ایلان ماسک شرکت جدید هوش مصنوعی تاسیس می کند

    کد خبر :1030947

ماه‌ها است که درباره پروژه جدید هوش مصنوعی ایلان ماسک، xAI، اخباری شنیده می‌شود و اکنون به نظر می‌رسد تقریباً به اینجا رسیده است. مدیرعامل تسلا و استاد برجسته رسانه‌های اجتماعی به تازگی در توییتر/X اعلام کرد که شرکت جدیدش 4 نوامبر شروع به کار می‌کند.

بازتاب-این یک مرحله بتا است، به نوعی، زیرا فقط برای یک “گروه منتخب” ارائه می‌شود، اگرچه ماسک مشخص نکرد که چه چیزی در فرآیند انتخاب انجام می‌شود. ماسک در مورد هوش مصنوعی خود وعده‌های بلندی می‌دهد و اعلام می‌کند که «از برخی جنبه‌های مهم، بهترین چیزی است که در حال حاضر وجود دارد». با پیشنهادات بزرگ OpenAI، Google، Meta و بسیاری دیگر رقابت خواهد کرد.

وعده‌های بلند درست از همان ابتدا با xAI آغاز شد، زیرا هدف آن به معنای واقعی کلمه “درک ماهیت واقعی جهان” است. این بسیار دور از سوال از یک چت بات است که در چه هتلی اقامت داشته باشید. ماسک اخیراً با مجموعه‌ای از مشکلات بی‌پایان روبرو بوده است، از جمله فروش پرچم تسلا و، می‌دانید، کل این توئیتر، بنابراین خواهیم دید که آیا او می‌تواند ماهیت واقعی واقعیت را با موفقیت آشکار کند.

 

ایلان ماسک

 

به نظر نمی‌رسد زمان بندی در اینجا تصادفی باشد. ایلان ماسک این هفته در افتتاحیه اجلاس ایمنی هوش مصنوعی بریتانیا صحبت کرد، جایی که بریتانیا و ایالات متحده به طور یکسان سرمایه گذاری در زمینه محافظ هوش مصنوعی را اعلام کردند. علاوه بر این، OpenAI اولین DevDay خود را در تاریخ 6 نوامبر برگزار می‌کند، بنابراین ماسک می‌تواند به دنبال حذف باد از بادبان‌های شرکت باشد. این دو شرکت نه تنها رقیب یکدیگر هستند، بلکه ماسک در واقع یکی از اعضای اولیه هیئت مدیره OpenAI به همراه سام آلتمن در سال 2015 بود، قبل از اینکه بحث‌ها منجر به واگذاری سریع شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید