۸) مشکلات خانوادگی

هر خانواده ای مجموعه ای از چالش ها و مشکلات خاص خود را دارد. در حالی که طبیعی است که بخواهیم آنها را به اشتراک بگذاریم و به دنبال مشاوره باشیم، بحث در مورد این مسائل به طور آشکار گاهی اوقات می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد.

مسائل خانوادگی عمیقاً شخصی و اغلب پیچیده هستند. پخش آنها می تواند منجر به نظرات ناخواسته، قضاوت ها یا حتی سوء تفاهم شود. همچنین می تواند به طور ناخواسته بر روابط شما در خانواده فشار وارد کند.

هنگام رسیدگی به مسائل خانوادگی، معمولاً بهتر است این موارد را خصوصی نگه دارید یا با یک مشاور قابل اعتماد یا مشاور حرفه ای در میان بگذارید. این احترام به حریم خصوصی به حفظ هماهنگی خانواده کمک می کند و اجازه می دهد تا مسائل در داخل حل شود.

هر خانواده ای پویایی و چالش های خاص خود را دارد. این نحوه مدیریت این مشکلات است که واقعاً مهم است.

۹) باورهای شخصی

باورهای شخصی شما، چه مذهبی، چه سیاسی یا فلسفی، بخش اساسی شخصیت شما هستند. با این حال، به اشتراک گذاشتن آنها به طور آشکار اغلب می تواند منجر به بحث های داغ یا حتی درگیری شود.

باورها عمیقاً شخصی هستند و می توانند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشند. بحث در مورد آنها گاهی اوقات می تواند منجر به مشاجره یا احساس سوء تفاهم شود.

علاوه بر این، در دنیایی که نظرات متفاوت اغلب به جای درک، با خصومت مواجه می‌شود، خصوصی نگه داشتن باورهای شما گاهی می‌تواند بهترین راه برای حفظ صلح و احترام به نظرات دیگران باشد.

باورهای شما متعلق به خودتان است. آنها اقدامات و تصمیمات شما را هدایت می کنند و لازم نیست همه آنها را بدانند یا با آنها موافق باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید