ایلان ماسک از این همه «فعالیت سیاسی» چه می خواهد؟

    کد خبر :1099798
ایلان ماسک فعالیت سیاسی

بلیک مونتگومری در گاردین نوشت: در آخر هفته، ایلان ماسک متعهد شد که روزانه 1 میلیون دلار به رای دهندگان ثبت نام شده در ایالت های میدان رقابت در انتخابات آمریکا که طوماری توسط America Pac او در حمایت از اصلاحیه اول و دوم امضا می کنند، اهدا کند. او جایزه اول را در یک راهپیمایی پنسیلوانیا در روز شنبه و جایزه دوم را در روز یکشنبه در پیتسبورگ اعطا کرد. او می گوید که این کار را تا انتخابات 5 نوامبر ادامه خواهد داد. کارشناسان می گویند این شیرین کاری به طور بالقوه غیرقانونی است.

پس از حمایت از دونالد ترامپ در ماه جولای، ماسک به سرعت America Pac را تأسیس کرد و با 75 میلیون دلار بودجه آن را تامین کرد. در چند هفته گذشته، او هر روز چندین حضور حضوری در کمپین داشته است، به ویژه بر روی پنسیلوانیا، یک ایالت نوسانی تمرکز کرده است.

تأثیر اجتناب ناپذیر ماسک در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

همکاران من نیک رابینز ارلی و ریچل لینگانگ هفته گذشته مقاله ای منتشر کردند که به تأثیر اجتناب ناپذیر ماسک در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده می پردازد. این مقاله به چند ماه گذشته فعالیت‌های سیاسی ماسک می‌پردازد، اما من به‌ویژه با سوالی که مطرح شد مجذوب شدم: آیا مقررات‌زدایی انگیزه محرک تلاش‌های سیاسی ماسک در سراسر جهان است؟ آیا این همه هزینه و کمپین برای کاهش ادارات دولتی است؟

ماسک در سراسر جهان چه می خواهد؟

با این حال، مبارزه ماسک برای کمتر شدن نقش سازمان‌های دولتی به ایالات متحده محدود نمی‌شود. گاهی اوقات، دعوای او با «قانون‌گذاران» او را در مقابل میلیاردرهای دیگر قرار می‌دهد.

در هند، ماسک بر سر توزیع پهنای باند ماهواره ای با دولت می جنگد و بر موکش آمبانی پیروز می شود. ثروتمندترین مرد آسیا که به دنبال شرایطی بود که برای امپراتوری مخابراتی خودش مطلوب تر باشد.

او خود را “مطلق خواه آزادی بیان” معرفی کرده و از تنظیم کننده های آزادی بیان شکایت کرده است. هنگامی که بریتانیا یک ماه پس از انتخابات سراسری خود در گیرودار شورش های نژادپرستانه بود، ماسک در توییتی نوشت: «جنگ داخلی اجتناب ناپذیر است» و کارتونی منتشر کرد که شخصیتی را روی صندلی برقی نشان می داد و مدعی شد که این مجازات دولت است. او انتقادات مشابهی از دولت کالیفرنیا و دولت جو بایدن داشته است.

مبارزه او برای مقررات زدایی مرتباً او را در مقابل قوه قضاییه هر کشوری که در آن فعالیت می کند، قرار می دهد. ماه گذشته، برزیل دسترسی به X را به دلیل عدم رعایت دستورات قاضی مسدود کرد و سپس استارلینک، یکی از شرکت های تابعه اسپیس ایکس را به دلیل تخلفات شرکت جریمه کرد. ماسک و ایکس در نهایت رضایت دادند.

 شفقنا 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید