اپل با پشت سر گذاشتن فصل سوم ۲۰۱۸ به ارزش بازار یک تریلیون دلاری نزدیک‌تر شد

    کد خبر :336633

اپل با ثبت درآمد فراتر از انتظار ۵۳.۳ میلیارد دلاری در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ یک گام دیگر به ارزش بازار یک تریلیون دلاری نزدیک شد.

اپل روز به روز به ارزش بازار یک تریلیون دلار نزدیک‌تر می‌شود، حال پس از انتشار گزارش مالی فراتر از حد انتظار تحلیل‌گران در سه‌‌ماهه‌ی سوم و افزایش چند درصدی ارزش سهام که معادل چندین میلیارد دلار است، کوپرتینونشین‌ها بیش از هر زمان دیگری، خود را به رسیدن به جایگاه نخستین شرکت یک تریلیون دلاری، نزدیک می‌بینند.

بامداد امروز، پس از انتشار گزارش مالی اپل برای سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸، ارزش هر سهم این شرکت حدود ۲.۵ درصد افزایش یافت که معادل افزایش ۲۰ میلیارد دلاری ارزش بازار کوپرتینونشین‌ها و رسیدن آن به حدود ۹۳۵ میلیارد دلار است. چند فصل پیش، تحلیلگران از فرصت اپل برای رسیدن به ارزش بازار یک تریلیون دلاری سخن می‌گفتند؛ اما اکنون دست یافتن Apple به چنین دستاوردی، بیش از هر زمان دیگری محتمل به‌نظر می‌رسد.

با گذار به نیمه‌ی دوم سال، اپل به مهم‌ترین فصول خود نزدیک می‌شود؛ چرا که زمان برگزاری رویداد‌های Apple برای رونمایی از آیفون‌های جدید و سایر محصولات این شرکت در کنار فصل بسیار حیاتی تعطیلات در راه است. در ادامه می‌توانید آمارهایی از گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم کوپرتینونشین‌ها را مشاهده کنید:

درآمد: ۵۳.۳ میلیارد دلار، افزایش ۱۷ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، در قیاس با پیش‌بینی ۵۲.۳۴ میلیارد دلاری تحلیل‌گران.
سود: ۲.۳۴ دلار به‌ازای هر سهم در قیاس با پیش‌بینی ۲.۱۸ دلاری تحلیلگران به‌ازای هر سهم.
فروش آیفون: ۴۱.۳ میلیون دستگاه، افزایش یک درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته در کنار افزایش ۲۰ درصدی درآمد حاصل از فروش آیفون. تحلیل‌گران فروش ۴۱.۷۹ دستگاه آیفون را پیش‌بینی می‌کردند.
قیمت متوسط فروش آیفون: ۷۲۴ دلار
فروش آیپد: ۱۱.۵۵ میلیون دستگاه، افزایش یک درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته و فراتر از انتظار تحلیل‌گران مبنی بر فروش ۱۰.۳ میلیون دستگاه.
فروش مک: ۳.۷ میلیون دستگاه، کاهش ۱۳ درصدی فروش نسبت به سال گذشته‌ی میلادی و پایین‌تر از سطح انتظار تحلیل‌گران.
سرویس‌ها: ۹.۶ میلیارد دلار، افزایش ۳۱ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته.
محصولات دیگر: ۳.۷ میلیارد دلار، افزایش ۳۷ درصدی نسبت به سال گذشته.

بنابراین در مجموع از حیث میزان فروش محصول، شاهد کاهش یا افزایش جزئی هستیم؛ اما اکنون آیفون بیش از سال گذشته‌ی میلادی، درآمدزایی می‌کند؛ از این رو می‌توان حدس زد که تمایل به خرید آیفون‌های گران‌قیمت‌تر افزایش یافته است. استراتژی اپل، پی بردن به امکان عرضه‌ی محصولاتی پریمیوم‌تر، در صورت وجود تقاضا و در نهایت کمک به افزایش نرخ رشد این شرکت است. علاوه‌بر این، کوپرتینونشین‌ها مانند فصل‌های گذشته سعی دارند تا از طریق محصولات دیگر و ارائه‌ی سرویس‌های متنوع، بر میزان درآمد خود بیافزایند.

مک بوک پرو 13 2017 اپل / macbook pro 13 2017 apple

با وجود عملکرد پایین‌تر از انتظار محصول پریمیومی همچون آیفون ۱۰ در جذب نظر کاربران، ارزش سهام اپل طی چند سال اخیر به‌صورت پیوسته در حال افزایش بوده است. ارزش سهام Apple طی سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت و در فصل دوم سال جاری نیز، این شرکت اعلام کرد که در قالب برنامه‌ی جدیدی برای بازگشت سرمایه، ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر نیز به سرمایه‌گذاران بازخواهد گرداند و همین موضوع نیز باعث افزایش قابل‌توجه ارزش سهام اپل شد.

اپل در سال‌های اخیر، محصولی مانند نخستین آیفون‌ها با ابعاد بزرگ‌تر عرضه نکرده است که محاسبات بازار را به‌هم بریزد؛ اما استراتژی آن برای بهبود جزئی درآمد و قدرت‌نمایی در وال‌استریت، کماکان به این شرکت در راستای رسیدن به ارزش بازار یک تریلیون دلاری کمک می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید