اولین برنامه ایلان ماسک برای درآمدزایی از توییتر
بر اساس اعلام منابع آگاه، توییتر میخواهد امکان احراز هویت کاربران را به عنوان بخشی از سرویس توییتر بلو با قیمتی بالاتر عرضه کند.
ایلان ماسک حالا مالک توییتر است و در یکی از اولین اقدامات خود ضربالاجل مهمی به کارمندان این شرکت داده است. او میخواهد کاربران توییتر در ازای پرداخت مبلغی به صورت ماهانه هویت خود را احراز کنند و اگر این قابلیت تا تاریخ مشخصی آماده نشود، نیروها اخراج خواهند شد.
منابع آگاه به امور داخلی توییتر میگویند این تصمیم، سرویس توییتر بلو را که سرویس حق اشتراک ماهانه 4.99 دلاری این شرکت است، تغییر میدهد. این سرویس میخواهد امکان احراز هویت کاربران را فراهم کند و به همین خاطر هزینه خود را به 19.99 دلار ماهانه میرساند.
بر اساس این طرح، کاربران تاییدشده فعلی تا 90 روز فرصت پیدا میکنند که اشتراک توییتر بلو را بخرند، در غیر این صورت تیک آبی خود را از دست خواهند داد. از کارمندانی که روی این پروژه کار میکنند هم خواسته شده تا این قابلیت را تا تاریخ 16 آبان آماده کنند یا آماده خروج از شرکت باشند.
فرآیند احراز هویت در توییتر در حال تغییر است
ایلان ماسک بارها گفته بود که شیوه احراز هویت اکانتها و مقابله با باتها باید تغییر کند. او دیروز در توییتی اعلام کرد که کل فرآیند احراز هویت در حال حاضر در دست تغییر قرار گرفته است. نمایندگان توییتر هنوز واکنشی به این گزارش نشان ندادهاند.
ماسک با کمک مهندسانی که به عنوان مشاور با خود از تسلا آورده، قصد دارد بسیاری از مدیران میانه و مهندسانی را که در چند وقت اخیر مشارکتی در کد توییتر نداشتهاند، اخراج کند. خروج این نیروها احتمالا از همین هفته آغاز خواهد شد، چرا که مدیران در حال تهیه فهرست نیروهای مربوطه هستند. افزون بر این، کارمندان این شبکه اجتماعی از زمان ورود ماسک به شرکت با پروژههای جدیدی روبرو شدهاند.
سرویس توییتر بلو حدود یک سال پیش راهاندازی شد. ماسک در نظر دارد که در آینده حدود نیمی از درآمدهای شرکت را از همین سرویس تامین کند.
ورج