این تلفن اسباب بازی می تواند واقعا تماس برقرار کند

    کد خبر :855841

بعید است یک متولد دهه شصت یا هفتادی باشید و در لیست اسباب‌بازی‌‎های دوران کودکی خود، تلفن اسباب بازی نداشته باشید. اما جالب است بدانید این تلفن‌ها که روزگاری رویای ما برای ارتباط با دیگران را در اولین قدم‎‌های آموزشی مهارت زندگی برداشتن نیز این روزها به شکلی مدرن درآمده‎اند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار یک شرکت انگلیسی تولید محصولات مخصوص کودکان، اسباب‎بازی تولید کرده که یک تلفن رومیزی واقعی ولی با ظاهر قدیمی کودکانه است. اگرچه نمی‎توان به صورت دقیق در مورد زمان ورود این اسباب‎بازی‎ها به کشور یا همت تولیدکنندگان اسباب‎بازی ایرانی در ساخت تلفن‎های اسباب‎بازی رومیزی، تاریخ دقیقی را اعلام کرد ولی شاید با اندکی اغماض بتوان همان اوایل دهه شصت شمسی را موعد ظاهر شدن اولین تلفن‎های اسباب‎بازی رومیزی پشت ویترین مغازه‎هایی دانست که منتهی آرزوهای بسیاری از ما در این دوران شیرین بوده‎اند.

اما به صوت دقیق در بریتانیا، شرکت اسباب‌بازی سازی Fisher-Price در سال 1961 اولین تلفن رومیزی اسباب‎بازی خود موسوم به Chatter Telephone را برای خردسالان 12 تا 36 ماهه رونمایی و به بازار عرضه کرد.

این اسباب‎بازی از پلاستیک ساخته شده و در جلوی آن یک صفحه شماره‎گیر چرخان و در کناره‎ها نیز چهار چرخ برای ایفای نقشی مانند ماشین‎های اسباب بازی نیز داشت. در آن دوران عرضه تلفن رومیزی اسباب‎بازی، ایده‎ای بسیار خلاقانه به شمار می‎آمد و توانست سود سرشاری را عاید کمپانی Fisher-Price کند.

در واقع اینکه یک اسباب‎‌بازی به اصطلاح همه فن حریف که از یک سو امکان رویاپردازی با امکان برقراری تماسی با یک دوست خیالی را فراهم کند و از سری دیگر سیمی برای کشاندن راحت ماشین تلفنی کودک شما به این سو و آن سو باشد، از سوی تولیدکنندگان اسباب‎بازی در سراسر دنیا نیز مورد توجه قرار گرفت تا در ادامه بینهایت مدل مانند آن در بازارهای مختلف عرضه شوند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید