ایجاد سالانه ۲۰۰۰ دفتر پستی در کشور
مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: ارائه خدمات پستی به تمامی ایرانیان و ایجاد سالانه ۲۰۰۰ دفاتر پستی در کشور از برنامه های مهم پست است.
به گزارش ایسنا، حسین مهری در افتتاح ۹ پروژه پست استان مازندران با محوریت سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در ساری، گفت: سالم سازی در اقتصاد، کاهش هزینه برای مصرف کننده و شفاف سازی در اقتصاد از مزیت های شرکت ملی پست جمهوری اسلامی بوده و سرمایه گذاری در آن را ضروری است.
وی افزود: در سال ۱۳۹۲ وضعیت پست بسیار اسفناک بوده تا جایی که پست نه تنها ملزومات اولیه را برای انجام ماموریت نداشت بلکه به لحاظ حقوقی در شرایط ماندن یا منحل شدن بلاتکلیف مانده بود.
مهری خاطرنشان کرد: این شرکت در سال ۱۳۹۲ با ۴۴ میلیارد تومان بدهی به کارکنان، تحویل دولت یازدهم داده شد و برای فائق آمدن بر مشکلات از وزیر ارتباطات ۴۴ میلیارد تومان قرض کردیم، درصورتیکه درآمد شرکت ۲۹ میلیارد تومان و هزینه کرد آن ۴۱ میلیارد تومان بوده است.
مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این امرکه با ملی شدن پست بهترین مأموریتها برای شرکت تدوین شد، تصریح کرد: با تمام مشکلات در سال ۱۳۹۵ این شرکت تبدیل به شرکت ملی و مجموعه قوانین آن به شکل کتابچه به شهرستانها ارسال شد.
مهری یادآورشد: در برنامه ششم توسعه باید حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال برای زیر ساخت ها و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در پست کشور سرمایه گذاری شود.
مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران افزود: بر طبق برنامه سالانه بایستی ۲۰۰۰دفتر پست در روستاها ایجاد شود درعینحال بحث پست در تمامی فرودگاهها، پایانهها و گمرک (برای انجام امور حاکمیتی) در برنامه ششم توسعه دیدهشده است.
مهری تصریح کرد: ساخت انبارهای بزرگ برای نگهداری و توزیع کالاها و حضور در گلوگاه های واردات و صادرات کالا از ماموریت های پست است که باید با سرمایه گذاری، زیر ساخت های آن فراهم شود.
وی درباره دو طرح مهم اجرای طرح های لجستیک هوشمند پست و تجارت الکترونیکی گفت: امروز هزینه توزیع محصولات و کالاها در کشور با ۳۵ تا ۵۰۰ درصد بیشتر از هزینه تولید به دست مصرف کنندگان می رسد با اجرای طرح پست لجستیک هوشمند، هزینههای حمل کالا به ۱۲ درصد کاهش می یابد.
مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در پست دارای عقب ماندگی هایی هستیم، تمامی سرویسهای ما باید مبتنی بر موبایل باشد بنا داریم بهزودی پست من را در تهران راهاندازی میکنیم و هوشمندی سازی مکان و سرویسهای مبتنی بر مکان راهاندازی میشود.
وی گفت: پست هنوز در بخشهایی از توسعه بازار سنتی عمل می کند از این رو نوآوری در توسعه بازار باید در دستور کار قرار گیرد.
مهری با اشاره به این نکته که امروز پست از جهتگیری نامه و اسناد به سمت کالا رفته گفت: پست شرکتی است که قابلیتهای بالایی دارد بنا داریم از کمکهای دولتی چه در بحث جاری و سرمایهگذاری فاصله بگیریم.