اینتل استاندارد جدید تاندربولت را به نام تاندربولت 5 معرفی کرد

    کد خبر :1021738
تاندربولت 5

اگر دنیای تکنولوژی را دنبال کرده باشید، باید بارها بارها نام Thunderbolt را شنیده باشید. اگر چنین نیست باید بیان داشت که Thunderbolt یک فناوری ورودی/خروجی با سرعت بالا است که توسط اینتل توسعه یافت.

بازتاب-در واقع ویژگی‌های چندین فناوری دیگر از جمله USB، DisplayPort و PCIe را در یک کانکتور و کابل ترکیب می‌کند. این امکان اتصال طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها را به یک کامپیوتر با یک پورت، مانند پورت محبوب Type-C، ممکن می‌کند. اکنون، اینتل Thunderbolt 5، نسل بعدی استاندارد اتصال پرسرعت خود را معرفی کرده است.

Thunderbolt 5 بیش از 80 گیگابیت بر ثانیه پهنای باند دو جهته ارائه می‌دهد که دو برابر سرعت Thunderbolt 4 محسوب می‌شود. همچنین از Bandwidth Boost پشتیبانی می‌کند که می‌تواند به طور موقت پهنای باند را برای برنامه‌های فشرده ویدیویی به 120 گیگابیت در ثانیه افزایش دهد. Thunderbolt 5 علاوه بر افزایش سرعت خود، برای ذخیره‌سازی سریع‌تر و گرافیک خارجی، توان داده PCI Express را نیز دو برابر می‌کند.

تاندربولت 5 از راه رسید

تاندربولت 5

همچنین بر اساس استانداردهای صنعتی از جمله USB4 V2، DisplayPort 2.1، و PCI Express Gen 4 ساخته شده که آن را کاملاً با نسخه‌های قبلی Thunderbolt و USB سازگار می‌سازد. Thunderbolt 5 همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که نسبت به نسخه‌های قبلی از مصرف انرژی بیشتری برخوردار باشد. می‌تواند تا 240 وات برق ارائه دهد که برای شارژ لپ تاپ یا انرژی یک GPU خارجی کافی است.

نیاز به پهنای باند سازندگان محتوا، گیمرها و حرفه ای‌ها به طور قابل توجهی در حال افزایش است. این کاربران در حین کار با فایل‌های ویدیویی و داده‌ای بزرگ‌تر، نمایشگرهایی با وضوح بالا و تصاویری با تأخیر کم می‌خواهند. Thunderbolt 5 برای پاسخگویی به این نیازها طراحی شده و کارایی و پهنای باند مورد نیاز برای سخت‌ترین برنامه‌ها را فراهم می‌کند. باید منتظر ماند تا مشخص شود این استاندارد چه برنامه‌ای داشته و آیا بزودی به کار گرفته خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید