ایلان ماسک: از مدیرعاملی توییتر استعفا خواهم داد

    کد خبر :961399
توییتر

ایلان ماسک پس از آن که به سمت مدیرعاملی توییتر درآمد، حواشی بسیاری برای این شبکه اجتماعی و خود او به وجود آمده و اکنون به دنبال خروج از این سمت است.

بازتاب-ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر و مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس اعلام کرد که از سمت خود به عنوان مدیرعامل توییتر استعفا می‌دهد. این تصمیم پس از یک نظرسنجی گرفته شد که در آن 57 درصد از پاسخ دهندگان به کناره‌گیری ماسک از سمت خود در پلتفرم شبکه اجتماعی رای دادند.

ایلان ماسک پس از نظرسنجی که در آن 57 درصد از پاسخ دهندگان به استعفای وی رای دادند، اعلام کرد که از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری می‌کند. ماسک در توییتی اعلام کرد که “به محض اینکه فردی احمق را پیدا کنم که بتواند این کار را بپذیرد” استعفا خواهد داد و در مقابل بر مدیریت تیم‌های نرم افزاری و سرورها تمرکز خواهد کرد.

دوران ماسک به عنوان مدیرعامل توییتر با یک سری اختلافات و تغییرات سیاستی سپری شده است. مدت کوتاهی پس از تصاحب پلتفرم شبکه اجتماعی توییتر در ماه اکتبر، ماسک تقریباً نیمی از کارکنان توییتر را اخراج کرد و سعی نمود یک ویژگی تأیید اعتبار پولی را راه‌اندازی کند که در نهایت به حالت تعلیق درآمد. این ویژگی هفته گذشته دوباره دردسترس قرار گرفت.

ماسک همچنین با انتقاد گروه‌های آزادی‌های مدنی به دلیل رویکردش به تعدیل محتوا مواجه شده است و برخی او را به اقداماتی متهم می‌کنند که سخنان نفرت‌انگیز و اطلاعات نادرست را در این پلتفرم افزایش می‌دهد.

توییتر

روز جمعه، ماسک توسط سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا به دلیل تصمیم توییتر برای تعلیق تعدادی از خبرنگارانی که این شرکت رسانه‌های اجتماعی را پوشش می‌دهند، محکوم شد. سازمان ملل در توئیتی اعلام کرد که آزادی رسانه‌ها «بازی‌بازی نیست»، در حالی که اتحادیه اروپا توییتر را به تحریم تهدید کرد.

باید دید چه کسی به عنوان مدیرعامل توییتر جایگزین ماسک خواهد شد. مدیرعامل میلیاردر سابقه تصمیم‌گیری و تغییر سریع تصمیمات را دارد و این احتمال وجود داشته که در آینده نظر خود را برای کناره‌گیری تغییر دهد. در این میان، کاربران توییتر نظاره‌گر خواهند بود تا ببینند پلتفرم شبکه اجتماعی توییتر تحت رهبری جدید چگونه تکامل پیدا خواهد کرد.

ماسک همیشه درصدد بوده با ایجاد یک کسب و کار به سودآوری قابل توجه دست یابد و خریداری توییتر هم با این هدف صورت گرفت. حال باید دید فرجام این شبکه اجتماعی پس از سلطنت ماسک به کجا خواهد رسید.

پیش بینی شده بزودی مدیرعامل جدید از سوی ماسک تعیین شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید